Czasopismo specjalistyczne od 1946 r. wspierające polską gastronomię

30 lat Inter Europol

Inter Europol
Inter Europol

Właściciele mieli w planach nazwać swoją firmę Europol, jednak okazało się, że nazwa była już zajęta, dlatego finalnie 2 października 1989 roku spółka została zarejestrowana jako Inter Europol S.A. z siedzibą przy ulicy Wilczej 33 oraz piekarnią i małym sklepikiem przy ulicy Okrąg 1 w Warszawie. Zaledwie po kilku miesiącach szyte w podwarszawskiej Warce buty zimowe okazały się mniej dochodowym biznesem niż sprzedaż pieczywa. Już na początku 1990 roku właściciele zrezygnowali z produkcji obuwia, na rzecz rozwoju biznesu piekarniczego.
Przez kolejny rok, pod niezmienionym adresem, na powierzchni około 200 m 2, działała piekarnia oraz niewielki sklepik firmowy, w którym sprzedawano świeże wypieki. Mieszkańcy stolicy szybko docenili doskonały smak produktów firmy Inter Europol – po pieczywo ustawiały się kilkudziesięciometrowe kolejki warszawiaków.

Zainteresowanie pieczywem dynamicznie rosło, dlatego bardzo szybko okazało się, że dotychczasowa siedziba jest zbyt mała, aby zwiększyć możliwości produkcyjne piekarni. Już w 1991 roku przeniesiono działalność firmy Inter Europol do budynku po piekarni osiedlowej przy ulicy Conrada 32, a przy ulicy Abrahama uruchomiono zupełnie nową piekarnię. Zakłady blisko ze sobą współpracowały, wymieniając się wytwarzanym asortymentem: polskim pieczywem produkowanym przez bielańską piekarnię oraz szwajcarskimi wyrobami, wypiekanymi na Gocławiu.

Ciężka praca, zaangażowanie niewielkiego wówczas Zespołu, dokupowane okazyjnie maszyny oraz śmiałe decyzje kadry zarządzającej były składowymi rosnącego sukcesu piekarni. Decyzją współwłaścicieli firmy w 1995 roku doszło do podziału spółki – Śmiechowscy, wraz z 25% udziałów oraz wszystkimi sklepami firmowymi na terenie Warszawy, przejęli lokalizację przy ulicy Conrada 32. Pozostała część przypadła ówczesnej firmie Hiestand, która już wcześniej wykupiła udziały od pozostałych wspólników. Niebawem Jerzy Śmiechowski powierzył zarządzanie firmą Inter Europol swojemu synowi, Wojciechowi.

Rok 1995 to początek nowych inwestycji, zakupu dodatkowych maszyn i pieców, co miało na celu nie tylko znaczne poszerzenie asortymentu, ale także rozpoczęcie produkcji pieczywa mrożonego. W tym okresie do Zarządu firmy dołączył Peter Mitsch, który już wcześniej współpracował z piekarnią, dbając o najwyższą jakość produkcji oraz zaplecze technologiczne.

W kolejnych latach, w wyniku skutecznego zarządzania, firma notowała systematyczny rozwój, zarówno w aspekcie oferowanych produktów, jak też zatrudnianych pracowników (w 1998 roku liczba pracowników firmy Inter Europol przekroczyła 100). Wszystko to przyczyniło się do decyzji Zarządu o rozpoczęciu budowy zakładu produkcyjnego z prawdziwego zdarzenia oraz skupieniu działalności firmy głównie na produkcji i sprzedaży wysokiej jakości pieczywa mrożonego na dużą skalę. Podwarszawskie Marki okazały się idealną lokalizacją, w której siedziba firmy mieści się od 2000 roku.

W latach 2000-2005 dynamicznie rosła liczba klientów na terenie całej Polski. Sprzedaż eksportowa również powoli nabierała tempa – pierwszymi krajami, do których trafiało pieczywo z polskiej piekarni Inter Europol były Niemcy oraz kraje Beneluksu.

W 2001 roku do Zespołu Inter Europol jako Kierownik Projektu dołączył Bart T’Seyen, który już w 2004 roku został także Członkiem Zarządu. Początkowo Pan Bart odpowiadał w firmie za wdrożenie systemów jakości (w tym norm ISO i systemu HACCP) oraz rozwój sprzedaży eksportowej.

Dynamiczny rozwój firmy oraz zmieniające się technologie w branży piekarniczej przyczyniły się do decyzji Zarządu w 2006 roku o rozpoczęciu inwestycji związanej z rozbudową oraz modernizacją zakładu produkcyjnego w Markach. W 2008 roku zakład został powiększony o dodatkowe powierzchnie produkcyjne i magazynowe oraz nowoczesną mroźnię wysokiego składowania wyrobów gotowych. Dzięki temu firma mogła wdrożyć najnowsze technologie wykorzystywane w przemyśle piekarniczym, poszerzyć dotychczasową ofertę oraz dotrzeć do nowych klientów. Następne lata sprzyjały rozwojowi przedsiębiorstwa – liczba sympatyków pieczywa produkowanego przez polską rodzinną piekarnię ciągle się powiększała, co przekładało się na się na wzrastający poziom produkcji. Doprowadziło to do kolejnej ważnej decyzji Zarządu – w 2012 roku podjęto działania dotyczące rozpoczęcia budowy nowoczesnego zakładu produkcji pieczywa i wyrobów cukierniczych, wraz z nowymi powierzchniami magazynowymi, w pobliskim Małopolu. W kwietniu 2013 roku liczba pracowników firmy przekroczyła 1000, a uruchomienie w 2014 roku piekarni i cukierni w Małopolu nie tylko podwoiło możliwości produkcyjne, ale również przyczyniło się do ponownego, znacznego powiększenia Zespołu firmy Inter Europol.

