Czasopismo specjalistyczne od 1946 r. wspierające polską gastronomię

Zielony Tydzień Polskiej Izby Żywności Ekologicznej

Polska Izba Żywności Ekologicznej, której jednym z głównych celów jest edukacja na temat żywności ekologicznej, już w kwietniu szykuje akcję Zielony Tydzień. W ramach Międzynarodowego Dnia Ziemi 22 kwietnia odbędzie się akcja promocyjna zachęcająca do zakupu ekoproduktów. W Zielony Tydzień zaangażowali się członkowie PIŻE – sklepy i producenci, ale akcja skierowana jest do wszystkich, czyli również do konsumentów. 

W połowie kwietnia (12-18 kwietnia) producenci żywności ekologicznej – członkowie PIŻE – zaproponują specjalne oferty w bardzo atrakcyjnych cenach – dla członkowskich sklepów PIŻE. Następnie te, w kolejnym tygodniu (19-25 kwietnia) zaproponują wyjątkowe oferty klientom detalicznym.

Jakie produkty można będzie kupić w ramach Zielonego Tygodnia?

W ofercie są m.in. soki – np. sok 100% z granatów, sok z czarnego bzu czy sok z owoców róży – źródło naturalnej witaminy C. Co oprócz soków? Ekomakarony z zielonego groszku, z algami morskimi czy gryczane, a do tego makarony orkiszowe – ekologiczne zamienniki konwencjonalnego makaronu; przeróżne herbaty i kawy ze wszystkich zakątków świata; rozmaite smarowidła do chleba – paprykarz, pasztet gryczany, pasta z ciecierzycy i inne wegańskie pasty. Zielony Tydzień to idealna okazja dla miłośników kiszonek – w ofercie jest sok z kiszonego selera naciowego, sok z kiszonych buraków czy EKO kapusta kiszona.

Fani owoców i słodkości również znajdą coś dla siebie. Dżem 100% z czarnej porzeczki z chia, powidła bez dodatku cukru, chrupki malinowe i jabłkowe, liofilizowane truskawka, malina, żurawina, suszone owoce, takie jak banan, ananas, wiśnia oraz bakalie i czekolady to tylko niektóre z propozycji. A do tego bezglutenowe chleby, płatki śniadaniowe,  gotowe dania, oliwa z oliwek, olej z awokado, certyfikowane produkty akwakultury i rybołówstwa (np. łosoś atlantycki lub pstrąg), mąki, ekologiczny napój energetyczny oraz kaszki dla dzieci. Oprócz żywności ekologicznej w promocyjnych cenach będą również kosmetyki, ziemia okrzemkowa i nawozy organiczne. Wszystkie produkty dostępne w ramach Zielonego Tygodnia można zobaczyć tutaj: www.jemyeko.com/produkty/

Jak wziąć udział w akcji?

Aby wziąć udział w akcji, wystarczy jedynie sprawdzić, w których sklepach można kupić przecenione produkty. W akcji biorą udział zarówno sklepy stacjonarne, jak i online. Lista miejsc biorących udział w Zielonym Tygodniu znajduje się na stronie: www.jemyeko.com/sklepy/. Akcja odbywa się między 19 a 25 kwietnia, więc właśnie wtedy będzie można kupić produkty w promocyjnych cenach.

Oprócz Zielonego Tygodnia Polska Izba Żywności i Fairtrade Polska zaprasza również na Miesiąc Fairtrade, który potrwa od 12 kwietnia do 12 maja. – Chcemy, by w trakcie Miesiąca Fairtrade jak najwięcej mieszkańców Polski dowiedziało się, że Fairtrade to sprawdzony sposób na poprawę sytuacji społeczności rolniczych, żyjących z uprawy kawy, herbaty czy kakao – mówi Rozalia Wiśniowska z Fairtrade Polska. Informacje o tym kto i w jaki sposób może zaangażować się w akcję, dostępne są na stronie www.fairtrade.org.pl/MiesiacFairtrade/.

Patronat medialny nad akcją Zielony Tydzień:

Przegląd Gastronomiczny, Gazeta.pl, Handel, Handel Extra, Food & Friends, Chrońmy Klimat,

Green-news.pl, SmartWieś, Biokurier

Aktualności

Trwa Tydzień Kuchni Polskiej

Sieć hurtowni MAKRO Polska po raz szósty organizuje festiwal, podczas którego goście w blisko 400 restauracjach mogą spróbować klasycznych dań kuchni polskiej w nowoczesnej odsłonie.

Kilka słów o "Przeglądzie Gastronomicznym"

Czasopismo naukowe docierające poprzez prenumeratę do sprofilowanego odbiorcy z branży gastronomicznej.

Wśród naszych autorów są znawcy skutecznych technik zarządzania i marketingu w gastronomii i hotelarstwie, a także najlepsi w kraju specjaliści z zakresu żywienia oraz technologii gastronomicznych.

Autor za publikację artykułu w "PG" otrzymuje 5 pkt. zgodnie z rozporządzeniem MNiSW z dnia 22.02.2019 r. w sprawie ewaluacji jakości działalności naukowej.

Publikowane artykuły zawierają nie tylko cenne wskazówki dla osób zawodowo związanych z gastronomicznym biznesem, ale służą też nauczycielom i uczniom szkół gastronomiczno-hotelarskich.

ul. Ks. J. Popiełuszki 19/21 pok. 322
01-595 Warszawa

Przegląd Gastronomiczny © 2021. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Projekt i wykonanie Fabryka Dobrych Stron