Czasopismo specjalistyczne od 1946 r. wspierające polską gastronomię

Antykryzysowa interwencja IGGP

Powstał bezpośredni kanał zakupowy dla gastronomii

Izba Gospodarcza Gastronomii Polskiej uruchamia nowy kanał zakupów dla gastronomii. Nowoczesne rozwiązanie ma przynieść nawet kilkadziesiąt procent oszczędności umęczonym pandemią i inflacją restauracjom. Jest to też przełomowa szansa dla producentów żywności, importerów i rolników. To nasza zdecydowana  interwencja przeciw skutkom pandemii, inflacji i kryzysu wojennego – mówią władze IGGP.

Ostatnie dwa lata to prawdziwe tsunami w gastronomii. Obostrzenia, codzienna niepewność, wzrost cen, brak pracowników. Polscy restauratorzy szukają wszelkich sposobów utrzymania się na powierzchni. Jednym z najważniejszych problemów polskiego restauratora są koszty prowadzenia działalności.

– Polski restaurator jest na końcu łańcucha dostaw produktów, przez co mocno przepłaca za żywność, z której przygotowuje dania dla gości – mówi Jacek Czauderna, prezes Izby Gospodarczej Gastronomii Polskiej (IGHP). – Nie możemy podnieść cen dań, bo goście po prostu nie przyjdą. Rentowność gastronomii zaczyna się od kosztów produktów. Dlatego realizujemy postulat wielu środowisk gospodarczych, uruchamiamy nowy kanał zakupów dla gastronomii. Bezpośrednie relacje z producentami, importerami, rolnikami to gwarancja korzystnych zakupów i szansa na poprawę opłacalności polskiej gastronomii – dodaje.

IGGP uruchamia IGGP FoodBuy.pl – nowoczesny system informatyczny, dzięki któremu restauratorzy i szefowie kuchni będą mogli kupować żywność i inne potrzebne produkty. System łączy w bezpośredniej relacji producentów żywności, importerów, dostawców artykułów przemysłowych z restauratorami.

Platforma pozwala na codzienne, powtarzalne zakupy produktów wraz z dostawą. System IGGP FoodBuy.pl zapewnia swobodny handel, nie pobiera marży i prowizji, jedynie niewielką opłatę za administrowanie ofertami i procesem sprzedaży. – To projekt społeczno-gospodarczy, nie nastawiony na zysk – mówi Robert Kazimierski, menadżer odpowiedzialny za IGGP FoodBuy.pl. – Zrealizowaliśmy analizy rynkowe, z których wynika, że oszczędności z korzystnych, bezpośrednich zakupów mogą wpłynąć między innymi na podwyżki wynagrodzeń w gastronomii, co daje szansę rozwiązania problemów z zatrudnianiem pracowników.

Zdaniem Jacka Czauderny, prezesa IGGP:– Tańsze zakupy to też „miękkie lądowanie” w sytuacji wzrostu cen energii. Branża gastronomiczna to prawie milion  polskich obywateli. Ochrona ich miejsc pracy jest społecznym i gospodarczym wyzwaniem dla IGGP.

Według Izby Gospodarczej Gastronomii Polskiej system IGGP FoodBuy.pl to też duża szansa na rentowną sprzedaż dla producentów, importerów i rolników. – „Skrócenie” drogi do ogromnego rynku gastronomicznego daje możliwość podniesienia ceny u producenta, która i tak będzie bardziej atrakcyjna dla gastronomii, niż dotychczas – twierdzi Sławomir Grzyb, sekretarz Izby.

Najbliższe tygodnie to czas na „wirtualne zatowarowanie” IGGP FoodBuy.pl. Izba zaprasza wszystkich producentów żywności, art. przemysłowych, urządzeń i usług. Każdy podmiot, który chce bezpośrednio sprzedawać swoje produkty do gastronomii może się zgłosić do IGGP. Start systemu IGGP FoodBuy.pl, czyli otwarcie dla gastronomii, jest planowany na połowę maja na www.foodbuy.pl

***

Izba Gospodarcza Gastronomii Polskiej powstała w lipcu 2020 r. w celu ochrony gastronomii w czasie pandemii. Obecnie IGGP skupia 854 firmy.

Aktualności

Zdrowie z warzyw i owoców

Warzywa i owoce w codziennej diecie pomagają zachować zdrowie, zwiększają naszą odporność i chronią organizm przed wieloma chorobami cywilizacyjnymi. Obniżają poziom „złego” cholesterolu Dieta na

Wesołych Świąt!

Wszystkim naszym Czytelnikom, Reklamodawcom, firmom współpracującym i sympatykom życzymy zdrowych, spokojnych i radosnych świąt Bożego Narodzenia oraz wszelkiej pomyślności w nadchodzącym roku. Redakcja Fot. Wytwórnia

Co czeka rynek alkoholi w Polsce w 2025 roku?

Klienci coraz częściej wybierają napoje pozbawione alkoholu lub o niewielkiej jego zawartości. Ale to niejedyne zmartwienie branży. Coraz wyższe koszty działalności oraz zapowiedź zaostrzenia przepisów

Kilka słów o "Przeglądzie Gastronomicznym"

Czasopismo naukowe docierające poprzez prenumeratę do sprofilowanego odbiorcy z branży gastronomicznej.

Wśród naszych autorów są znawcy skutecznych technik zarządzania i marketingu w gastronomii i hotelarstwie, a także najlepsi w kraju specjaliści z zakresu żywienia oraz technologii gastronomicznych.

Autor za publikację artykułu w "PG" otrzymuje 5 pkt. zgodnie z rozporządzeniem MNiSW z dnia 22.02.2019 r. w sprawie ewaluacji jakości działalności naukowej.

Publikowane artykuły zawierają nie tylko cenne wskazówki dla osób zawodowo związanych z gastronomicznym biznesem, ale służą też nauczycielom i uczniom szkół gastronomiczno-hotelarskich.

ul. Ks. J. Popiełuszki 19/21 pok. 322
01-595 Warszawa

Przegląd Gastronomiczny © 2021. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Projekt i wykonanie Fabryka Dobrych Stron

Skip to content