Czasopismo specjalistyczne od 1946 r. wspierające polską gastronomię

II Konferencja MADE FOR Restaurant 2020

Kryzysowa Konferencja Gastronomiczna

Jak mówi chińskie przysłowie, „Kiedy wieje wiatr zmian, jedni budują mury, inni wiatraki”. Nikt nie ma złudzeń, że świat właśnie zmienia się bezpowrotnie. W tej sytuacji wyjścia są dwa – albo zbudować przysłowiowy mur i próbować żyć jak dawniej, albo stanąć po stronie tych, którzy budują wiatraki i wykorzystać wiejący wiatr. Jak to zrobić?

Wiele odpowiedzi przyniesie II Ogólnopolska Konferencja Gastronomiczna on-line MADE FOR Restaurant 2020. Tym razem będzie to edycja MASTER CLASS, podczas której swoją wiedzą, inicjatywami i doświadczeniem podzielą się eksperci z całej Polski. Szczególną uwagę zwrócimy na miasto Kraków, który został partnerem konferencji i prezentuje przekrój sytuacji w dzisiejszej gastronomii.
Udział w Konferencji, która odbędzie się już 16 listopada tego roku, po wcześniejszej rejestracji, jest całkowicie bezpłatny.

Jesienna edycja Konferencji Kryzysowej MADE FOR Restaurant, która odbędzie się w formule on-line 16 listopada 2020 r., to praktyczne kompendium wiedzy i doświadczeń od najlepszych specjalistów, m,in. z dziedziny biznesu, komunikacji, zarządzania kryzysowego czy psychologii. Pozwoli ona lepiej zrozumieć sytuację, w której znalazła się obecnie polska i światowa gastronomia, a także wykorzystać tą trudną sytuację do wprowadzenia zmian i lepszej adaptacji. Wśród restauratorów, których będziemy mogli posłuchać znaleźli się: Artur Jarczyński (m.in. Der Elefant i Jeff’s), Wiktor Wróbel (Heart by Amaro), Beata Śniechowska (Młoda Polska Bistro & Pianino), Piotr Popiński (m.in. Elixir by Dom Wódki, Czerwony Wieprz), Radosław Fronc (m.in. Szara Gęś, Fiorentina), Tomasz Czudowski (knajp.pl, AleWino, Forty).

Uczestników konferencji przywita Prezydent Krakowa – Jacek Majchrowski.

  • Krakowska gastronomia, pomimo niełatwej sytuacji w jakiej się znalazła, wciąż trwa i stara się utrzymać na rynku wprowadzając nowe koncepty biznesowe. Jednak wszyscy zdajemy sobie sprawę z faktu, że to, co było aktualne miesiąc temu, w chwili obecnej już się zmienia. Sytuacja jest bardzo dynamiczna, pojawiają się kolejne obostrzenia i wszyscy staramy się jak najlepiej znaleźć w tej rzeczywistości – tłumaczy Elżbieta Kantor, Dyrektor Wydziału ds. Turystyki Urzędu Miasta Krakowa. Przez brak turystów i ograniczenie biznesu, Kraków napotkał wiele trudności. Pomimo to jest wiele kreatywnych pomysłów, inicjatyw, które walczą o przetrwanie i chcemy je pokazać. Do tego wyzwania zaprosiliśmy Macieja Nowaka – krytyka kulinarnego, który wspólnie z Agnieszką Małkiewicz będzie rozmawiał z krakowskimi restauratorami. Pokazane będą miejsca kochane przez mieszkańców Krakowa: Bottiglieria 1881, Breaking Bread, Filipa 18 Food Wine Art, Nolio, Karakter, Boccanera, Pod Nosem i Molam Thai Canteen&Bar oraz Teatr im. Juliusza Słowackiego w Krakowie.
  • Kolejny zakaz działalności stacjonarnej dla restauracji i barów, który rząd wprowadził w piątek 23 października, może okazać się zabójczy dla wielu przedstawicieli rynku. Nie wiemy, jak długo w praktyce lokale gastronomiczne nie będą mogły wrócić do normalnego funkcjonowania – mówi Agnieszka Małkiewicz, Prezes FOR Solutions, pomysłodawczyni i organizator konferencji. – Organizujemy drugą Kryzysową Konferencję on-line, bo chcemy posłuchać tych restauratorów oraz dostawców, którzy z wiosennego lockdownu wyszli obronną ręką. Podsumujemy to, co się sprawdziło. Wskażemy rozwiązania, które pomogą biznesowo i mentalnie przetrwać kolejny etap w gastronomii. Zapraszam do grona tych, którzy chcą wiedzieć i rozumieć!

