Czasopismo specjalistyczne od 1946 r. wspierające polską gastronomię

Winterhalter wspomina 75 lat historii sukcesów firmy

Specjalizująca się w produkcji systemów i środków zmywania firma Winterhalter z siedzibą w Meckenbeuren w tym roku obchodzi jubileusz 75-lecia. Już od trzech pokoleń rodzinne przedsiębiorstwo gwarantuje czystość i higienę w kuchni. Dlaczego utrzymanie tych gwarancji wymaga, mówiąc metaforycznie, efektywnego ustawiania żagli i zmian kursu względem wiatru? Jakie szczególne tradycje są zakorzenione w rodzinie i firmie? Odpowiedź daje 75-letnia historia sukcesów Winterhalter.

Przechodziliśmy z naszą córką przez niespokojną fazę – wspomina z uśmiechem Ralph Winterhalter, prezes spółki Winterhalter Gastronom GmbH. – Kiedy była niemowlęciem, nic jej nie uspokajało oprócz patrzenia przez szybę drzwi zmywarki podblatowej. Jest więc nadzieja, że zamiłowanie do technologii zmywania, które stanowi podstawę nadzwyczajnego sukcesu firmy, zostało przekazane w genach również czwartemu pokoleniu.

W 1947 roku Karl Winterhalter założył we Friedrichshafen firmę „Karl Winterhalter Ing. Haushaltsgegenstände und Elektrogeräte”, która odbierała złom i tworzyła z niego przydatny sprzęt gospodarstwa domowego. W 1957 roku wraz z powstaniem zmywarki GS 60 Karl zaczął się specjalizować w zmywaniu przemysłowym, przekazując swoim potomkom zamiłowanie do technologii zmywania już od kołyski.

Jürgen Winterhalter, członek zarządu i syn założyciela firmy, dorastał w świecie techniki zmywania. Pierwsza zmywarka przemysłowa powstała w rodzinnym domu i ogrodzie. Od zabawy Jürgen wolał obserwowanie pierwszych eksperymentów ojca w piwnicy. Wnuk założyciela, Ralph Winterhalter, do 4. roku życia cały czas spędzał w zakładzie produkcyjnym w Meckenbeuren – jego placem zabaw był obszar produkcji, a ścieżką rowerową trasa klucząca między ciężarówkami.

Spółka rozpoczęła ekspansję poza granicami Niemiec w 1967 roku, kiedy otwarty został pierwszy oddział zagraniczny w Holandii. Obecnie firmę Winterhalter reprezentują jednostki zależne i partnerzy w ponad 70 krajach. Urządzenia wytwarzane są w centrali w Meckenbeuren nad Jeziorem Bodeńskim, w miejscowości Endingen am Kaiserstuhl oraz Rüthi w dolinie Renu w okolicach St. Gallen w Szwajcarii. W 2015 roku ruszył zakład produkcyjny w Rayong w Tajlandii. Powstają tam urządzenia tworzone specjalnie na rynek azjatycki. W roku 2013 i 2017 centrala w Meckenbeuren powiększyła się o 17 tys. m² w związku z budową dodatkowych biur oraz budynków zaplecza konstrukcyjnego i laboratoryjnego wraz z halą produkcyjną i dużym centrum logistycznym.

Dziś Jürgen i Ralph Winterhalter mogą spojrzeć w przeszłość na usłaną sukcesami historię firmy. Jako zapaleni żeglarze lubią porównywać swoją drogę do regat długodystansowych. W żeglarstwie regatowym żeglarz musi umieć radzić sobie z szybko zmieniającymi się warunkami pogodowymi. – Wiatru nie zmienisz. Musisz go przyjąć niezależnie od tego, skąd wieje i jak mocno – mówi Jürgen Winterhalter, uśmiechając się. – Ale możesz inaczej ustawić żagle i skorygować kurs – dodaje Ralph Winterhalter. Na tej zasadzie opiera się sukces firmy. Osiągnięcie celu, szczególnie w trudnych czasach, wymaga dostosowania się do nieustannie zmieniającego się otoczenia i wyznaczania kolejnych etapów podróży. Jeden element jest tu kluczowy – załoga. – Mój dziadek zwykł mawiać – wspomina Ralph Winterhalter, potwierdzając przyświecające firmie motto – że nikt nigdy nie odnosi sukcesu sam. Opisuje personel jako najcenniejszy zasób przedsiębiorstwa. To dlatego firma stale intensywnie inwestuje w satysfakcję swoich pracowników. Z okazji jubileuszu 75-lecia istnienia wszystkie 1,8 tys. osób zatrudnionych w Winterhalter na całym świecie otrzyma hojną premię. – Każdy z naszych pracowników każdego dnia dokłada swoją cegiełkę do sukcesu firmy. Pragniemy za to podziękować i podzielić się efektami ostatnich kilku lat prężnej działalności – wyjaśniają członkowie zarządu.

