Jak mówi chińskie przysłowie, „Kiedy wieje wiatr zmian, jedni budują mury, inni wiatraki”. Nikt nie ma złudzeń, że świat właśnie zmienia się bezpowrotnie. W tej sytuacji wyjścia są dwa – albo zbudować przysłowiowy mur i próbować żyć jak dawniej, albo stanąć po stronie tych, którzy budują wiatraki i wykorzystać wiejący wiatr. Jak to zrobić?
Wiele odpowiedzi przyniesie II Ogólnopolska Konferencja Gastronomiczna on-line MADE FOR Restaurant 2020. Tym razem będzie to edycja MASTER CLASS, podczas której swoją wiedzą, inicjatywami i doświadczeniem podzielą się eksperci z całej Polski. Szczególną uwagę zwrócimy na miasto Kraków, który został partnerem konferencji i prezentuje przekrój sytuacji w dzisiejszej gastronomii.
Udział w Konferencji, która odbędzie się już 16 listopada tego roku, po wcześniejszej rejestracji, jest całkowicie bezpłatny.
Jesienna edycja Konferencji Kryzysowej MADE FOR Restaurant, która odbędzie się w formule on-line 16 listopada 2020 r., to praktyczne kompendium wiedzy i doświadczeń od najlepszych specjalistów, m,in. z dziedziny biznesu, komunikacji, zarządzania kryzysowego czy psychologii. Pozwoli ona lepiej zrozumieć sytuację, w której znalazła się obecnie polska i światowa gastronomia, a także wykorzystać tą trudną sytuację do wprowadzenia zmian i lepszej adaptacji. Wśród restauratorów, których będziemy mogli posłuchać znaleźli się: Artur Jarczyński (m.in. Der Elefant i Jeff’s), Wiktor Wróbel (Heart by Amaro), Beata Śniechowska (Młoda Polska Bistro & Pianino), Piotr Popiński (m.in. Elixir by Dom Wódki, Czerwony Wieprz), Radosław Fronc (m.in. Szara Gęś, Fiorentina), Tomasz Czudowski (knajp.pl, AleWino, Forty).
Uczestników konferencji przywita Prezydent Krakowa – Jacek Majchrowski.
- Krakowska gastronomia, pomimo niełatwej sytuacji w jakiej się znalazła, wciąż trwa i stara się utrzymać na rynku wprowadzając nowe koncepty biznesowe. Jednak wszyscy zdajemy sobie sprawę z faktu, że to, co było aktualne miesiąc temu, w chwili obecnej już się zmienia. Sytuacja jest bardzo dynamiczna, pojawiają się kolejne obostrzenia i wszyscy staramy się jak najlepiej znaleźć w tej rzeczywistości – tłumaczy Elżbieta Kantor, Dyrektor Wydziału ds. Turystyki Urzędu Miasta Krakowa. Przez brak turystów i ograniczenie biznesu, Kraków napotkał wiele trudności. Pomimo to jest wiele kreatywnych pomysłów, inicjatyw, które walczą o przetrwanie i chcemy je pokazać. Do tego wyzwania zaprosiliśmy Macieja Nowaka – krytyka kulinarnego, który wspólnie z Agnieszką Małkiewicz będzie rozmawiał z krakowskimi restauratorami. Pokazane będą miejsca kochane przez mieszkańców Krakowa: Bottiglieria 1881, Breaking Bread, Filipa 18 Food Wine Art, Nolio, Karakter, Boccanera, Pod Nosem i Molam Thai Canteen&Bar oraz Teatr im. Juliusza Słowackiego w Krakowie.
- Kolejny zakaz działalności stacjonarnej dla restauracji i barów, który rząd wprowadził w piątek 23 października, może okazać się zabójczy dla wielu przedstawicieli rynku. Nie wiemy, jak długo w praktyce lokale gastronomiczne nie będą mogły wrócić do normalnego funkcjonowania – mówi Agnieszka Małkiewicz, Prezes FOR Solutions, pomysłodawczyni i organizator konferencji. – Organizujemy drugą Kryzysową Konferencję on-line, bo chcemy posłuchać tych restauratorów oraz dostawców, którzy z wiosennego lockdownu wyszli obronną ręką. Podsumujemy to, co się sprawdziło. Wskażemy rozwiązania, które pomogą biznesowo i mentalnie przetrwać kolejny etap w gastronomii. Zapraszam do grona tych, którzy chcą wiedzieć i rozumieć!
Całość konferencji podzielona została na bloki tematyczne. W dziale BIZNES, RYNEK, KULTURA prelegenci przeanalizują sytuację na polskim i światowym rynku gastronomicznym, m.in. dowiemy się, jak wyglądają rozmowy z rządem. Przed południem wystąpią Łukasza Adamowicz (TUgether, hotel Bonifacio) i Piotr Popiński (Good Food Concept), Anna Czarczyńska (Akademia Leona Koźmińskiego), Marcin Dera (Transgourment, Selgros Cash&Carry) oraz radca prawny Edyta Duchnowska (Prawo w restauracji).
