Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich. Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Czasopismo specjalistyczne od 1946 r. wspierające polską gastronomię

Rośnie rola własnych wypieków w gastronomii

Współczesna gastronomia przeżywa prawdziwy renesans świeżych, jeszcze ciepłych wypieków prosto z pieca, które stają się coraz ważniejszym elementem oferty restauracji, kawiarni czy nawet hoteli. Trend ten wynika z połączenia zmieniających się preferencji konsumentów, dbałości o jakość oraz poszukiwania autentyczności w dobie masowej produkcji. By temu sprostać, gastronomia poszukuje sprawdzonych partnerów w tym zakresie.


Wzrost świadomości żywieniowej sprawia, że klienci najchętniej sięgają po produkty przygotowane na miejscu, świeże i najlepiej z naturalnych składników. Ta moda na lokalność czy indywidualność przekłada się na popularność wypieków tworzonych na miejscu, takich jak chleby na zakwasie, bułki z ziarnami lub bez, croissanty pieczone codziennie rano czy pyszne, jeszcze ciepłe ciasta.

Restauracje niejednokrotnie podkreślają również pochodzenie składników, co buduje zaufanie i przyciąga miłośników kulinarnej transparentności, a w ostatnim czasie także pieczywo czy słodkości wypiekane na miejscu stają się wizytówką wielu miejsc na kulinarnej mapie kraju. Chleb czy bułki prosto z pieca serwowane w restauracji nie tylko podkreślają charakter dania (np. wiejski chleb do tradycyjnych zup), ale też wyróżniają miejsce na tle konkurencji. Innym ważnym trendem jest fakt, że klienci bardzo chętnie zaopatrują się w kanapki czy słodkie śniadania w drodze do pracy, co skłania piekarnie czy cukiernie do rozwoju w kierunku serwowania gotowych dań. Kupowanie wypieków i gotowych dań właśnie w piekarni daje klientom pewność, że sięgają po dobrą jakość i zdrowy posiłek. Coraz popularniejsze są też usługi personalizowane – np. ciasta wypiekane na zamówienie z indywidualnymi dodatkami czy bezglutenowe bułki komponowane według życzenia klienta. Do tego wszystkiego jednak potrzebny jest niezawodny piec piekarniczy, który umożliwi gastronomii rozwój oferty, a tym samym rozwój biznesu. To nie tylko urządzenie dedykowane jedynie piekarniom – to narzędzie, które decyduje o sukcesie kulinarnym, łącząc tradycję z nowoczesną technologią. Bez niego trudno dziś wyobrazić sobie profesjonalną kuchnię restauracyjną, hotelową czy cukiernię.

Inwestycja w wielofunkcyjne urządzenia, takie jak choćby modele marki Wiesheu, to strategiczny krok dla przedsiębiorstwa gastronomicznego, które stawia na jakość, wydajność i wizerunek. – Doskonale wiemy, że wypiek odbywający się czy to na oczach klienta, czy na zapleczu i kuszący zapachem świeżego pieczywa przyciąga klientów. Dzięki naszym innowacyjnym piecom konwekcyjnym i hybrydowym oraz stacjom piekarniczym, łączącym zalety różnych urządzeń, jesteśmy w stanie dopasować zdolność produkcyjną do potrzeb każdego podmiotu i zagwarantować najwyższą jakość wypieku. Mamy rozwiązania zarówno dla małych punktów bistro czy popularnych śniadaniowni, gdzie często przestrzeń jest bardzo ograniczona, jak i dużych restauracji oraz kuchni hotelowych z dużą produkcją – zapewnia Przemysław Zapotoczny Dyrektor Zarządzający Wiesheu Polska.

Marka oferuje szereg innowacyjnych rozwiązań, które usprawniają i ułatwiają pracę w piekarni czy gastronomii. Wiesheu jako jedyny zaprojektował i ma w ofercie piece Dibas blue2 z automatycznymi drzwiami, które otwierając się, chowają się w bocznej ścianie obudowy. Dzięki temu rozwiązaniu zyskujemy mnóstwo dodatkowego miejsca do pracy czy to na zapleczu, czy w strefie sprzedaży, gdzie wypiek odbywa się na oczach klienta, a to coraz częściej spotykane rozwiązanie. Piec wkomponowany w wystrój strefy lady w knajpce z własną piekarnią czy w cukierni, gdzie rumienią się bochenki, bułki czy ciastka staje się dodatkową atrakcją dla klientów i wzmacnia sprzedaż. Dlatego też piece Wiesheu mają drzwi z dużym przeszkleniem, dzięki temu można podejrzeć co dzieje się w środku. Wiesheu stawia również na design, właściciele lokali często wybierają bardzo stylową linię nostalgic – czarne fronty pieców świetnie wyglądają w strefie sprzedaży.