Źródeł sukcesu Ralph Winterhalter upatruje w szczególności w głęboko zakorzenionej filozofii firmy: niezatrzymywaniu się na problemach, wykorzystywaniu okazji, aby je rozwiązać, odpowiadaniu na potrzeby klienta i przyjmowaniu jego punktu widzenia. – Sprzedajemy rozwiązania, nie tylko produkt – podsumowuje. – Nasza solidna struktura finansowa i niezależność od inwestorów zewnętrznych zabezpieczają swobodę działania przedsiębiorstwa oraz pozwalają podejmować szybkie decyzje i zmiany kursu.

Zarząd jest głęboko przekonany, że przyszłość przyniesie kolejne sukcesy. – Dysponując silnym zespołem, ofertą nowych, innowacyjnych produktów oraz rozwiązaniami cyfrowymi w dziedzinie zmywania, ominiemy czyhające na nas rafy i zapiszemy wiele kolejnych rozdziałów historii sukcesów firmy.

 

Więcej informacji: www.winterhalter.pl

***

Winterhalter jest ekspertem w dziedzinie przemysłowych systemów zmywania. Już od 25 lat działalności na polskim rynku firma buduje pozycję lidera, oferując najwyższej jakości zmywarki przemysłowe, chemię oraz systemy uzdatniania wody dla każdego rodzaju biznesu gastronomicznego. Produkty firmy Winterhalter wyróżniają się innowacyjnością, wydajnością, łatwością użycia i perfekcyjnymi efektami zmywania zapewnianymi od dziesiątków lat
w profesjonalnych kuchniach na całym świecie. Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom Klientów firma, oprócz sprzedaży, umożliwia również nowoczesny i prosty sposób pozyskania sprzętu swojej marki, oferując bardzo atrakcyjny model wynajmu zmywarek w stałych, miesięcznych ratach.

Fot. mat. prasowe

Aktualności

Zdrowie z warzyw i owoców

Warzywa i owoce w codziennej diecie pomagają zachować zdrowie, zwiększają naszą odporność i chronią organizm przed wieloma chorobami cywilizacyjnymi. Obniżają poziom „złego” cholesterolu Dieta na

Wesołych Świąt!

Wszystkim naszym Czytelnikom, Reklamodawcom, firmom współpracującym i sympatykom życzymy zdrowych, spokojnych i radosnych świąt Bożego Narodzenia oraz wszelkiej pomyślności w nadchodzącym roku. Redakcja Fot. Wytwórnia

Co czeka rynek alkoholi w Polsce w 2025 roku?

Klienci coraz częściej wybierają napoje pozbawione alkoholu lub o niewielkiej jego zawartości. Ale to niejedyne zmartwienie branży. Coraz wyższe koszty działalności oraz zapowiedź zaostrzenia przepisów

Kilka słów o "Przeglądzie Gastronomicznym"

Czasopismo naukowe docierające poprzez prenumeratę do sprofilowanego odbiorcy z branży gastronomicznej.

Wśród naszych autorów są znawcy skutecznych technik zarządzania i marketingu w gastronomii i hotelarstwie, a także najlepsi w kraju specjaliści z zakresu żywienia oraz technologii gastronomicznych.

Autor za publikację artykułu w "PG" otrzymuje 5 pkt. zgodnie z rozporządzeniem MNiSW z dnia 22.02.2019 r. w sprawie ewaluacji jakości działalności naukowej.

Publikowane artykuły zawierają nie tylko cenne wskazówki dla osób zawodowo związanych z gastronomicznym biznesem, ale służą też nauczycielom i uczniom szkół gastronomiczno-hotelarskich.

ul. Ks. J. Popiełuszki 19/21 pok. 322
01-595 Warszawa

Przegląd Gastronomiczny © 2021. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Projekt i wykonanie Fabryka Dobrych Stron

Skip to content