Powstał bezpośredni kanał zakupowy dla gastronomii
Izba Gospodarcza Gastronomii Polskiej uruchamia nowy kanał zakupów dla gastronomii. Nowoczesne rozwiązanie ma przynieść nawet kilkadziesiąt procent oszczędności umęczonym pandemią i inflacją restauracjom. Jest to też przełomowa szansa dla producentów żywności, importerów i rolników. To nasza zdecydowana interwencja przeciw skutkom pandemii, inflacji i kryzysu wojennego – mówią władze IGGP.
Ostatnie dwa lata to prawdziwe tsunami w gastronomii. Obostrzenia, codzienna niepewność, wzrost cen, brak pracowników. Polscy restauratorzy szukają wszelkich sposobów utrzymania się na powierzchni. Jednym z najważniejszych problemów polskiego restauratora są koszty prowadzenia działalności.
– Polski restaurator jest na końcu łańcucha dostaw produktów, przez co mocno przepłaca za żywność, z której przygotowuje dania dla gości – mówi Jacek Czauderna, prezes Izby Gospodarczej Gastronomii Polskiej (IGHP). – Nie możemy podnieść cen dań, bo goście po prostu nie przyjdą. Rentowność gastronomii zaczyna się od kosztów produktów. Dlatego realizujemy postulat wielu środowisk gospodarczych, uruchamiamy nowy kanał zakupów dla gastronomii. Bezpośrednie relacje z producentami, importerami, rolnikami to gwarancja korzystnych zakupów i szansa na poprawę opłacalności polskiej gastronomii – dodaje.
IGGP uruchamia IGGP FoodBuy.pl – nowoczesny system informatyczny, dzięki któremu restauratorzy i szefowie kuchni będą mogli kupować żywność i inne potrzebne produkty. System łączy w bezpośredniej relacji producentów żywności, importerów, dostawców artykułów przemysłowych z restauratorami.
Platforma pozwala na codzienne, powtarzalne zakupy produktów wraz z dostawą. System IGGP FoodBuy.pl zapewnia swobodny handel, nie pobiera marży i prowizji, jedynie niewielką opłatę za administrowanie ofertami i procesem sprzedaży. – To projekt społeczno-gospodarczy, nie nastawiony na zysk – mówi Robert Kazimierski, menadżer odpowiedzialny za IGGP FoodBuy.pl. – Zrealizowaliśmy analizy rynkowe, z których wynika, że oszczędności z korzystnych, bezpośrednich zakupów mogą wpłynąć między innymi na podwyżki wynagrodzeń w gastronomii, co daje szansę rozwiązania problemów z zatrudnianiem pracowników.
Zdaniem Jacka Czauderny, prezesa IGGP:– Tańsze zakupy to też „miękkie lądowanie” w sytuacji wzrostu cen energii. Branża gastronomiczna to prawie milion polskich obywateli. Ochrona ich miejsc pracy jest społecznym i gospodarczym wyzwaniem dla IGGP.
Według Izby Gospodarczej Gastronomii Polskiej system IGGP FoodBuy.pl to też duża szansa na rentowną sprzedaż dla producentów, importerów i rolników. – „Skrócenie” drogi do ogromnego rynku gastronomicznego daje możliwość podniesienia ceny u producenta, która i tak będzie bardziej atrakcyjna dla gastronomii, niż dotychczas – twierdzi Sławomir Grzyb, sekretarz Izby.
Najbliższe tygodnie to czas na „wirtualne zatowarowanie” IGGP FoodBuy.pl. Izba zaprasza wszystkich producentów żywności, art. przemysłowych, urządzeń i usług. Każdy podmiot, który chce bezpośrednio sprzedawać swoje produkty do gastronomii może się zgłosić do IGGP. Start systemu IGGP FoodBuy.pl, czyli otwarcie dla gastronomii, jest planowany na połowę maja na www.foodbuy.pl
***
Izba Gospodarcza Gastronomii Polskiej powstała w lipcu 2020 r. w celu ochrony gastronomii w czasie pandemii. Obecnie IGGP skupia 854 firmy.