Zaprosimy też Państwa do naszego studia w Krakowie, gdzie odbędzie się debata SALON KRAKOWA, na temat nowego oblicza Europejskiej Stolicy Kultury Gastronomicznej 2019. Porozmawiamy o roli kultury, gastro i sukcesów takich, jak gwiazdka Michelin w rozwoju turystyki miejskiej. Rozmowę poprowadzi Bartek Kieżun, a odpowiedzi będą udzielać Robert Piaskowski (Pełnomocnik Prezydenta Miasta Krakowa ds. Kultury), Paweł Laskowski (SeeKrakow), Katarzyna Płachecka (Have a bite), Przemek Klima (Bottiglieria 1881) i Renata Targosz (ZaKładka Bistro de Cracovie).
Podczas wystąpień MASTER CLASS przyjrzymy się demokratycznemu wydaniu fine dining w restauracji Heart By Amaro w Nosalowym Dworze – opowie nam o tym Wiktor Wróbel. Wraz z Emilią Pożarowszczyk ze Skarbów Serowara i Bursztynowa Bistro omówimy niestandardowe metody promocji restauracji, np. działań z celebrytami. Posłuchamy też, czy własny system do zamawiania jedzenia się opłaca – zdradzi nam to restaurator Artur Jarczyński, który uruchomił portal delidelivery.pl. Praktycznym punktem programu będzie Maraton rozwiązań MARKETINGowych od najlepszych firm zajmujących się marketingiem gastronomicznym: budowanie społeczności, tajemnice TripAdvisora, kreatywne zarządzanie projektami, działania social media dla delivery czy komunikacją wizualną. W tym panelu wystąpią Angelika Borysiak z brand2eat, Klaudiusz Kobylecki z MojStolik.pl, Oskar Tomczak z PROTIP Marketing, Katarzyna Młynarczyk z Socjomanii i Handelka, Magdalena Malutko z Od kuchni, Łukasz Hodorowicz ze Studia GO i Karolina Milczanowska z Jedling Marketing, Have a bite.
Z ciekawostek – przedstawiciel Gourment Foods, Artur Sienkiewicz zaprezentuje dwie taktyki działań marketingowych związane z wykorzystaniem infrastruktury marketingowej dostawców i wiedzy z zakresu e-commerce. Zapowiada się też ciekawa rozmowa o zmianach gustów konsumenckich na bazie rynku wina i wody. W dyskusji wezmą udział Adam Drozdowski z Partner Center HORECA, Tomasz Kolecki i Piotr Bolczak z Żywca Zdrój, Paweł Tatara z konceptu Monka Toruń i Paweł Anders z The Cork Wrocław. Rozmowę poprowadzi dziennikarz i pisarz Łukasz Modelski. Z kolei o rozwoju rynku dostaw, potencjale i zawirowaniach opowiedzą Hanna Wencka z Aviko HoReCa Polska i Grzegorz Aksamit ze Stavy.
Klamrą zamykającą dzień będzie przyjrzenie się sytuacji zagranicznej. Porozmawiamy z Larą Gilmore z Włoch (Food for Soul, Osteria Francescana) oraz Pawłem Kałużnym (GETT Academy), który w czasie pandemii rozwija swój biznes na Zanzibarze.
W programie znalazły się również działy – GASTRONOMIA OCZAMI GOŚCI I BLOGERÓW KULINARNYCH, ODPOWIEDZIALNI DOSTAWCY oraz ROZWÓJ OSOBISTY. W bloku poświęconym opinii blogerów o sytuacji w polskiej gastronomii wystąpią Karolina Milczanowska, która poprowadzi dyskusję, Piotr Gładczak z Wrocławskich Podróży Kulinarnych, Marta Glinka z Warsaw Foodie i Restaurantica, Klaudia Sroczyńska z Dusiowej Kuchni i Natalia Kmieciak ze Smaków Wartych Poznania.
Cała agenda konferencji dostępna jest już na jej stronie: https://forsolutions.pl/konferencja-kryzysowa-on-line-11-2020-program-konferencji/
Więcej informacji o Konferencji oraz bezpłatna rejestracja: https://forsolutions.pl/konferencja-gastronomiczna-made-for-restaurant-on-line-11-2020
PARTNERZY STRATEGICZNI: Transgourmet, Selgros Cash&Carry i MojStolik.pl.
PARTNERZY BIZNESOWI: Aviko HoReCa Polska, Dilmah, FABBRI, Gourmet Foods, Liebherr, Partner Center Horeca, Saquella Cafe, Skarby Serowara oraz Żywiec Zdrój.
PARTNERZY MERYTORYCZNI: Akademia Leona Koźmińskiego i Instytut Kulinarny Transgourmet
PARTNERZY MEDIALNI: Food&Friends, GastroWiedza, Have a Bite, Hotelarz, In Your Pocket, KUKBUK, Gourmet, NewsGastro, Papaja.pl, Poradnik Restauratora, Przegląd Gastronomiczny, Restauracja, Smażymy.pl, Szef Kuchni i Międzynarodowe Targi Poznańskie.