Czasopismo specjalistyczne od 1946 r. wspierające polską gastronomię

GASTROTARGI SMAKKi zamieszają w branży HoReCa

Już za tydzień, 23 marca w Centrum EXPO XXI w Warszawie, rozpocznie się pierwsza edycja GASTROTARGÓW SMAKKi. Wydarzenie od miesięcy ekscytuje branżę HoReCA. Już sam przekrojowy program merytoryczny zwiastuje dużą frekwencję, co w połączeniu z atrakcjami przygotowanymi przez wystawców, gwarantuje prawdziwą ucztę kulinarną. Warto jej doświadczyć, poznać trendy i nowości rynku gastronomicznego, by nie tylko działać na nim z sukcesem, ale również być o krok do przodu.

W dniach 23-25 marca po raz pierwszy odbędą się wyczekiwane przez branżę HoReCa GASTROTARGI SMAKKI. W centrum EXPO XXI obecnych będzie ponad 100 wystawców i 50 ekspertów, a także wielu zarejestrowanych już uczestników. Znajdą się wśród nich osoby związane z hotelarstwem, restauracjami i cateringiem, pragnące uzyskać cenne wskazówki dla rozwoju biznesu i zobaczyć z bliska najlepsze rozwiązania dla gastronomii.


Nowa jakość w parze z ekonomią

GASTROTARGI SMAKKi to najświeższe wydarzenie na rynku, które pozwoli dowiedzieć się, jak z dzisiejszymi wyzwaniami radzi sobie branża z natury wyróżniająca się umiejętnością szybkiej adaptacji do okoliczności gospodarczych i potrzeb klienta. Pandemia przyśpieszyła wprowadzenie wielu rozwiązań cyfrowych, poczynając od aplikacji, które służą do zamawiania potraw do domów, przez samoobsługowe kioski zakupowe i roboty w restauracjach, tak więc SMAKKi będą doskonałą okazją, by poznać trendy i nowości.

Szukaliśmy wydarzenia, w którym łączy się wiedza i praktyka branży HoReCa, aby móc porozmawiać o współpracy międzybranżowej, która tworzy nowe możliwości i dodatkowy łańcuch wartości dla klienta. Targi SMAKKi idealnie wpisały się w nasze potrzeby. Przybliżymy tam naszą usługę DPD Food, jaką jest transport żywności w temperaturze kontrolowanej. W praktyce daje ona możliwość skrócenia łańcucha dostaw w branży HoReCa, poszerzenia rynków zbytu i bazy klientów oraz zmiany myślenia z lokalnego na globalne – mówi Maciej Kasprzyk, koordynator ds. sprzedaży DPD Food.

Już teraz restauratorzy zauważają korzyści z natychmiastowego zamawiania towarów premium z dowolnego miejsca w Polsce, w mniejszej ilości i z gwarancją świeżości, co wiąże się z oszczędnością czasu i kosztów własnego transportu. Ekspert opowie szerzej o usłudze podczas „Case study i success story by DPD Food”, a zgodnie z zapowiedziami organizatora SMAKKów o oszczędnościach i ekonomicznym podejściu do biznesu gastronomicznego będzie mówić się wiele, również w kontekście środowiska.

SMAKKi merytorycznie

Tak jak hasło przewodnie SMAKKów – #gastronomiawspolnasprawa zobowiązuje do stosowania najlepszych praktyk, tak przez trzy targowe dni podczas konferencji i debat wiedzą i doświadczeniem dzielić się będą najlepsi eksperci z branży. Program został tak skonstruowany, by zaspokoić ciekawość inwestora, który planuje otworzyć własny biznes gastronomiczny, jak i osoby, która jest już z nim związana, od właściciela przez kelnera po managera. O aspektach prawnych, kosztach i finansowaniu działalności gospodarczej będzie można posłuchać podczas konferencji „Gastrobiznes w praktyce”, którą poprowadzi Paweł Gruba. Z kolei „Catering dietetyczny – wiedza od A do Z” moderowany przez Marcina Dyrdę podany zostanie drugiego dnia, a w trakcie spotkania „EdukkuJEMY” Anna Dębska, wspólnie z ekspertami, przybliży kwestie związane z marketingiem, w tym mediami społecznościowymi, które odgrywają znaczącą rolę w walce o klienta.

Zielona transformacja koniecznością                                    

Ważne miejsce w tematyce targów zajmie ekologia i zagadnienia związane z zieloną transformacją, gdyż czas, by działać w tym obszarze już nadszedł. GASTROTARGI SMAKKi pokażą jak ograniczyć wpływ działalności biznesu na środowisko naturalne, a wystawcy zachęcą do pozytywnych zmian w tym obszarze, także metodą małych kroków, jaką może być picie uzdatnionej, zmineralizowanej wody i korzystanie z wielorazowych kubków lub bidonów. Na terenie targów powstanie „Strefa wolna od butelek”, gdzie będzie można bezpłatnie ugasić pragnienie. Inicjatorem akcji jest BWT Polska, partner strategiczny wydarzenia.

Poprzez nasz udział chcemy uświadamiać społeczeństwu, że hasło „Change the world – sip by sip”,  czyli zmieniaj świat łyk za łykiem, jest potrzebne. Naszym celem jest zmniejszenie ilości plastiku w postaci wytwarzanych butelek jednorazowych, których transport generuje CO2. Tworzone przez nas strefy „bottle free zone” są ważną częścią misji naszej firmy. Ekologia jest super, a najlepsza to ta przy okazji i nie wymagająca dużego zaangażowania, co udowodnimy podczas SMAKKów. Zadbamy o to, aby każdy uczestnik miał dostęp do smacznej, zdrowej i bezpiecznej wody BWT. Zaprezentujemy rozwiązania, które są niezbędne w zrównoważonym gastrobiznesie – mówi Krzysztof Wydra, dyrektor marketingu z BWT Polska.