Całość konferencji podzielona została na bloki tematyczne. W dziale BIZNES, RYNEK, KULTURA prelegenci przeanalizują sytuację na polskim i światowym rynku gastronomicznym, m.in. dowiemy się, jak wyglądają rozmowy z rządem. Przed południem wystąpią Łukasza Adamowicz (TUgether, hotel Bonifacio) i Piotr Popiński (Good Food Concept), Anna Czarczyńska (Akademia Leona Koźmińskiego), Marcin Dera (Transgourment, Selgros Cash&Carry) oraz radca prawny Edyta Duchnowska (Prawo w restauracji).

Zaprosimy też Państwa do naszego studia w Krakowie, gdzie odbędzie się debata SALON KRAKOWA, na temat nowego oblicza Europejskiej Stolicy Kultury Gastronomicznej 2019. Porozmawiamy o roli kultury, gastro i sukcesów takich, jak gwiazdka Michelin w rozwoju turystyki miejskiej. Rozmowę poprowadzi Bartek Kieżun, a odpowiedzi będą udzielać Robert Piaskowski (Pełnomocnik Prezydenta Miasta Krakowa ds. Kultury), Paweł Laskowski (SeeKrakow), Katarzyna Płachecka (Have a bite), Przemek Klima (Bottiglieria 1881) i Renata Targosz (ZaKładka Bistro de Cracovie).

Podczas wystąpień MASTER CLASS przyjrzymy się demokratycznemu wydaniu fine dining w restauracji Heart By Amaro w Nosalowym Dworze – opowie nam o tym Wiktor Wróbel. Wraz z Emilią Pożarowszczyk ze Skarbów Serowara i Bursztynowa Bistro omówimy niestandardowe metody promocji restauracji, np. działań z celebrytami. Posłuchamy też, czy własny system do zamawiania jedzenia się opłaca – zdradzi nam to restaurator Artur Jarczyński, który uruchomił portal delidelivery.pl. Praktycznym punktem programu będzie Maraton rozwiązań MARKETINGowych od najlepszych firm zajmujących się marketingiem gastronomicznym: budowanie społeczności, tajemnice TripAdvisora, kreatywne zarządzanie projektami, działania social media dla delivery czy komunikacją wizualną. W tym panelu wystąpią Angelika Borysiak z brand2eat, Klaudiusz Kobylecki z MojStolik.pl, Oskar Tomczak z PROTIP Marketing, Katarzyna Młynarczyk z Socjomanii i Handelka, Magdalena Malutko z Od kuchni, Łukasz Hodorowicz ze Studia GO i Karolina Milczanowska z Jedling Marketing, Have a bite.

Z ciekawostek – przedstawiciel Gourment Foods, Artur Sienkiewicz zaprezentuje dwie taktyki działań marketingowych związane z wykorzystaniem infrastruktury marketingowej dostawców i wiedzy z zakresu e-commerce. Zapowiada się też ciekawa rozmowa o zmianach gustów konsumenckich na bazie rynku wina i wody. W dyskusji wezmą udział Adam Drozdowski z Partner Center HORECA, Tomasz Kolecki i Piotr Bolczak z Żywca Zdrój, Paweł Tatara z konceptu Monka Toruń i Paweł Anders z The Cork Wrocław. Rozmowę poprowadzi dziennikarz i pisarz Łukasz Modelski. Z kolei o rozwoju rynku dostaw, potencjale i zawirowaniach opowiedzą Hanna Wencka z Aviko HoReCa Polska i Grzegorz Aksamit ze Stavy.

