Czasopismo specjalistyczne od 1946 r. wspierające polską gastronomię

Pierwsza polska edycja konkursu Lavazza Barista Challenge

Lavazza, uznana na całym świecie włoska firma kawowa, była organizatorem pierwszej polskiej edycji ekscytującego finału Barista Challenge 2024/2025, który odbył się 19 listopada w Lavazza Training Center w Warszawie. Podczas tego wydarzenia zaprezentowali się najbardziej utalentowani polscy bariści, a kolejny, drugi etap konkursu to niepowtarzalna okazja, aby pokazać swe umiejętności w zakresie innowacji, kreatywności i techniki parzenia kawy publiczności międzynarodowej. Zwycięzca, Mariusz Ćwiklak, będzie reprezentował Polskę na Międzynarodowych Mistrzostwach Lavazza w Turynie we Włoszech w 2025 roku.

W konkursie wzięło udział 9 baristów, którzy zmierzyli się ze sobą w tworzeniu unikalnych receptur Barista Signature, pokazując swoją pomysłowość, wiedzę i głębokie zrozumienie potencjału, który drzemie w kawie. Każdy przepis musiał zawierać co najmniej jedną porcję espresso, lecz uczestnicy mieli swobodę w używaniu dowolnej kawy z gamy Lavazza. Występy finalistów były oceniane przez prestiżowy skład sędziowski, który stanowili polscy eksperci i profesjonaliści w dziedzinie kawy, podzieleni na jury techniczne i sensoryczne. Szczegółowy system głosowania opierał się na ocenie, umiejętności technicznych, smaku, prezentacji i kreatywności.

Spośród najlepszych baristów biorących udział w wyzwaniu, tytuł Najlepszego Polskiego Baristy otrzymał Mariusz Ćwiklak. Doceniony za wybitne osiągnięcia zarówno w kwestiach technicznych, jak i sensorycznych, mistrz będzie reprezentował Polskę na Międzynarodowych Finałach Barista Challenge, które odbędą się w Turynie w 2025 roku. Będzie rywalizował z innymi utalentowanymi baristami, m.in.: z Bułgarii, Zjednoczonych Emiratów Arabskich, Rumunii i Grecji. Oprócz głównego tytułu, Mariusz Ćwiklak podczas konkursu wygrał wysokiej klasy sprzęt – ekspres do kawy Nuova Simonelli Oscar Mood oraz kultową kawiarkę Carmencita. Zdobywcy drugiego i trzeciego miejsca również otrzymali nagrody w postaci sprzętu wysokiej klasy, a reszta uczestników została nagrodzona oficjalnym certyfikatem oraz kawą.

„Lavazza National Barista Challenge to coś więcej niż zawody – to autentyczna celebracja pasji, wiedzy i pomysłowości w sztuce parzenia kawy” – powiedziała Karen Laesch, Dyrektor Marketingu na region DACH&Polska w Lavazza Group. „W Lavazza jesteśmy pasjonatami naszych produktów i usług i zawsze dążymy do zapewnienia najwyższej jakości. Nigdy nie przestajemy dążyć do czegoś więcej i pozwalamy, aby nasze pragnienie innowacji kierowało naszą codzienną pracą. Wszystkie te wartości znajdują wyraz w konkursie Barista Challenge i jesteśmy dumni, że możemy wspierać społeczność baristów w Polsce, zapewniając im przestrzeń do dzielenia się swoim talentem ze światem”.

„Cieszę się, że Barista Challenge w końcu odbył się w Polsce! To wyjątkowy konkurs, który gromadzi najzdolniejszych baristów i daje im szansę zademonstrowania swojej miłości do sztuki parzenia kawy” – komentuje Arkadiusz Domurad, główny trener Lavazza w Polsce. „Wiedza, pasja i poświęcenie, jakimi wykazali się uczestnicy, są wyjątkowe: wydarzenie było autentycznym źródłem inspiracji, zachętą do ciągłego dążenia do doskonałości i ekscytującym świętem kultury kawowej. Z niecierpliwością czekam na międzynarodowe finały, w których nasz polski mistrz zaprezentuje swoje umiejętności na arenie międzynarodowej!”.

Lavazza Barista Challenge umacnia zaangażowanie marki w promowanie kultury kawy w Polsce. Zwraca także uwagę na utalentowanych polskich baristów i promuje ducha innowacji i doskonałości, który echem odbija się na całym świecie.

Aktualności

Komunikacja alkoholu bez tabu

Podczas 7. spotkania z cyklu Food Working odbyła się debata na temat wyzwań i możliwości w komunikacji sektora alkoholowego w Polsce. Wydarzenie zgromadziło ekspertów z

Mały pierożek, wielka historia

Choć przypominają tradycyjne pierogi, pielmieni różnią się od nich kilkoma istotnymi cechami – przede wszystkim farszem, który zwykle zawiera surowe mięso, oraz metodą przygotowania, gdzie

Kilka słów o "Przeglądzie Gastronomicznym"

Czasopismo naukowe docierające poprzez prenumeratę do sprofilowanego odbiorcy z branży gastronomicznej.

Wśród naszych autorów są znawcy skutecznych technik zarządzania i marketingu w gastronomii i hotelarstwie, a także najlepsi w kraju specjaliści z zakresu żywienia oraz technologii gastronomicznych.

Autor za publikację artykułu w "PG" otrzymuje 5 pkt. zgodnie z rozporządzeniem MNiSW z dnia 22.02.2019 r. w sprawie ewaluacji jakości działalności naukowej.

Publikowane artykuły zawierają nie tylko cenne wskazówki dla osób zawodowo związanych z gastronomicznym biznesem, ale służą też nauczycielom i uczniom szkół gastronomiczno-hotelarskich.

ul. Ks. J. Popiełuszki 19/21 pok. 322
01-595 Warszawa

Przegląd Gastronomiczny © 2021. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Projekt i wykonanie Fabryka Dobrych Stron