Czasopismo specjalistyczne od 1946 r. wspierające polską gastronomię

Świeże inspiracje od Selgros Cash & Carry

Z okazji wyjątkowego jubileuszu klienci Selgros Cash & Carry mogą bezpłatnie pobrać książkę „Ryby i owoce morza na Twoim stole”. Sieć świętuje tym samym 25-lecie obecności w Polsce,  pokazując, że na półkach oferują nie tylko świeże i zróżnicowane produkty, ale również inspiracje na niebanalne dania. 

Zarówno ryby słodkowodne, jak i morskie są doceniane w gastronomii ze względu na ich walory smakowe i zdrowotne. Są źródłem cennych nienasyconych kwasów tłuszczowych z grupy Omega-3 oraz łatwo przyswajalnego i pełnowartościowego białka. Ich spożycie wspiera odporność organizmu, zmniejsza ryzyko chorób sercowo-naczyniowych oraz demencji. Z kolei owoce morza charakteryzują się wysoką zawartością witamin rozpuszczalnych w tłuszczach oraz substancji mineralnych wspomagających funkcjonowanie układu odpornościowego. Niewielka kaloryczność oraz walory smakowe sprawiają, że są one synonimem zdrowia i długowieczności.

To produkty doceniane przez wielu kucharzy, jak również miłośników gotowania. Nie wymagają długiej obróbki, są idealną podstawą do prostych i wykwintnych, ale przede wszystkim zdrowych i pełnowartościowych dań. W książce udostępnionej bezpłatnie przez Selgros Cash & Carry znalazły się inspiracje na zupy, przystawki i dania główne. Wszystkie przepisy zostały przygotowane przez ekspertów z Instytutu Kulinarnego Transgourmet. Wśród receptur do wypróbowania są nie tylko klasyki, takie jak bouillabaisse – francuska zupa rybna czy paella z owocami morza, lecz również nietypowe połączenia jak karp z kaszotto buraczanym, czy miruna z kiszonymi ogórkami.

W książce przekazaliśmy zbiór przepisów, który odsłoni różnorodny świat ryb i owoców morza. Proponujemy dania dla początkujących w kuchni, jak również takie, które zaspokoją nawet najbardziej wymagające podniebienia.– mówi Bartosz Peter, ekspert Instytutu Kulinarnego Transgourmet, autor przepisów. Wszystkie składniki są dostępne w halach Selgros Cash & Carry. To zdecydowanie moje ulubione produkty w kuchni, cieszę się, że mogę podzielić się moją pasją do nich z klientami.– dodaje.

Selgros Cash & Carry od 25 lat rozwija i inspiruje branżę gastronomiczną. Klienci cenią sieć szczególnie za świeży asortyment ryb i owoców morza. Produkty pochodzą  z łowisk z najodleglejszych zakątków globu,  jak i od lokalnych dostawców. W asortymencie jest 160 rodzajów ryb świeżych – słodkowodnych czy morskich, czy nawet dostępnych tylko sezonowo jak np. dorsz skrei. Ponadto klienci mogą wybierać spośród 40 rodzajów owoców morza. Dostawy pięć razy w tygodniu, specjalne opakowania transportowe, stoły do ekspozycji oraz codzienna wymiana lodu – to wszystko gwarantuje idealną świeżość i jakość oferowanych produktów.

***

Transgourmet Foodservice to marka zaopatrująca Klientów gastronomicznych za pomocą własnej nowoczesnej floty samochodów ciężarowych z nowoczesnego Centrum Logistyczno-Magazynowego zlokalizowanego w Ożarowie pod Warszawą oraz sieci magazynów typu cross-dock w całej Polsce.

Selgros Cash & Carry to ogólnopolska sieć samoobsługowych hal handlowych, oferująca najwyższą jakość i świeżość produktów oraz pełne zaopatrzenie pod jednym dachem dla osób prowadzących działalność gospodarczą, klientów z branży HoReCa oraz indywidualnych. Wszechstronna oferta hal Selgros Cash & Carry to jeden z najszerszych asortymentów na rynku. Selgros posiada 19 hal handlowych w całej Polsce, zlokalizowanych w: Białymstoku, Bytomiu, Gdańsku, Gliwicach, Lublinie, Łodzi (2 hale), Katowicach, Krakowie, Poznaniu (gdzie mieści się także Centralne Biuro Firmy), Radomiu, Szczecinie, Siedlcach, Warszawie (4 hale) i we Wrocławiu (także 2 hale).

Marki handlowe Transgourmet i Selgros Cash & Carry należą do Transgourmet Polska. Spółka jest częścią międzynarodowego holdingu zajmującego się hurtową sprzedażą produktów żywnościowych. Udziałowcem Transgourmet Holding SE jest COOP – druga co do wielkości w Europie szwajcarska grupa handlu artykułami spożywczymi. www.transgourmet.pl www.selgros.pl

Aktualności

Przegląd Gastronomiczny 5/2024

Nowy numer „PG” 5/2024 Opłaty abonamentowe i standardy ochrony małoletnich – Adrianna Lotolc    2 Czy AI nadaje się na dietetyka?    4 Jedzenie emocjonalne – jak

MADE FOR Restaurant

Stajemy do walki: MASZYNY kontra ROMANTYZM, budując restaurację Nowego Świata opartą na AUTOMATYZACJI i zapraszając do tego dzieła najlepszych polskich gastronomów podczas najbardziej kreatywnego wydarzenia

Kilka słów o "Przeglądzie Gastronomicznym"

Czasopismo naukowe docierające poprzez prenumeratę do sprofilowanego odbiorcy z branży gastronomicznej.

Wśród naszych autorów są znawcy skutecznych technik zarządzania i marketingu w gastronomii i hotelarstwie, a także najlepsi w kraju specjaliści z zakresu żywienia oraz technologii gastronomicznych.

Autor za publikację artykułu w "PG" otrzymuje 5 pkt. zgodnie z rozporządzeniem MNiSW z dnia 22.02.2019 r. w sprawie ewaluacji jakości działalności naukowej.

Publikowane artykuły zawierają nie tylko cenne wskazówki dla osób zawodowo związanych z gastronomicznym biznesem, ale służą też nauczycielom i uczniom szkół gastronomiczno-hotelarskich.

ul. Ks. J. Popiełuszki 19/21 pok. 322
01-595 Warszawa

Przegląd Gastronomiczny © 2021. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Projekt i wykonanie Fabryka Dobrych Stron