Klamrą zamykającą dzień będzie przyjrzenie się sytuacji zagranicznej. Porozmawiamy z Larą Gilmore z Włoch (Food for Soul, Osteria Francescana) oraz Pawłem Kałużnym (GETT Academy), który w czasie pandemii rozwija swój biznes na Zanzibarze.

W programie znalazły się również działy – GASTRONOMIA OCZAMI GOŚCI I BLOGERÓW KULINARNYCH, ODPOWIEDZIALNI DOSTAWCY oraz ROZWÓJ OSOBISTY. W bloku poświęconym opinii blogerów o sytuacji w polskiej gastronomii wystąpią Karolina Milczanowska, która poprowadzi dyskusję, Piotr Gładczak z Wrocławskich Podróży Kulinarnych, Marta Glinka z Warsaw Foodie i Restaurantica, Klaudia Sroczyńska z Dusiowej Kuchni i Natalia Kmieciak ze Smaków Wartych Poznania.

Cała agenda konferencji dostępna jest już na jej stronie: https://forsolutions.pl/konferencja-kryzysowa-on-line-11-2020-program-konferencji/

Więcej informacji o Konferencji oraz bezpłatna rejestracja: https://forsolutions.pl/konferencja-gastronomiczna-made-for-restaurant-on-line-11-2020

PARTNERZY STRATEGICZNI: Transgourmet, Selgros Cash&Carry i MojStolik.pl.


PARTNERZY BIZNESOWI: Aviko HoReCa Polska, Dilmah, FABBRI, Gourmet Foods, Liebherr, Partner Center Horeca, Saquella Cafe, Skarby Serowara oraz Żywiec Zdrój.


PARTNERZY MERYTORYCZNI: Akademia Leona Koźmińskiego i Instytut Kulinarny Transgourmet


PARTNERZY MEDIALNI: Food&Friends, GastroWiedza, Have a Bite, Hotelarz, In Your Pocket, KUKBUK, Gourmet, NewsGastro, Papaja.pl, Poradnik Restauratora, Przegląd Gastronomiczny, Restauracja, Smażymy.pl, Szef Kuchni i Międzynarodowe Targi Poznańskie.


Aktualności

Trwa Tydzień Kuchni Polskiej

Sieć hurtowni MAKRO Polska po raz szósty organizuje festiwal, podczas którego goście w blisko 400 restauracjach mogą spróbować klasycznych dań kuchni polskiej w nowoczesnej odsłonie.

Kilka słów o "Przeglądzie Gastronomicznym"

Czasopismo naukowe docierające poprzez prenumeratę do sprofilowanego odbiorcy z branży gastronomicznej.

Wśród naszych autorów są znawcy skutecznych technik zarządzania i marketingu w gastronomii i hotelarstwie, a także najlepsi w kraju specjaliści z zakresu żywienia oraz technologii gastronomicznych.

Autor za publikację artykułu w "PG" otrzymuje 5 pkt. zgodnie z rozporządzeniem MNiSW z dnia 22.02.2019 r. w sprawie ewaluacji jakości działalności naukowej.

Publikowane artykuły zawierają nie tylko cenne wskazówki dla osób zawodowo związanych z gastronomicznym biznesem, ale służą też nauczycielom i uczniom szkół gastronomiczno-hotelarskich.

ul. Ks. J. Popiełuszki 19/21 pok. 322
01-595 Warszawa

Przegląd Gastronomiczny © 2021. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Projekt i wykonanie Fabryka Dobrych Stron