Podczas spotkań na targach najłatwiej poznać ofertę konkurencji. Ta zasada dotyczy również branży gastronomicznej. Targi POLAGRA, które odbędą się w dniach 27-29.09, oferują jej przedstawicielom znacznie więcej, m.in. serię szkoleń i porad prawniczych oraz strefę start-up.
Jeszcze dwa lata temu spotkania na żywo zostały ograniczone do minimum. Czarne scenariusze się nie sprawdziły. Spotkania live – czy to biznesowe, czy towarzyskie – stały się jeszcze cenniejsze, również dlatego, że pamiętamy czas, w którym nie można było ich organizować.
– Nie twierdzę, że nic się nie zmieniło, bo wystawcy skrupulatniej niż kilka lat temu dobierają miejsca, w których chcą być obecni, ale branża targowa raczej jest optymistycznie nastawiona. Spotkania biznesowe w dobrze znanej, targowej formule wciąż są potrzebne, by nie powiedzieć: niezbędne – mówi Wojciech Kokotek, dyrektor targów POLAGRA.
Biznesowa decyzja
Liczba obowiązków osób, które każdego dnia odpowiadają za podejmowanie decyzji w swoich firmach sprawia, że trudno im znaleźć czas na spotkanie online, a co dopiero trzy dni na udział w targach. Jednak w każdym biznesie zawsze trzeba odpowiedzieć sobie na pytanie jak spożytkować swój czas i jak czas poświęcony na spotkanie przełoży się na realizację celów biznesowych.
Z doświadczeń zebranych przez organizatorów targów POLAGRA, Wino czy Smaki Regionów wynika, że to właśnie podczas spotkań na takich wydarzeniach najłatwiej poznać choćby ofertę konkurencji.
– Nie ma lepszego sposobu na analizę od dwu-trzydniowego, intensywnego benchmarkingu. Jeśli poświęcimy kilka dni na zbieranie informacji o konkurencji, spotkania z klientami, dowiemy się więcej, niż przez kilka miesięcy prób „zdalnej” analizy – twierdzi Wojciech Kokotek.
(Nie)formalne kontakty
Doskonale uzupełnia się to z faktem, że to właśnie podczas targów wystawcy spotykają się z klientami, sprawdzają, czy ich firma pozostaje jednym z liderów, czy kierunek, który obrała jest słuszny. Uczestnicy tych wydarzeń poznają osoby, które ułatwiają im i umożliwiają kontakty. – Takie znajomości naprawdę owocują wieloletnią współpracą. Może się zdarzyć, że na targach całkowicie przypadkiem, podczas panelu dyskusyjnego, spotkamy osoby, z którymi bezskutecznie chcieliśmy się umówić przez ostatnie pół roku – zauważa dyrektor targów POLAGRA.
Bywa, że potencjalni wystawcy zadają pytanie: po co firmy posiadające duże grono klientów powinny wystawiać się na targach? Wtedy warto wyobrazić sobie sytuację, w której danej firmy na targach zabraknie. Są tam jednak jej klienci, którzy trafią na stoisko konkurencji. – Osobiście obawiałbym się, że takiego klienta stracę. Ale nie ma co straszyć. Wolę, gdy targi kojarzą się bardzo dobrze, bo to dla wszystkich bardzo intensywny, ale też bardzo satysfakcjonujący czas – podkreśla Wojciech Kokotek.
Szkolenia dla branży gastronomicznej
Udział przedstawicieli branży gastronomicznej w targach POLAGRA zawsze był bardzo widoczny. Nie inaczej będzie podczas tegorocznej edycji, zaplanowanej na 27–29 września 2023 r. Swój udział zapowiedziało już ponad 60 firm, a część z nich to przedsiębiorstwa dostarczające technologie i rozwiązania dla branży gastronomicznej. Nie zabraknie też przedstawicieli instytucji i stowarzyszeń wspierających ich działalność.
Wystawcy i zwiedzający otrzymają też dawkę prawniczej wiedzy. Przez trzy dni w Strefie Kancelarii obecni będą przedstawiciele kancelarii zajmujących się tematyką żywności. Poprowadzą też cztery szkolenia. Obejmą one tematy takie jak: przeciwdziałanie marnowaniu żywności, udział recyklatów w opakowaniach, a także uprawnienia organów kontrolnych i sankcji nakładanych na producentów żywności.
Nowatorskie firmy, innowacyjne rozwiązania
Kolejnym punktem, w którym przedstawiciele branży gastronomicznej znajdą swoje miejsce na POLAGRZE, będzie strefa startup’ów. Ich liczba rośnie rok do roku. Działają m.in. w obszarach bezpieczeństwa żywności i żywnościowego, poprawy wydajności, zrównoważonego rozwoju, niemarnowania żywności.
O zasadach strefy startup’ów, szkoleniach i innych korzyściach z udziału i zaprezentowania się na targach POLAGRA, więcej można dowiedzieć się na stronie: www.polagra.pl.
Fot. fotobueno