Czasopismo specjalistyczne od 1946 r. wspierające polską gastronomię

Rola i zadania niepaństwowych szkół wyższych w kształceniu kadr dla gospodarki turystycznej w Polsce

    

Wyższa Szkoła Społeczno –Przyrodnicza                           Stowarzyszenie  Ekspertów Turystyki    

        im. Wincentego Pola w Lublinie                                                           w Warszawie  

             e-mail: wtiwf@wssp.edu.pl                                             biuro@stowarzyszenieset.pl                              

                                                    

KOMUNIKAT NR 3      

/wg stanu na dzień –01.09.2015/

ZAPROSZENIE

na   

Konferencję  Naukową pt:

„Rola i zadania niepaństwowych szkół wyższych

w kształceniu kadr dla gospodarki turystycznej w  Polsce”,

która odbędzie się w dniach 16 – 17 – 18 października 2015 roku

w siedzibie Wyższej Szkoły Społeczno-Przyrodniczej im. Wincentego Pola w Lublinie, ul. Choiny 2

Konferencja jest dedykowana pamięci prof. zw. dr hab. Olafa Rogalewskiego /1924 – 2015/ – założyciela i rektora pierwszej niepublicznej wyższej szkoły turystyczno-hotelarskiej w Polsce.

Konferencja organizowana jest pod Patronatem Honorowym:

Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego /w załatwianiu/

Podsekretarza Stanu w Ministerstwie Sportu i Turystyki

Tomasza JĘDRZEJCZAKA

Celem Konferencji jest:

1.Ocena 25 lat działalności niepaństwowych szkół wyższych kształcących kadry dla  

    gospodarki  turystycznej i społecznego ruchu turystycznego.

2. Dyskusja o programach nauczania w szkołach niepaństwowych dla potrzeb rynku pracy

    w obszarze hotelarstwa, gastronomii, turystyki i innych usług z tego zakresu

3. Określenie roli i zadań niepaństwowych szkół wyższych kształcących kadry dla turystyki

    i wdrażaniu nowoczesnych form nauczania.

Terminy :

1.Termin zgłoszenia uczestnictwa w Konferencji –                  15 wrzesień 2015r,

 Formularz zgłoszeniowy – w załączeniu.

2.Termin nadsyłania referatów, wystąpień plenarnych, doniesień naukowych itp.

    /skróty, streszczenia, tezy/                                                  30 września 2015r.

                                                                                       

Referaty będą kwalifikowane wstępnie na podstawie nadesłanych streszczeń /tez/ oraz ostatecznie po otrzymaniu pełnych tekstów. Wszystkie zakwalifikowane referatu przeznaczone do wygłoszenia w sesji plenarnej lub w Sekcjach – Panelach tematycznych będą opublikowane w wydawnictwie:

           „Monografii niepaństwowego wyższego szkolnictwa turystycznego w Polsce”

Teksty artykułów należy nadsyłać na adres e-mail: biuro@stowarzyszenieset.pl lub blawat@hotel.pl

3.Termin  dokonania wpłaty – /100zł/                              30 wrzesień 2015 r.

                       Osoby towarzyszące /200 zł./

Nr konta:10 1500 1520 1215 2002 9435 0000 (Bank Zachodni WBK S.A. 4 Oddział w Lublinie)

Opłata zapewnia:

– publikacje artykułów i wystąpień w „Monografii niepaństwowego wyższego szkolnictwa

  turystycznego w latach 1990 – 2015” oraz 1 egzemplarz autorski,

– materiały konferencyjne /skróty – tezy nadesłanych referatów i wystąpień/

– uczestnictwo w obradach plenarnych i sesjach tematycznych panelach dyskusyjnych/,

– uczestnictwo pierwszego dnia w „Wieczorze wspomnień – integracyjnym” ,

– uczestnictwo drugiego dnia w obiedzie i Uroczystej Kolacji Regionalnej,

– poczęstunek w przerwach w obradach /kawa, herbata, woda itp./

– uczestnictwo w wycieczce pieszej /z przewodnikiem/  po atrakcjach turystycznych Starego Miasta       

   w Lublinie,

Koszt dojazdu i noclegów pokrywają uczestnicy we własnym zakresie.