Ekspert zwraca uwagę, że aktualna sytuacja popandemiczna i wojenna sprawia, że rynek gastronomiczny jest trudny i warto korzystać z urządzeń, które pomagają dbać o koszty i zmniejszają zużycie wody. Odpowiedni filtr i zmiękczacz pozwolą zaoszczędzić w lokalu gastronomicznym nawet kilka tysięcy złotych w skali roku na samych dostawach wody, zapewnią też dłuższą trwałość sprzętu np. zmywarki czy parownika gazowego.

Organizator SMAKKów udowodni na wielu płaszczyznach, że ekologia nie musi być droga, a wyzwania płynące z zielonej transformacji stanowią szansę dla biznesu. Troska o zrównoważony rozwój wyraźnie widoczna będzie również w bloku tematycznym Zielonej EkoKuchni SMAKKi.

Poznać sztukę gotowania

Widowiskową część GASTROTARGÓW SMAKKi stanowić będzie live cooking z udziałem mistrzów smaków obecnych zarówno na stoiskach wystawców, jak i w strefie Zielonej EkoKuchni. Gotować będą też uczniowie Akademii Mistrzów Smaku by Belvedere pod okiem Tomasza Łagowskiego i Adama Chrząstowskiego, Katarzyna Gubała, Sebastian Cichy – ambasador Hempeat oraz szefowie kuchni z firm Mihiderka i Bafood.

Oprócz niezwykłych propozycji menu roślinnego na targowych stołach pojawią się potrawy lubiane przez zwolenników mięsa, a wśród nich najczęściej zamawiane danie w 2022 roku – burger. To właśnie na SMAKKAch nastąpi rozstrzygnięcie konkursu HEINZ Selection Finals. Dwudziestu finalistów przygotuje flagowego burgera. Czy będzie to wege burger zgodnie z aktualnymi trendami? Tego nie wiadomo, pewnym jest, że jeden z obowiązkowych składników to sos HEINZ.

Festiwal Kawowych SMAKKów na deser

Kawa to nieodłączny element każdego restauracyjnego menu, dlatego jej mocną nutę będzie można odczuć podczas SMAKKów. Obecne będą m.in. osobistości tego świata, jak Agnieszka Rojewska, kawowa mistrzyni, a także kluczowe marki, takie jak Segafredo Zanetti i Lavazza. Każdego dnia odbywać się będą jedyne w Polsce prestiżowe konkursy: „Olimpiada Kawy by Tom Obracaj & Marcin Rusnarczyk”, mistrzostwa palarni „CUP of Poland” i „I Mistrzostwa Polski TO NIC espresso”, które wyłonią największe talenty i najlepsze ziarna.

Bilety i program wydarzenia dostępne są na stronie:

https://smakki.pl/pl/zwiedzajacy/spotkajmy-sie-na-smakki/

* * *

SMAKKi GASTROTARGI to targi dla branży HoReCa, które odbędą w dniach 23-25 marca 2023 w Centrum EXPO XXI przy ul. Prądzyńskiego 12/14 w Warszawie. To projekt, który pod hasłem #gastronomiawspolnasprawa integruje całą branżę gastronomiczną. Więcej informacji o targach na: www.smakki.pl

„Przegląd Gastronomiczny” jest patronem medialnym wydarzenia.

Aktualności

Zdrowie z warzyw i owoców

Warzywa i owoce w codziennej diecie pomagają zachować zdrowie, zwiększają naszą odporność i chronią organizm przed wieloma chorobami cywilizacyjnymi. Obniżają poziom „złego” cholesterolu Dieta na

Wesołych Świąt!

Wszystkim naszym Czytelnikom, Reklamodawcom, firmom współpracującym i sympatykom życzymy zdrowych, spokojnych i radosnych świąt Bożego Narodzenia oraz wszelkiej pomyślności w nadchodzącym roku. Redakcja Fot. Wytwórnia

Co czeka rynek alkoholi w Polsce w 2025 roku?

Klienci coraz częściej wybierają napoje pozbawione alkoholu lub o niewielkiej jego zawartości. Ale to niejedyne zmartwienie branży. Coraz wyższe koszty działalności oraz zapowiedź zaostrzenia przepisów

Kilka słów o "Przeglądzie Gastronomicznym"

Czasopismo naukowe docierające poprzez prenumeratę do sprofilowanego odbiorcy z branży gastronomicznej.

Wśród naszych autorów są znawcy skutecznych technik zarządzania i marketingu w gastronomii i hotelarstwie, a także najlepsi w kraju specjaliści z zakresu żywienia oraz technologii gastronomicznych.

Autor za publikację artykułu w "PG" otrzymuje 5 pkt. zgodnie z rozporządzeniem MNiSW z dnia 22.02.2019 r. w sprawie ewaluacji jakości działalności naukowej.

Publikowane artykuły zawierają nie tylko cenne wskazówki dla osób zawodowo związanych z gastronomicznym biznesem, ale służą też nauczycielom i uczniom szkół gastronomiczno-hotelarskich.

ul. Ks. J. Popiełuszki 19/21 pok. 322
01-595 Warszawa

Przegląd Gastronomiczny © 2021. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Projekt i wykonanie Fabryka Dobrych Stron

Skip to content