Dwuetapowy konkurs Transgourmet i Selgros dla uczniów szkół gastronomicznych z całej Polski został zwieńczony wielkim finałem, który miał miejsce 13 czerwca w Instytucie Kulinarnym Transgourmet. Tego dnia Instytut przemienił się w arenę pełną smaków i pasjonujących wyzwań.
Wydarzenie, które corocznie wyławia prawdziwe talenty, rozpoczęło się od eliminacji online. Uczestnicy mieli za zadanie przygotować udko z kurczaka w towarzystwie młodych warzyw. Jury wybrało 9 finalistów, dla których zadaniem finałowym było przygotowanie 6 dań z tuszy kurczaka, z obowiązkowym dodatkiem ze szparagów i dowolnego wędzonego produktu.
Na przygotowanie dań uczestnicy finału mieli dwie godziny. Potrawy pod względem smaku, struktury i spójności oceniali: Bartosz Peter – ekspert Instytutu Kulinarnego Transgourmet i przewodniczący jury, Jarosław Uściński – prezes Zarządu OSSKiC, Paweł Zieliński – Szef Kuchni Restauracji Prime Cut i członek OSSKiC oraz Krzysztof Wodziński – Manager Instytutu Kulinarnego Transgourmet.
– Konkurs kulinarny dla szkół gastronomicznych to inspirująca przygoda i działanie wspierające młode talenty. Dla wielu z uczestników jest to często pierwszy raz, gdy mają okazję wziąć udział w konkursie kulinarnym na takim poziomie, a rywalizacja jest niezastąpionym narzędziem rozwoju ich umiejętności – powiedział Jarosław Uściński, Prezes Zarządu Ogólnopolskiego Stowarzyszenia Szefów Kuchni i Cukierni.
W finale największe uznanie jury zyskała Patrycja Szczepaniak z Zespołu Szkół Gospodarczych im. Spytka Ligęzy w Rzeszowie, która przygotowała udko z kurczaka z musem drobiowym z truflą, z sosem z pieczonego kurczaka, w towarzystwie puree z pasternaku i panna cotty z groszkiem. Oprócz 3000 zł oraz miesięcznego stażu w Instytucie Kulinarnym Transgourmet wywalczyła dla swojej szkoły 5000 zł na zakupy w Selgros. Wszyscy finaliści zaimponowali jury oraz publiczności swoimi umiejętnościami kulinarnymi. Jednogłośnie podkreślili, że udział w konkursie był dla nich niezwykle wartościowym doświadczeniem. Doceniali zwłaszcza wartość opinii i feedbacku od sędziów, a także cenne porady, które otrzymali w trakcie rywalizacji.
– Kolejna edycja konkursu przynosi nam nie tylko zadowolenie i satysfakcję, ale również jest wyrazem naszej aktywności i inicjatywy w rozwój branży HoReCa. Transgourmet i Selgros konsekwentnie angażuje się i wspiera młodych adeptów sztuki kulinarnej, dzięki czemu możliwe jest współtworzenie niezapomnianych wydarzeń gastronomicznych – podkreśla Cezary Furmanowicz, dyrektor marketingu Transgourmet Polska.
Każdy z finalistów konkursu mógł czuć się zwycięzcą, nikt nie opuścił Instytutu Kulinarnego Transgourmet z pustymi rękoma. Uczestnicy finału zostali obdarowani zestawem profesjonalnych noży kuchennych i przyrządów do dekorowania potraw. Dodatkowo każda szkoła reprezentowana w finale otrzymała wartościowe bony zakupowe do wykorzystania w Selgros. Relacja z wydarzenia dostępna jest na Instagram Stories oraz na Facebook’u Instytutu Kulinarnego Transgourmet, a już wkrótce również na kanale Youtube.