Istnieje możliwość rezerwacji noclegów w hotelach w Lublinie /Hotel Europa 4*, hotel Huzar 2*, pokoje gościnne WSSP/

 

4.Prezentacja wydawnictw niepaństwowych szkół wyższych – miejsce w gablocie, na stoliku /możliwa sprzedaż, składania zamówień/ – koszt prezentacji , stolik, gablota – 200zł

Zamówienie stolika /gabloty/ wraz z wpłatą  – do dnia                           30 września 2015r.

Rada Programowo-Naukowa:

1.Prof. zw. dr hab. Aleksander Ronikier – Przewodniczący Rady,                                            

2.Prof. zw. dr hab. Witold Kłaczewski – Rektor WSSP w Lublinie,                                           

3.Prof. dr hab. Zygmunt Kruczek – Prezes Stowarzyszenia Ekspertów Turystyki        

4.Prof. dr hab. Ewa Dziedzic – Kierownik Katedry Turystyki Szkoły Głównej Handlowej,

5. Prof. dr hab. Teresa Skalska – Dziekan SGTiR Warszawa  

6.Prof. dr inż. Wiesław Olszewski – Rektor Wyższej Szkoły Gospodarki w Bydgoszczy,          

7. Prof. dr hab. Włodzimierz W. Gaworecki – Rektor WSTiH w Gdańsku,   

8. Prof. dr. Włodzimierz Banasik – Rektor WSTiJO w Warszawie                                 

9.Prof. zw. dr hab. Andrzej Kowalczyk – Wydział Geografii i Studiów Regionalnych   UW

10. Prof. dr Krzysztof Łopaciński – Dyrektor Instytutu Turystyki SGTiR,          

11. Prof. dr Bartłomiej Walas – Dziekan Wydziału TiR w W S T w Suchej Beskidzkiej,

 

 

Kontakt:

Wyższa Szkoła Społeczno-Przyrodnicza – tel. +48 81 7407240, e-mail: info@wssp.edu.pl

Stowarzyszenie Ekspertów Turystyki – tel. +48 22 6289374, e-mail: biuro@stowarzyszenieset.pl,

 

Komitet Organizacyjny Konferencji:

  1. 1.Prof. dr Franciszek MIDURA – Przewodniczący /WSSP w Lublinie/  (fmidura@tlen.pl)        
  2. 2.Prof. dr Krzysztof Łopaciński – Sekretarz Generalny SET, SGTiR, (krzys@intur.pl)
  3. 3.Doc. mgr Waldemar Błaszczuk – Sekretarz KO, WSSP w Lublinie, SET, (blawat@hotel.pl)
  4. 4.Mgr Mateusz Stefanek –Z-ca Kanclerza WSSP w Lublinie (info@wssp.edu.pl)
  5. 5.Mgr Zbigniew Kowal – Skarbnik SET (zbigniew.kowal@globalkongress.pl)
  6. 6. Iwona Habdas – Kierownik  Dziekanatu Wydziału Turystyki i Wychowania Fizycznego WSSP, (wtiwf@wssp.edu.pl)

 

Ramowy program Konferencji:

16.10.2015 /piątek/ – od  godz. 15,00 rejestracja uczestników

godz. 16,00 spacer po Starym Mieście w Lublinie

zwiedzanie wybranych atrakcji i zabytków Lublina

godz.17,00 – posiedzenie Rady Naukowo-Programowej Konferencji

godz. 19,00 wieczór integracyjno-wspomnieniowy,

17.10.2015 /sobota/ – godz. 9,00 – uroczyste otwarcie Konferencji,

                                                              – powitanie Gości i Uczestników,

godz. 9,15 – wystąpienia okolicznościowe przedstawicieli władz centralnych i lokalnych

godz. 9,45 – wręczenie Medali, Odznaczeń i Wyróżnień oraz odczytanie Listów Gratulacyjnych,

