Czasopismo specjalistyczne od 1946 r. wspierające polską gastronomię

Puchar Mistrzów Stow. Sommelierów Polskich

Puchar Mistrzów Sommelierów

Hitowa dekantacja czerwonego wina w stylu gangsta rap dała Adamowi Pawłowskiemu zwycięstwo w Pucharze Mistrzów Stowarzyszenia Sommelierów Polskich.

W konkursie przeprowadzonym 23 maja br. online w zdecydowanie rozrywkowej formule startowało sześciu zawodników – zwycięzców mistrzostw Polski z poprzednich lat: Paweł Demianiuk, Maciej Łyko, Adam Pawłowski, Piotr Pietras, Andrzej Strzelczyk i Kamil Wojtasiak. Mistrzowie mieli za zadanie zaserwować wino musujące i zdekantować wino czerwone. Ich umiejętności oceniali sędziowie – koledzy z zarządu Stowarzyszenia oraz przedstawiciele partnerów wydarzenia, a także publiczność.

Adam Pawłowski, pierwszy w Polsce Master Sommelier, był faworytem niemal wszystkich sędziów. Drugie zadanie w konkursie – dekantację czerwonego wina – przeprowadził, rapując ubrany w koszykarską koszulkę Lakersów, przy czym prezentacja była nie tylko wyjątkowym show, ale też dokładnie wyjaśniała, po co i w jaki sposób należy dekantować czerwone wino.

To pierwsze takie wydarzenie w Polsce. Z powodu pandemii odbywające się zwykle w maju Mistrzostwa Polski Sommelierów musiały zostać przełożone. Zawody Pucharu Mistrzów Stowarzyszenia Sommelierów Polskich transmitowane na żywo na profilu Stowarzyszenia na Facebooku obejrzało kilka tysięcy ludzi.

Partnerami Pucharu Mistrzów Stowarzyszenia Sommelierów Polskich byli:

California Wine Institute, Cisowianka Perlage, Mondial Assistance, Regent Warsaw Hotel, Wines from Spain, Niemiecki Instytut Wina, Wina z Tejo, Mercure Gdańsk Stare Miasto.

Szczegółowe informacje: www.sommelierzy.pl

Aktualności

Smakuj przyszłość z BCU!

Niepubliczne Branżowe Centrum Umiejętności w dziedzinie gastronomii i kelnerstwa w Tarnowie (BCU) to miejsce, które kształci przyszłych liderów gastronomii, stawiając na praktyczne umiejętności, które odgrywają

Przegląd Gastronomiczny 6/2024

Nowy numer „PG” 6/2024 Książeczka sanepidowska online – Adrianna Lotolc    2 Reklamowanie produktów w sieci? To nie takie proste! – Edyta Oleszczuk-Romańska    4 Firmy gastronomiczne

Kilka słów o "Przeglądzie Gastronomicznym"

Czasopismo naukowe docierające poprzez prenumeratę do sprofilowanego odbiorcy z branży gastronomicznej.

Wśród naszych autorów są znawcy skutecznych technik zarządzania i marketingu w gastronomii i hotelarstwie, a także najlepsi w kraju specjaliści z zakresu żywienia oraz technologii gastronomicznych.

Autor za publikację artykułu w "PG" otrzymuje 5 pkt. zgodnie z rozporządzeniem MNiSW z dnia 22.02.2019 r. w sprawie ewaluacji jakości działalności naukowej.

Publikowane artykuły zawierają nie tylko cenne wskazówki dla osób zawodowo związanych z gastronomicznym biznesem, ale służą też nauczycielom i uczniom szkół gastronomiczno-hotelarskich.

ul. Ks. J. Popiełuszki 19/21 pok. 322
01-595 Warszawa

Przegląd Gastronomiczny © 2021. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Projekt i wykonanie Fabryka Dobrych Stron