Czasopismo specjalistyczne od 1946 r. wspierające polską gastronomię

Rozwój i równowaga ze szczyptą emocji

Według szybkiego szacunku GUS, w sierpniu 2023 r. ceny żywności w Polsce były o 12,7% wyższe niż w sierpniu roku 2022. Jak, mimo rosnących cen, przekonać klientów do zakupów, a tym samym rozwijać swoją firmę? Jak sprawić, by jedzenie wciąż dawało radość? Na te i wiele innych pytań odpowiedzi poszukają wystawcy i goście targów POLAGRA, które rozpoczną się w środę 27 września w Poznaniu i potrwają trzy dni.

Organizacja Narodów Zjednoczonych do spraw Wyżywienia i Rolnictwa podała, że tylko w tym roku ogólnoświatowe ceny żywności wzrosły o 12%! Podawany więc przez Główny Urząd Statystyczny wzrost cen żywności w Polsce o 12,7% niewiele różni się od ogólnoświatowej tendencji.

Skok cen na sklepowych półkach i w restauracjach oznacza wyższe przychody. Teoretycznie to dobra wiadomość, jednak wzrost ten należy traktować ostrożnie. Doskonale wiedzą o tym producenci żywności i technologii spożywczych, przetwórcy, dystrybutorzy, eksporterzy oraz właściciele firm z branży HoReCa, którzy przez cały czas szukają balansu między potrzebą wzrostu swoich firm a możliwościami zakupowymi konsumentów i klientów. Odpowiedź na tę potrzebę stanowi m.in. oferta niemal 200 wystawców salonów Food, HoReCa, Foddtech, którzy od 27 do 29 września zaprezentują swoją ofertę na Międzynarodowych Targach Poznańskich.

Biznes i technologie

Targi POLAGRA, niegdyś kojarzone z rolnictwem, już dawno zmieniły swój charakter. To profesjonalne wydarzenie biznesowe, kierowane do właścicieli firm i managerów decydujących o kierunkach oraz przyszłości branży spożywczej i gastronomii. Nie przez przypadek goszczą na nich przedstawiciele władz rządowych i samorządowych, izb branżowych oraz managerowie i właściciele firm.

W tym roku swoją obecność mocno zaznaczają firmy z branż mleczarskiej oraz mięsnej. Te pierwsze można będzie spotkać m.in. na stoisku Polskiej Izby Mleka, te drugie w strefie „Mięso z Polski”.

Przez trzy „polagrowe” dni dużo będzie działo się w dziedzinie produktów i technologii spożywczych. Wystawcy salonów Food Foodtech oferują nowoczesne rozwiązania, z których 23 zostały nagrodzone Złotym Medalem Grupy MTP.

Wiedza dająca przewagę

Nowoczesne produkty i technologiczne nowości to tylko część przewagi. Niezwykle istotny pozostaje szeroki ogląd sytuacji na rynkach polskim i zagranicznym oraz ekspercka wiedza. Właśnie dlatego tegoroczny program targów POLAGRA jest tak bogaty.

Goście znajdą w nim praktyczne szkolenia prowadzone przez przedstawicieli czterech kancelarii, eksperckie wykłady dla branży HoReCa, prelekcje na temat aktualnych trendów i najnowszych rozwiązań oraz praktyczny poradnik sprzedaży żywności w modelu e-commerce.

Arcyważną tematyką dla polskich producentów i dystrybutorów pozostaje eksport. Wiele rynków (np. chiński i wietnamski) otwiera się na polskie produkty. POLAGRA 2023 daje szansę na kontakty ze specjalistami także w tej dziedzinie.

Emocje, radość i przyjemność

Jedzenie powinno sprawiać przyjemność i wywoływać pozytywne emocje. O to zadbają m.in. uczestnicy 21. edycji Kulinarnego Pucharu Polski – wybitni kucharze i szefowie kuchni. Najlepszy duet poznamy w czwartek 28 września podczas uroczystej gali.

To ważny, ale nie jedyny konkurs na tegorocznych targach POLAGRA. Przed nami rywalizacja uczestników i uczestniczek Ogólnopolskiego Konkursu dla Piekarzy „Master Baker”. Warto im kibicować, choćby dlatego, że w strefie konkursowej unosić się będzie zapach świeżego chleba. Poczują go też wszyscy, którzy wybiorą się do strefy Forum Piekarskiego Zdrowe Pieczywo.

Fantastycznych aromatów nie zabraknie także w specjalnej strefie herbaty oraz na Festiwalu Kawy, po raz pierwszy goszczącym na targach POLAGRA.

To wszystko oznacza, że przed wystawcami i gośćmi POLAGRY trzy biznesowe dni, niepozbawione edukacji, wiedzy, ale i przyjemności.

Co ważne, bilety na targi POLAGRA upoważniają do wejścia na targi opakowań Taropak, które odbędą się w tym samym czasie. Ostatni dzień tych wydarzeń będzie jednocześnie pierwszym targów Smaki Regionów, na których zaprezentują się lokalni producenci produktów spożywczych.

Targi POLAGRA

Kiedy: 27–29 września 2023, godz. 10:00–17:00

Gdzie: Międzynarodowe Targi Poznańskie, wejście: Hol Wschodni, ul. Głogowska 14 (przy Moście Dworcowym), pawilon nr 5

Bilety i program: www.polagra.pl

Aktualności

Zdrowie z warzyw i owoców

Warzywa i owoce w codziennej diecie pomagają zachować zdrowie, zwiększają naszą odporność i chronią organizm przed wieloma chorobami cywilizacyjnymi. Obniżają poziom „złego” cholesterolu Dieta na

Wesołych Świąt!

Wszystkim naszym Czytelnikom, Reklamodawcom, firmom współpracującym i sympatykom życzymy zdrowych, spokojnych i radosnych świąt Bożego Narodzenia oraz wszelkiej pomyślności w nadchodzącym roku. Redakcja Fot. Wytwórnia

Co czeka rynek alkoholi w Polsce w 2025 roku?

Klienci coraz częściej wybierają napoje pozbawione alkoholu lub o niewielkiej jego zawartości. Ale to niejedyne zmartwienie branży. Coraz wyższe koszty działalności oraz zapowiedź zaostrzenia przepisów

Kilka słów o "Przeglądzie Gastronomicznym"

Czasopismo naukowe docierające poprzez prenumeratę do sprofilowanego odbiorcy z branży gastronomicznej.

Wśród naszych autorów są znawcy skutecznych technik zarządzania i marketingu w gastronomii i hotelarstwie, a także najlepsi w kraju specjaliści z zakresu żywienia oraz technologii gastronomicznych.

Autor za publikację artykułu w "PG" otrzymuje 5 pkt. zgodnie z rozporządzeniem MNiSW z dnia 22.02.2019 r. w sprawie ewaluacji jakości działalności naukowej.

Publikowane artykuły zawierają nie tylko cenne wskazówki dla osób zawodowo związanych z gastronomicznym biznesem, ale służą też nauczycielom i uczniom szkół gastronomiczno-hotelarskich.

ul. Ks. J. Popiełuszki 19/21 pok. 322
01-595 Warszawa

Przegląd Gastronomiczny © 2021. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Projekt i wykonanie Fabryka Dobrych Stron

Skip to content