Referatu programowe – Sesja Plenarna:

godz. 10,00 –12,00 – referaty programowe /6×20/ min./

 

1.Pierwsza niepaństwowa szkoła wyższa kształcąca kadry dla gospodarki turystycznej i jej znaczenie w tworzeniu modelu kształcenia kadr dla potrzeb turystyki /gospodarki turystycznej/. –  Prof. dr Franciszek MIDURA, doc. Henryk STEFANEK

 

Rola i znaczenie wybranych dyscyplin naukowych w procesie kształcenia kadr dla turystyki:

2. Nauki o kulturze fizycznej i rekreacji – prof. zw. dr hab. Aleksander RONIKIER

3. Nauki geograficzne – prof. zw. dr hab. Andrzej KOWALCZYK

4. Nauki ekonomiczne – /w uzgodnieniach/

5. Kształcenie dla przyszłości . Sektorowe Ramy Kwalifikacyjne w Turtystyce – mgr Agnieszka Szymczak / Instytut Badań Edukacyjnych /w uzgodnieniach/,

6. Potrzeby branży /gospodarki/ turystycznej a model kształcenia –  dr Bartłomiej WALAS / w uzgodnieniach/

godz. 12,00 – 13,00 – dyskusja plenarna /6×10 min/

  1. 1.dr hab. Jerzy Gospodarek  /SGH/ – „Refleksje na temat prawa na studiach turystycznych w Trzeciej Rzeczypospolitej”

godz. 13,00 – 14,00 – przerwa obiadowa,

godz.14,00 – 17,450 – dyskusja w Zespołach /Panelach tematycznych/ (5 panele X 45 min = 225 min)

Moderatorzy i uczestnicy panelu reprezentują przedstawicieli branży – organizacje zawodowe, biura podróży, hotele i gastronomie, organizacje społeczne – organizatorów turystyki, administrację samorządową itp.

 

Panel I.Moderator: Zygmunt KRUCZEK Jak kształcić dla biura podróży, pilotażu i przewodnictwo, IT, atrakcji turystycznych ?

Panel II.Moderator K. Wojtkiewicz/ IGHP- w uzgodnieniach/ Jak kształcić dla  hotelarstwo i gastronomia ?

Panel III.Moderator; Andrzej KOZŁOWSKI Jak kształcić dla turystyki biznesowej, uzdrowisk, wellness&spa i innych usług towarzyszących ? –

Panel IV.Zarząd Główny PTTK- /w uzgodnieniach/Jak kształcić dla turystyki społecznej, młodzieżowej, aktywnej /kwalifikowanej/ ?

Panel V – Teresa Skalska Przygotowanie akademickie praktycznie do zawodu ?

Godz. 18.00 – Podsumowanie konferencji

Godz.19,00 – Uroczysta kolacja. Degustacja produktów lokalnych i regionalnych.

18.10.2015 /niedziela/

Godz.10,00 Udział w uroczystej XV inauguracji roku akademickiego 2015/16 w Wyższej Szkole Społeczno-Przyrodniczej     im. Wincentego Pola w Lublinie,

Godz. 12. Zakończenie uroczystości inauguracyjnych i konferencji,

 

Informacje ogólne:

Kolejny Komunikaty nr 4 ukaże się – wrzesień br.

                 

 Wszelkich informacji i wyjaśnień udziela Komitet Organizacyjny !

Prof. dr Franciszek MIDURA  –          fmidura@tlen.pl        Przewodniczący Komitetu Organizacyjnego

Prof. dr Krzysztof ŁOPACIŃSKI –      krzys@intur.com.pl   

Doc. Waldemar BŁASZCZUK  –          blawat@hotel.pl                    Sekretarz Komitetu Organizacyjnego

 

Serdecznie zapraszamy !