W gastronomii nieodłączna jest też presja czasu, szczególnie w restauracjach i hotelach, gdzie w godzinach szczytu stoliki wypełniają się głodnymi gośćmi. Tu liczy się szybkość i doskonała, powtarzalna jakość serwowanych wypieków. Ważna jest możliwość przygotowywania różnych produktów w jednym czasie oraz sprawna i intuicyjna obsługa urządzeń. Wiesheu pomyślał też o takich rozwiązaniach. Piece wyposażone są w ponad 200 programów do wypieku różnego rodzaju pieczywa i wyrobów cukierniczych, które pozwalają na sprawną produkcję, ale też na szybkie wdrożenie nowych pracowników, bez długotrwałych szkoleń i opieki starszych kolegów. Intuicyjne panele sterowania i programowalne funkcje (np. zapisywanie ulubionych programów) usprawniają pracę personelu. Dla barów bistro natomiast dedykowane są piece hybrydowe Atollspeed, które łącząc gorące powietrze, ciepło uderzeniowe i mikrofale w jednym urządzeniu i pozwalają na przygotowanie ciepłych przekąsek dosłownie w kilkanaście sekund. Dzięki temu kolejka zostaje szybko rozładowana i zwiększa się rotacja stolików. Marka stawia także na automatyzację, np. automatyczny system ładowania TrayMotion, który pozwala zaoszczędzić sporo czasu w trakcie kilkugodzinnego dnia pracy, a automatyczne mycie nie zajmuje obsługi, która w tym czasie może zająć się innymi zadaniami. Piece Wiesheu projektowane są też z myślą o redukcji zużycia energii (np. izolacja termiczna, optymalizacja cykli pieczenia). To obniża koszty eksploatacji i wpisuje się w strategię zrównoważonego rozwoju, coraz ważniejszą dla przedsiębiorców także w segmencie HoReCA.


Świeże, własne wypieki to nie tylko chwilowa moda, ale element głębszej zmiany w gastronomii – ku autentyczności, odpowiedzialności i indywidualnemu doświadczeniu. Dla przedsiębiorstw to szansa na budowanie lojalności, dla klientów – okazja do smakowania produktów, które łączą tradycję z nowoczesnością. W erze globalizacji, własne wypieki stają się symbolem powrotu do korzeni, ale też innowacyjnego podejścia do kulinariów. Natomiast wybór pieca marki Wiesheu to nie tylko zakup sprzętu, ale inwestycja we własną markę, klientów i rozwój biznesu. W dobie rosnącej konkurencji w gastronomii, niezawodność i precyzja wypieków mogą stać się głównym atutem, który przyciągnie smakoszy i zapewni ich powroty. Dodatkowo wsparcie technologiczne i ekologiczne funkcje odpowiadają na wyzwania współczesnego rynku – od zrównoważonego rozwoju po potrzeby dietetyczne gości. Choć inwestycja w profesjonalny piec piekarniczy jest kosztowna, jego trwałość i niższe koszty napraw (w porównaniu z tanimi zamiennikami) przekładają się na zwrot w postaci powracających klientów, szerokiej oferty i rozwoju biznesu.

Więcej informacji na www.wiesheu.pl

Aktualności

Nowoczesne oblicze niemieckiego winiarstwa

3 kwietnia 2025 roku w warszawskiej Reducie Banku Polskiego odbyła się kolejna edycja wydarzenia Riesling, Pinot & Co., organizowanego przez Niemiecki Instytut Wina. Tegoroczne spotkanie

Kilka słów o "Przeglądzie Gastronomicznym"

Czasopismo naukowe docierające poprzez prenumeratę do sprofilowanego odbiorcy z branży gastronomicznej.

Wśród naszych autorów są znawcy skutecznych technik zarządzania i marketingu w gastronomii i hotelarstwie, a także najlepsi w kraju specjaliści z zakresu żywienia oraz technologii gastronomicznych.

Autor za publikację artykułu w "PG" otrzymuje 5 pkt. zgodnie z rozporządzeniem MNiSW z dnia 22.02.2019 r. w sprawie ewaluacji jakości działalności naukowej.

Publikowane artykuły zawierają nie tylko cenne wskazówki dla osób zawodowo związanych z gastronomicznym biznesem, ale służą też nauczycielom i uczniom szkół gastronomiczno-hotelarskich.

ul. Ks. J. Popiełuszki 19/21 pok. 322
01-595 Warszawa

Przegląd Gastronomiczny © 2021. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Projekt i wykonanie Fabryka Dobrych Stron