MADE FOR Restaurant – platforma dla restauratorów, inwestorów i hotelarzy wraca do Warszawy już 25 kwietnia 2023 r., aby docenić najlepszych przedsiębiorców w ramach rankingu Forbes oraz stypendium biznesowego MADE FOR Restaurant. Tematem spotkania będzie skuteczność biznesowa, nowoczesne zarządzanie restauracją, aktualne trendy kulinarne oraz wypracowanie pakietu „SOS dla Gastro”.
Miejsce spotkania to 50-letni, kultowy Hotel Novotel Centrum, dawny FORUM. Rangę wydarzenia podnosi wsparcie i patronat honorowy Prezydenta Warszawy Rafała Trzaskowskiego. Ruszyła bezpłatna rejestracja.
– To będzie 10 godzin doświadczeń i trendów kulinarnych, twardych dyskusji, analiz finansowych, rozwiązań digitalowych, inspiracji i warsztatów biznesowych, których celem jest podkręcenie tempa rozwoju polskich restauracji. Nasze wydarzenia mają zawsze napięty program i moc degustacji, aby nie zmarnować nawet minuty z cennego czasu polskich restauratorów – podkreśla Agnieszka Małkiewicz, organizatorka MADE FOR Restaurant.
Po pierwsze: docenienie
Na konferencji zostanie przedstawiony ranking TOP 50 restauratorów Forbes i FOR Solutions – Profesjonalnie dla Gastronomii, a także nominacje MADE FOR Restaurant dla 10 TOP restauratorów w kategorii „Skuteczność Biznesowa”. Doceniając pracę przedsiębiorców i ich wolę trwania organizatorzy od dwóch lat trzymają się zasady, że wszyscy restauratorzy i ich pracownicy mają darmowy wstęp na konferencję. Jest to możliwe dzięki wyjątkowym partnerom biznesowym.
– Ostatnie lata były trudnym czasem dla właścicieli lokali, szczególnie tych z wyższej półki, w których trudno o cenowe kompromisy i przetłumaczenie wyjątkowego doświadczenia na dostawę internetową. Publikując już po raz drugi Ranking 50 najlepszych restauratorów, pragniemy docenić pracę najsprawniejszych przedsiębiorców z branży gastro, poruszających się z klasą oraz niezwykłym biznesowym wyczuciem po pełnym wyzwań rynku – mówi Katarzyna Dębek, zastępca redaktora naczelnego magazynu „Forbes”.
Po drugie: wsparcie
– Z konferencją MADE FOR Restaurant jesteśmy nieprzerwanie związani w zasadzie od pierwszych edycji. Jest to dla nas bardzo ważne wydarzenie w skali roku, ponieważ daje nam szansę dotarcia z rozwiązaniami do najlepszych w Polsce restauratorów. Może i okres dla branży nie jest wyjątkowo korzystny, ale razem, wspierając się, edukując i udoskonalając codzienne podejście, przetrwamy go i wspólnie wyjdziemy z tej sytuacji jeszcze silniejsi …i mądrzejsi! – podkreśla Marcin Wajda z firmy Winterhalter.
Po trzecie: prestiż i znaczenie
Konferencja została objęta honorowym patronatem Prezydenta miasta stołecznego Warszawy Rafała Trzaskowskiego. – Restauracje ożywiają miasto, są bardzo ważnym elementem życia społeczności lokalnej. Dlatego zależy nam, by ich oferta była przystępna, by odpowiadała potrzebom mieszkanek i mieszkańców. Chcemy wspierać restauratorów również poprzez mądre angażowanie publicznych środków. Jestem pewna, że dzięki temu spotkaniu będziemy mogli wspólnie działać na rzecz ożywienia i rozwoju gastronomii nie tylko w Warszawie – podsumowuje dyrektorka koordynatorka ds. przedsiębiorczości i dialogu społecznego w UM Warszawa, Karolina Zdrodowska.
Po czwarte: totalna nowoczesność
Konferencja będzie miała charakter hybrydowy, a więc będzie można wziąć w niej udział zarówno osobiście, jak i online. Wszystkie informacje uczestnicy dostaną w formie digitalowej: program, możliwość głosowania, materiały dodatkowe jak i prezentacje partnerów. Wystarczy mieć „komórkę”, by wszystkie materiały mieć pod ręką. Na konferencji powstanie strefa „DIGITAL Solutions”, gdzie partnerzy będą prezentować najnowocześniejsze aplikacje usprawniające pracę w gastro: Cheff.it to platforma internetowa, która umożliwia holistyczne zarządzanie restauracją, przy minimalnym zaangażowaniu czasowym. Łączy wiele funkcjonalności, dzięki temu po wdrożeniu systemu, restaurator czy inwestor w czasie rzeczywistym wie ile zarabia. To transparentne narzędzie, które pozwala zwiększyć zysk restauracji o 30% w pierwszych miesiącach od wdrożenia – przekonuje Karol Wdowiak z Cheff.it.
– W największym skrócie nasza aplikacja e-waiter pozwala zamawiać jedzenie do stolika lub pokoju hotelowego. To wszystko bez angażowania kelnera czy kelnerki. Wystarczy zeskanować kod QR, wybrać z menu restauracji dania i czekać na ich dostarczenie do stolika. By ułatwić wybór dania potrawy mają zdjęcia, opisy, a co ważne dla restauratorów, menu można zmieniać w czasie rzeczywistym, w zależności od tego co jest dostępne w kuchni – wyjaśnia Piotr Jędras z e-waiter.pl.
