Czasopismo specjalistyczne od 1946 r. wspierające polską gastronomię

Riesling Weeks 2024

Już od 1 czerwca przez cały miesiąc w wielu miejscach w Polsce będzie królować Riesling. Letnia akcja promocyjna „Riesling Weeks 2024” po raz dziesiąty jest organizowana przez Niemiecki Instytut Wina. Celem akcji jest promocja jakościowego niemieckiego rieslinga i innych win z Niemiec.

Miejsca biorące udział w „Riesling Weeks 2024” przygotowały moc atrakcji: promocje cenowe, degustacje komentowane, specjalne karty menu, wina niemieckie „na kieliszki”, pakiety, konkursy.

W tym roku akcja będzie przeprowadzona w kilkuset miejscach w całej Polsce. Na stronie www.rieslingweeks.pl znajduje się mapa miejsc biorących udział w akcji: restauracji, wine barów i sklepów specjalistycznych, a także kalendarz wydarzeń poświęcony winom niemieckich.

Niemcy mogą poszczycić się ponad 2000-letnią historią winiarstwa. Dzięki ekologicznym metodom uprawy, nowoczesnemu wyposażeniu piwnic i wysokiej jakości produkcji, niemieccy winiarze są w czołówce nowoczesnego winiarstwa. Lekkie i świeże niemieckie wina zdobywają uznanie konsumentów na całym świecie, a w szczególności Riesling i Burgundery stanowią ich wizytówkę.

Riesling jest jedną z najznakomitszych odmian białych winorośli. Pokazuje swe mocne strony we wszystkich możliwych odsłonach: jako musujący Sekt, lekkie wino Kabinett, szlachetne Spätlese. Dostępny jest w każdym stylu: od wytrawnego, przez półwytrawne, po słodkie.

Riesling jest świetnym towarzyszem wielu potraw, w szczególności dań z ryb, drobiu, dań kuchni azjatyckiej i deserów. Niemcy są największym producentem rieslinga na świecie. Powierzchnia upraw wynosi ponad 24 410 tys. ha, co stanowi ok. 60% uprawy tej winorośli na całej ziemi. Najwięcej rieslinga uprawia się w regionach Palatynatu, Mozeli i Hesji Nadreńskiej.

Partner akcji: Winterhalter.

„Przegląd Gastronomiczny” jest patronem medialnym wydarzenia.

Aktualności

Mistrzowie Smaku wracają

Gdzie wybrać się na najlepszy obiad lub kolację? Gdzie zjeść najsmaczniejszą pizzę i burgera? Który kelner, barman i menedżer restauracji najlepiej odpowiada na potrzeby klientów?

Kilka słów o "Przeglądzie Gastronomicznym"

Czasopismo naukowe docierające poprzez prenumeratę do sprofilowanego odbiorcy z branży gastronomicznej.

Wśród naszych autorów są znawcy skutecznych technik zarządzania i marketingu w gastronomii i hotelarstwie, a także najlepsi w kraju specjaliści z zakresu żywienia oraz technologii gastronomicznych.

Autor za publikację artykułu w "PG" otrzymuje 5 pkt. zgodnie z rozporządzeniem MNiSW z dnia 22.02.2019 r. w sprawie ewaluacji jakości działalności naukowej.

Publikowane artykuły zawierają nie tylko cenne wskazówki dla osób zawodowo związanych z gastronomicznym biznesem, ale służą też nauczycielom i uczniom szkół gastronomiczno-hotelarskich.

ul. Ks. J. Popiełuszki 19/21 pok. 322
01-595 Warszawa

Przegląd Gastronomiczny © 2021. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Projekt i wykonanie Fabryka Dobrych Stron