Czasopismo specjalistyczne od 1946 r. wspierające polską gastronomię

II szkolenie w ramach programu ReStart

drugie szkolenie w instytucie kulinarnym

II szkolenie w programie ReStart

Jak sprawić, aby biznes gastronomiczny był rentowny? Za nami drugie szkolenie w ramach Programu ReStart w Instytucie Kulinarnym Transgourmet.

Możliwości jakie daje kuchnia włoska, biodynamiczne i organiczne wina oraz praktyczne narzędzia pozwalające kontrolować finanse – to tylko niektóre z tematów kolejnego szkolenia organizowanego we współpracy z Akademią Leona Koźmińskiego, które odbyło się w Instytucie Kulinarnym Transgourmet w ramach programu wsparcia dla gastronomii ReStart. Drugie szkolenie jest już dostępne w formie online za darmo na kanale YouTube Instytutu Kulinarnego.

Warsztaty w Instytucie Kulinarnym po raz kolejny poprowadzili profesjonaliści od lat związani ze światem gastronomii. Spotkanie zostało podzielone na trzy moduły łączące teoretyczną wiedzę z zakresu prowadzenia działalności w branży HoReCa, pokaz kulinarny oraz wykład i towarzyszącą mu degustację wina. Drugie szkolenie poprowadzili: Andrzej Przeniosło, wykładowca Akademii Leona Koźmińskiego, Bartosz Peter, ekspert Instytutu Kulinarnego Transgourmet oraz Michał Poddany, sommelier z winiarni Mielżyński.

W nowej rzeczywistości, szczególnego wymiaru nabiera świadomość biznesowa i merytoryczna wiedza osób zarządzających. Prawidłowa analiza przychodów i kosztów jest podstawą do podejmowania strategicznych decyzji odnośnie funkcjonowania naszego biznesu. Dlatego tak ważne jest, by na bieżąco kontrolować finanse naszej firmy. Organizowane przez Transgourmet i Selgros Cash & Carry szkolenie, dostępne dla wszystkich zainteresowanych, jest świetnym narzędziem pozwalającym zdobyć i uporządkować wiedzę w tym obszarze prowadzenia działalności w branży HoReCa – podsumowuje Andrzej Przeniosło.

Wykładowca Akademii Leona Koźmińskiego opowiedział m.in. o tym w jaki sposób kontrolować biznes, by był on rentowny. Uczestnicy dowiedzieli się, jak praktycznie podejść do kwestii planowania i rozliczania kosztów produktów oraz poznali przykładowe narzędzia, dzięki którym można weryfikować pracę szefa kuchni oraz baru.

Bardzo często właścicielami restauracji są osoby nie związane z branżą, posiadające wizję tworzenia lub kierujące się myślą, że jest to dobra inwestycja szybko przynosząca wysokie zyski. Gastronomia jest bardzo złożonym biznesem, dlatego tak istotne jest, żeby wokół inwestorów znalazły się osoby, które posiadają wiedzę merytoryczną i potrafiły się nią dzielić, zarówno z inwestorem, jak i z pracownikami – dodaje Przeniosło.

Druga, praktyczna część przeniosła wszystkich do kraju, który słynie z pizzy i makronów. Bartosz Peter zademonstrował możliwości, jakie daje kuchnia włoska oraz pokazał jak budować kartę w oparciu o sezonowość produktów i prawidłowo obliczyć marżę poszczególnych pozycji w menu. Podczas warsztatów ekspert Instytutu Kulinarnego Transgourmet przygotował między innymi spaghetti carbonara i obliczył, jak jakość i ilość składników wpływa na food cost przygotowanego dania. Szkolenie zakończył moduł poświęcony winom, podczas którego sommelier z winiarni Mielżyński, Michał Poddany, omówił najnowsze trendy z branży, czyli wina naturalne, biodynamiczne i organiczne.

Nasze szkolenia to komplementarne połączenie wiedzy praktycznej i teoretycznej. Warsztaty to również możliwość zdobycia cennych wskazówek i porad od ekspertów, które pozwalają jeszcze lepiej zrozumieć specyfikę prowadzenie działalności gastronomicznej − powiedział Marcin Dera, Dyrektor Sprzedaży ds. Gastronomii Transgourmet Polska, operatora marek Transgourmet i Selgros Cash & Carry.

Trzecie szkolenie dostępne będzie w formie online już w listopadzie na kanale Instytutu Kulinarnego na YouTube. Zachęcamy do oglądania!

Aktualności

Konkurs Lady Amarena 2024

Rozpoczęła się 7. edycja międzynarodowego konkursu dla barmanek Lady Amarena. Zwyciężczyni polskiej części będzie reprezentować nasz kraj we Włoszech. Do 14 kwietnia polskie barmanki mogą

Kilka słów o Przeglądzie Gastronomicznym

Czasopismo naukowe docierające poprzez prenumeratę do sprofilowanego odbiorcy z branży gastronomicznej.

Wśród naszych autorów są znawcy skutecznych technik zarządzania i marketingu w gastronomii i hotelarstwie, a także najlepsi w kraju specjaliści z zakresu żywienia oraz technologii gastronomicznych.

Autor za publikację artykułu w "PG" otrzymuje 5 pkt. zgodnie z rozporządzeniem MNiSW z dnia 22.02.2019 r. w sprawie ewaluacji jakości działalności naukowej.

Publikowane artykuły zawierają nie tylko cenne wskazówki dla osób zawodowo związanych z gastronomicznym biznesem, ale służą też nauczycielom i uczniom szkół gastronomiczno-hotelarskich.

ul. Ratuszowa 11 pok.  740
03-450 Warszawa
Tel.: (22) 849 09 78
pg@przeglad-gastronomiczny.pl

Przegląd Gastronomiczny © 2021. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Projekt i wykonanie Fabryka Dobrych Stron