Po piąte: interaktywność
Uczestnicy spotkania to eksperci w swoich dziedzinach. Ich głos się liczy, dlatego odbędą się aż dwie sesje FOR Dating – specjalistycznych warsztatów biznesowych, gdzie aż 100 liderów branży podzieli się doświadczeniami i „tipami na przetrwanie”, to wszystko przy 10 stołach networkingowych. W ten sposób zaprosimy również do integracji z dziesięcioma TOP Restauratorami MADE FOR RESTAURANT nominowanymi w kategorii „Skuteczność Biznesowa”. To będzie unikatowy moment w historii biznesu gastro.
Po szóste: menu degustacyjne od 10 szefów i barmanów
Uczestnicy doświadczą 10 trendów restauracyjnychinterpretowanych w degustacjachwybitnych Szefów Kuchni i Barmanów. Nazwiska ekspertów, szefów i barmanów będą ujawniane sukcesywnie w czasie właśnie rozpoczynającej się kampanii informacyjnej w Social Mediach FOR – profesjonalnie dla gastronomii oraz mediach partnerskich.
Po siódme: pomoc i usprawnienie
Partnerzy strategiczny konferencji to firmy, które odpowiadają na potrzeby rynku gastronomicznego, spełniają najwyższe standardy i biorą czynny udział w procesach, które pozwalają polskiej gastronomii odpowiadać na wyzwania trudnych czasów. – Chefs Culinar to firma zajmująca się dostawami dla szeroko pojętej gastronomii. Warto też podkreślić, że w naszym asortymencie nie brakuje półproduktów i gotowych dań (semi-convenience i convenience) – wszystko z różnych półek cenowych, tak by restauratorzy, którzy zmagają się z brakami kadrowymi mogli płynnie prowadzić swoje firmy. Każdy szef kuchni wie jakim ułatwieniem są obrane i umyte ziemniaki, zapeklowane mięso, czy nawet gotowe przekąski i desery, gotowe do spożycia po niewielkiej obróbce –wyjaśnia Monika Szczepańska-Kryska, E-commerce Manager w Chefs Culinar.
Po ósme: Manifest Great Taste – Zero Waste!
To czas szukania dodatkowych oszczędności i przyjrzenia się swoim biznesom. Przekonanie, że nic się nie marnuje w profesjonalnej kuchni jest często mitem i ciągle jest dużo przestrzeni do optymalizacji i możliwości kreatywnego poszukiwania zasobów. Dzięki współpracy z wyjątkowym partnerem merytorycznym EIT FOOD w czasie konferencji zaprezentowany zostanie GREAT TASTE – ZERO WASTE Manifest, który nie tylko zawiera najważniejsze wytyczne jak marnować mniej, ale też podpowiada jak ograniczyć straty żywności w profesjonalnej kuchni. Projekt ten powstał, jako efekt prac ekspertów z 7 państw regionu krajów Morza Bałtyckiego – w tym Polski – we współpracy z EIT Food, Danish Cultural Institute in Baltics i wsparciem Nordic Council of Ministers.
Po dziewiąte: kultowe miejsce
Nieprzypadkowo na miejsce kwietniowej konferencji został wybrany Novotel Centrum, to Hotel z historią, który przetrwał niejeden kryzys i zawirowania ekonomiczne. – Każda jednostka biznesowa, również hotel, aby mógł funkcjonować musi być rentowny. Krótko mówiąc, musi zarabiać na swoje utrzymanie i przynosić zyski właścicielowi. Nasz hotel funkcjonujący na rynku warszawskim już prawie 50 lat dobrze odnajduje się w trudnych sytuacjach. Nie możemy również zapomnieć o naszych ambicjach związanych ze społeczną odpowiedzialnością. Warto tutaj wspomnieć o działaniach na rzecz ochrony środowiska oraz przeciwdziałaniu marnotrawieniu żywności. To działa nie tylko korzystnie marketingowo, ale i ekonomicznie – mówi Wojciech Keksik Dyrektor Hotelu Novotel Centrum.
– Nasza konferencja to mocne uderzenie, takie spotkanie na szczycie. Porozmawiamy z najskuteczniejszymi i najbardziej doświadczonymi w branży gastro osobami, ba, nawet z osobowościami! Razem zmierzymy się z tematem jakim jest KRYZYS – podsumowuje Agnieszka Małkiewicz, organizatorka konferencji Made For Restaurant.
Partnerzy i organizator
Partnerzy wydarzenia to aż 20 starannie wybranych firm i marek. Partnerzy strategiczni: Cheff.it, E-waiter.pl, Chefs Culinar Polska, Winterhalter Polska; Partnerzy biznesowi: Cheman, Antonius Caviar, Aviko B.V., Unilever, Instytut Win Niemieckich, BUH, Citibank, Rational, Mojstolik.pl, Acqua Panna i i San Pellegrino, Chopin Vodka, Kruszwica, Nespresso, workinn.app. Partner merytoryczny: Food EiT.
Organizatorem Konferencji jest FOR Solutions:https://forsolutions.pl/, agencja komunikacji i kreowania wydarzeń dla branży Food & HORECA.
„Przegląd Gastronomiczny” jest partnerem medialnym wydarzenia.
Link do rejestracji i strona wydarzenia: