Mamy bardzo dobrą wiadomość dla młodych, utalentowanych adeptów sztuki kulinarnej. Po raz pierwszy w Polsce odbędzie się krajowa selekcja międzynarodowego konkursu dla szkół gastronomicznych Trophée Mille Poland.
– Bardzo się cieszę, że nasza agencja Smarten PR została oficjalnym przedstawicielem międzynarodowego konkursu kulinarnego dla szkół gastronomicznych, który jest kolejnym elementem w portfolio naszej firmy, zaraz obok prestiżowego konkursu dla profesjonalistów, który mamy przyjemność organizować. Konkurs Trophée Mille jest prestiżowym wydarzeniem dla uczniów w Polsce, które mam nadzieję wskaże kierunek i będzie swojego rodzaju drogowskazem dla młodego pokolenia, które swoją przyszłość wiąże z gastronomią. Dzisiaj młodzi ludzie potrzebują wsparcia i motywacji w dążeniu do celu oraz autorytetów w swojej dziedzinie, a tu ich z pewnością nie zabraknie. Należy podkreślić, że konkurs nie tylko wspiera uczniów, ale niezwykle motywuje do samorozwoju również nauczycieli szkół gastronomicznych, dla których z pewnością będzie nobilitujące przygotowanie młodzieży do tej rangi wydarzenia – powiedziała Dorota Karwacka, project manager Trophée Mille Polska.
Trophée Mille to pierwszy konkurs kulinarno-cukierniczy dla uczniów szkół gastronomicznych w Polsce o zasięgu międzynarodowym. Zwycięska drużyna – szkoła wyjedzie do Reims we Francji, by reprezentować Polskę na międzynarodowej arenie wśród zespołów z całego świata. Celem konkursu jest wzmocnienie talentów i motywacji uczniów szkół gastronomicznych, którzy pasjonują się gotowaniem, jak również przekazywanie wiedzy i doświadczenia przez najlepszych kucharzy młodszemu pokoleniu.
Polskie eliminacje, które odbędą się 10 listopada 2023 roku podczas Targów HORECA w Krakowie, będą organizowane po raz pierwszy w Polsce. Motywowanie młodego pokolenia do rozwoju osobistego, podnoszenie ich kwalifikacji zawodowych i rozwój ich ambicji jest niezwykle ważnym czynnikiem, który ma wpływ na dalsze losy naszej rodzimej gastronomii.
W polskim finale rywalizować będą uczniowie szkół gastronomicznych z całej Polski, którzy w preselekcji zostaną do niego zakwalifikowani. Do konkursu zgłaszane są zespoły wytypowane przez szkołę o profilu gastronomicznym. Każdy z zespołów składa się z dwóch kandydatów: uczennicy i ucznia, którzy kształcą się w obszarze kuchnia i/lub cukiernia oraz nauczyciela, który występuje w roli trenera. Każdy z zespołu w dniu Finału międzynarodowego tj. marzec 2024 nie mogą mieć ukończonych 25 lat.
W jury zasiądzie śmietanka polskich szefów kuchni i cukierni na czele z założycielem i pomysłodawcą konkursu, Chefem Philippem Mille, którego restauracja zlokalizowana w sercu Szampanii posiada dwie gwiazdki Michelin.
Oficjalnym przedstawicielem marki Trophée Mille w Polsce jest agencja Smarten PR.