 

 

Prof. dr hab. Witold Kłaczewski                                                             Prof. dr hab. Zygmunt Kruczek

      Rektor WSSP w Lublinie                                                                                      Prezes SET

 

                                                       Prof. dr hab. Aleksander Ronikier

                                            Przewodniczący Rady Programowo- Naukowej

Lublin – Warszawa, dnia 10 sierpnia 2015 r.

                                 

Z G Ł O S Z E N I E

uczestnictwa  w Konferencji Naukowej pt.

Rola i zadania niepaństwowych szkół wyższych w kształceniu kadr dla gospodarki turystycznej w Polsce”,

która odbędzie się w dniach 16 – 17 – 18 październik 2015 r.

w Wyższej Szkole Społeczno-Przyrodniczej w Lublinie, ul. Choiny 2

Zgłaszam uczestnictwo w w/w konferencji :  /termin  zgłoszenia do dnia  15.09.2015 r. /

  1. Imię i Nazwisko …………………………………………………………………………………………
  2. Tytuł/stopień naukowy ……………………………………………………………………………..
  3. Miejsce pracy i stanowisko …………………………………………………………………………

……………………………………………………………………………………………………………………

  1. Telefon/e-mail ……………………………………………………………………………………………
  2. Referat/doniesienie/komunikat                  TAK/NIE / właściwe podkreślić /
  3. Opłatę konferencyjną /100 zł/ prosimy przesłać do dnia 30 wrzesień 2015r. na konto 
    Wyższej Szkoły Społeczno – Przyrodniczej im. Wincentego Pola w Lublinie
    Bank Zachodni WBK S.A. 4 Oddział w Lublinie
    Nr konta:10 1500 1520 1215 2002 9435 0000

/ z dopiskiem KONFERENCJA/

  1. Proszę o wystawienie faktury VAT              TAK/NIE

Dane do faktury:

– nazwa instytucji …………………………………………………………………………………………….

– adres …………………………………………………………………………………………………………….

– NIP ……………………………………………………………………………………………………………….

        8.   Proszę o rezerwacje noclegów w terminie 16/17, 17/18, 18/19 w hotelach Europa 4*, Huzar 2*,

              pokoje gościnne /właściwe podkreślić/……………………………………………………………………………………     

         9.     Inne uwagi i życzenia: …………………………………………………………………………………………………………….

         10.  Wrażam zgodę na wykorzystanie moich danych osobowych na potrzeby Konferencji.         

    …………………………………………………….                                                                            ………………………………………………

               Miejscowość i data                                                                                                            Podpis/ pieczęć

Aktualności

Konkurs Lady Amarena 2024

Rozpoczęła się 7. edycja międzynarodowego konkursu dla barmanek Lady Amarena. Zwyciężczyni polskiej części będzie reprezentować nasz kraj we Włoszech. Do 14 kwietnia polskie barmanki mogą

Kilka słów o Przeglądzie Gastronomicznym

Czasopismo naukowe docierające poprzez prenumeratę do sprofilowanego odbiorcy z branży gastronomicznej.

Wśród naszych autorów są znawcy skutecznych technik zarządzania i marketingu w gastronomii i hotelarstwie, a także najlepsi w kraju specjaliści z zakresu żywienia oraz technologii gastronomicznych.

Autor za publikację artykułu w "PG" otrzymuje 5 pkt. zgodnie z rozporządzeniem MNiSW z dnia 22.02.2019 r. w sprawie ewaluacji jakości działalności naukowej.

Publikowane artykuły zawierają nie tylko cenne wskazówki dla osób zawodowo związanych z gastronomicznym biznesem, ale służą też nauczycielom i uczniom szkół gastronomiczno-hotelarskich.

ul. Ratuszowa 11 pok.  740
03-450 Warszawa
Tel.: (22) 849 09 78
pg@przeglad-gastronomiczny.pl

Przegląd Gastronomiczny © 2021. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Projekt i wykonanie Fabryka Dobrych Stron