W 2018 roku rozpoczęto inwestycję związaną z kolejną rozbudową – tym razem powierzchni spedycyjnej oraz pomieszczeń biurowych w Markach. W styczniu 2019 roku liczba zatrudnionych przez firmę pracowników przekroczyła 1500. Zarząd Spółki ma pełną świadomość, że Inter Europol ogromny sukces zawdzięcza właśnie swoim pracownikom. To ich zaangażowanie oraz pełne ambicji podejście do realizacji celów piekarni dotyczących wytwarzania najwyższej jakości produktów, a także ciężka praca, doprowadziły firmę do punktu, w którym obecnie się znajduje oraz umożliwiają jej ciągły rozwój i doskonalenie.

Lata pomyślności nie byłyby również możliwe bez zaufania, jakim obdarzyli firmę klienci, dzięki którym i dla których istnieje. Przez lata dynamicznego rozwoju piekarnia stworzyła rozległą sieć sprzedaży. Pieczywo produkowane przez Inter Europol jest znane i lubiane w kraju i na świecie.

Lojalność klientów, którzy cenią takie wartości jak: najwyższa jakość i szeroki wybór produktów, poszanowanie tradycji, doskonałość technologiczna, a także troska o środowisko naturalne daje nam mocne podstawy do dalszego rozwoju. Każdego dnia od początku istnienia firmy pracujemy dla naszych klientów. To ich zaufanie jest dla nas najważniejsze, dlatego im także chcemy podziękować za te wspólne 30 lat. Tajemnicą naszego sukcesu jest fakt, że od samego początku istnienia firmy stawialiśmy na najwyższą jakość produktów w oparciu o naturalne składniki. Początkowo Inter Europol był rzemieślniczą piekarnią, a nasza działalność opierała się niemal wyłącznie na pracy ludzkich rąk. Wraz z biegiem lat oraz dynamicznym rozwojem przedsiębiorstwa wdrażaliśmy nowe technologie, a produkcja zmieniła się na wielkoprzemysłową. Jesteśmy dumni, że nam, jako jednym z nielicznych, udało się tego dokonać bez uszczerbku na jakości naszego pieczywa, której doskonalenie jest naszą codzienną misją– mówi Prezes Zarządu, Wojciech Śmiechowski.

Inter Europol jest dziś liderem w produkcji pieczywa w Polsce. Liczne zmiany na przestrzeni minionych lat nie zmieniły jednak rodzinnego i tradycyjnego charakteru firmy. Inter Europol nie przestaje się rozwijać, a w najbliższym czasie planowane są kolejne inwestycje.

InterEuropol

Aktualności

Zdrowie z warzyw i owoców

Warzywa i owoce w codziennej diecie pomagają zachować zdrowie, zwiększają naszą odporność i chronią organizm przed wieloma chorobami cywilizacyjnymi. Obniżają poziom „złego” cholesterolu Dieta na

Wesołych Świąt!

Wszystkim naszym Czytelnikom, Reklamodawcom, firmom współpracującym i sympatykom życzymy zdrowych, spokojnych i radosnych świąt Bożego Narodzenia oraz wszelkiej pomyślności w nadchodzącym roku. Redakcja Fot. Wytwórnia

Co czeka rynek alkoholi w Polsce w 2025 roku?

Klienci coraz częściej wybierają napoje pozbawione alkoholu lub o niewielkiej jego zawartości. Ale to niejedyne zmartwienie branży. Coraz wyższe koszty działalności oraz zapowiedź zaostrzenia przepisów

Kilka słów o "Przeglądzie Gastronomicznym"

Czasopismo naukowe docierające poprzez prenumeratę do sprofilowanego odbiorcy z branży gastronomicznej.

Wśród naszych autorów są znawcy skutecznych technik zarządzania i marketingu w gastronomii i hotelarstwie, a także najlepsi w kraju specjaliści z zakresu żywienia oraz technologii gastronomicznych.

Autor za publikację artykułu w "PG" otrzymuje 5 pkt. zgodnie z rozporządzeniem MNiSW z dnia 22.02.2019 r. w sprawie ewaluacji jakości działalności naukowej.

Publikowane artykuły zawierają nie tylko cenne wskazówki dla osób zawodowo związanych z gastronomicznym biznesem, ale służą też nauczycielom i uczniom szkół gastronomiczno-hotelarskich.

ul. Ks. J. Popiełuszki 19/21 pok. 322
01-595 Warszawa

Przegląd Gastronomiczny © 2021. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Projekt i wykonanie Fabryka Dobrych Stron

Skip to content