12 i 13 września w Teatrze i Klubie Capitol w Warszawie odbyła się kolejna, druga już edycja Baru Symposium, unikatowej imprezy skierowanej do miłośników sztuki barmańskiej, koneserów dobrych trunków, właścicieli lokali gastronomicznych oraz wszystkich zainteresowanych branżą alkoholową.
Pierwszego dnia imprezy Leszek Wiwała, Prezesa Zarządu Związku Pracodawców Polski Przemysł Spirytusowy, ostrzegał w jaki sposób uniknąć oszustwa kupując markowy alkohol, a Joerg Meyer (założyciel Le Lion, z Hamburga, doradzał jak za pomocą kilku prostych gestów sprawić, by klient poczuł się w barze jak u siebie w domu.
Drugi dzień rozpoczął się wykładem Radosława Wieczorka na dość zimny temat „Lód to dusza cocktailu”. Andrzej Borcz odpowiadał na pytanie: jak budować lojalność gości i zwiększać obroty? Na scenie pojawił się również Alex Kratena, czeski wirtuoz nowoczesnych technik mieszania oraz Tom Jakschas, 5 członek słynnego kolektywu The Travelling Mixologists. Całość wieńczył panel dyskusyjny – Co to znaczy być właścicielem/operatorem lokalu w Polsce?, w którym na pytania Tomka Roehra z Alkoteki.pl odpowiadali właściciele lokali: Neale Jackson (Paparazzi), David Weidemann (Barrel), Andrzej Borcz (Baroque). Nie zabrakło oczywiście miksowania cocktailowych klasyków i ich nowoczesnych wariacji, również w wersji molekularnej.
Do tegorocznego grona prelegentów Baru Symposium dołączyli również: członkowie the De Kuyper A Team, Nicolas Saint-Jean, artysta sztuki flair, czterokrotny światowy mistrz Flair, Arno van Eijmeren, międzynarodowy ambasador marki De Kuyper oraz Matthijs Janssen, który od 35 lat jest master distilerem oraz starszym konsultantem badawczym destylarni De Kuper, a także Chioke Rosalia, ekspert od organizacji baru.
3 edycja BSW przewidywana jest na 9 i 10 września 2012.
Daria Majda