Czasopismo specjalistyczne od 1946 r. wspierające polską gastronomię

Benchmarking, wiedza i nowoczesność w gastronomii

Podczas spotkań na targach najłatwiej poznać ofertę konkurencji. Ta zasada dotyczy również branży gastronomicznej. Targi POLAGRA, które odbędą się w dniach 27-29.09, oferują jej przedstawicielom znacznie więcej, m.in. serię szkoleń i porad prawniczych oraz strefę start-up.

Jeszcze dwa lata temu spotkania na żywo zostały ograniczone do minimum. Czarne scenariusze się nie sprawdziły. Spotkania live – czy to biznesowe, czy towarzyskie – stały się jeszcze cenniejsze, również dlatego, że pamiętamy czas, w którym nie można było ich organizować.

Nie twierdzę, że nic się nie zmieniło, bo wystawcy skrupulatniej niż kilka lat temu dobierają miejsca, w których chcą być obecni, ale branża targowa raczej jest optymistycznie nastawiona. Spotkania biznesowe w dobrze znanej, targowej formule wciąż są potrzebne, by nie powiedzieć: niezbędne – mówi Wojciech Kokotek, dyrektor targów POLAGRA.

Biznesowa decyzja

Liczba obowiązków osób, które każdego dnia odpowiadają za podejmowanie decyzji w swoich firmach sprawia, że trudno im znaleźć czas na spotkanie online, a co dopiero trzy dni na udział w targach. Jednak w każdym biznesie zawsze trzeba odpowiedzieć sobie na pytanie jak spożytkować swój czas i jak czas poświęcony na spotkanie przełoży się na realizację celów biznesowych.

Z doświadczeń zebranych przez organizatorów targów POLAGRA, Wino czy Smaki Regionów wynika, że to właśnie podczas spotkań na takich wydarzeniach najłatwiej poznać choćby ofertę konkurencji.

Nie ma lepszego sposobu na analizę od dwu-trzydniowego, intensywnego benchmarkingu. Jeśli poświęcimy kilka dni na zbieranie informacji o konkurencji, spotkania z klientami, dowiemy się więcej, niż przez kilka miesięcy prób „zdalnej” analizy – twierdzi Wojciech Kokotek.

(Nie)formalne kontakty

Doskonale uzupełnia się to z faktem, że to właśnie podczas targów wystawcy spotykają się z klientami, sprawdzają, czy ich firma pozostaje jednym z liderów, czy kierunek, który obrała jest słuszny. Uczestnicy tych wydarzeń poznają osoby, które ułatwiają im i umożliwiają kontakty. – Takie znajomości naprawdę owocują wieloletnią współpracą. Może się zdarzyć, że na targach całkowicie przypadkiem, podczas panelu dyskusyjnego, spotkamy osoby, z którymi bezskutecznie chcieliśmy się umówić przez ostatnie pół roku – zauważa dyrektor targów POLAGRA.

Bywa, że potencjalni wystawcy zadają pytanie: po co firmy posiadające duże grono klientów powinny wystawiać się na targach? Wtedy warto wyobrazić sobie sytuację, w której danej firmy na targach zabraknie. Są tam jednak jej klienci, którzy trafią na stoisko konkurencji. – Osobiście obawiałbym się, że takiego klienta stracę. Ale nie ma co straszyć. Wolę, gdy targi kojarzą się bardzo dobrze, bo to dla wszystkich bardzo intensywny, ale też bardzo satysfakcjonujący czas – podkreśla Wojciech Kokotek.

Szkolenia dla branży gastronomicznej

Udział przedstawicieli branży gastronomicznej w targach POLAGRA zawsze był bardzo widoczny. Nie inaczej będzie podczas tegorocznej edycji, zaplanowanej na 27–29 września 2023 r. Swój udział zapowiedziało już ponad 60 firm, a część z nich to przedsiębiorstwa dostarczające technologie i rozwiązania dla branży gastronomicznej. Nie zabraknie też przedstawicieli instytucji i stowarzyszeń wspierających ich działalność.

Wystawcy i zwiedzający otrzymają też dawkę prawniczej wiedzy. Przez trzy dni w Strefie Kancelarii obecni będą przedstawiciele kancelarii zajmujących się tematyką żywności. Poprowadzą też cztery szkolenia. Obejmą one tematy takie jak: przeciwdziałanie marnowaniu żywności, udział recyklatów w opakowaniach, a także uprawnienia organów kontrolnych i sankcji nakładanych na producentów żywności.

Nowatorskie firmy, innowacyjne rozwiązania

Kolejnym punktem, w którym przedstawiciele branży gastronomicznej znajdą swoje miejsce na POLAGRZE, będzie strefa startup’ów. Ich liczba rośnie rok do roku. Działają m.in. w obszarach bezpieczeństwa żywności i żywnościowego, poprawy wydajności, zrównoważonego rozwoju, niemarnowania żywności.

O zasadach strefy startup’ów, szkoleniach i innych korzyściach z udziału i zaprezentowania się na targach POLAGRA, więcej można dowiedzieć się na stronie: www.polagra.pl.

Fot. fotobueno

Aktualności

Przegląd Gastronomiczny 2/2024

Nowy numer „PG” 2/2024 Dostęp on-line do wybranych artykułów możliwy jest na stronie portalu naszego Wydawcy 3 TARGI Mistrzowie i profesjonaliści GASTROTARGI SMAKKi 2024  

Gala Poland 100 Best Restaurants Awards 2024

Premiera XIII edycji Przewodnika Poland 100 Best Restaurants, który tworzy kulinarną mapę Polski, ogłoszenie listy 100 najlepszych restauracji w Polsce i wręczenie nagród dla szefów

Kilka słów o Przeglądzie Gastronomicznym

Czasopismo naukowe docierające poprzez prenumeratę do sprofilowanego odbiorcy z branży gastronomicznej.

Wśród naszych autorów są znawcy skutecznych technik zarządzania i marketingu w gastronomii i hotelarstwie, a także najlepsi w kraju specjaliści z zakresu żywienia oraz technologii gastronomicznych.

Autor za publikację artykułu w "PG" otrzymuje 5 pkt. zgodnie z rozporządzeniem MNiSW z dnia 22.02.2019 r. w sprawie ewaluacji jakości działalności naukowej.

Publikowane artykuły zawierają nie tylko cenne wskazówki dla osób zawodowo związanych z gastronomicznym biznesem, ale służą też nauczycielom i uczniom szkół gastronomiczno-hotelarskich.

ul. Ratuszowa 11 pok.  740
03-450 Warszawa
Tel.: (22) 849 09 78
pg@przeglad-gastronomiczny.pl

Przegląd Gastronomiczny © 2021. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Projekt i wykonanie Fabryka Dobrych Stron