Czasopismo specjalistyczne od 1946 r. wspierające polską gastronomię

XIV konkurs „Polska od Kuchni”

Fundacja WIP Warto im Pomóc już po raz czternasty  organizuje akcję rekomendującą gastronomię „Polska od Kuchni”. Akcja przebiega pod hasłem „Wrócę tu!”. Konkurs szczyci się poparciem władz miast oraz województw, a także ma szeroką oprawę medialną.                                     

27 lutego  br. kolejna edycja akcji „Polska od Kuchni” organizowanej przez Fundację WIP Warto im Pomóc. Po raz XIV będziemy nagradzać Złotym Widelcem najlepsze restauracje w całej Polsce. Powodzenie akcji w latach ubiegłych potwierdza potrzebę prowadzenia rankingów także w branży gastronomicznej. Sprzyja to rozwojowi przedsiębiorczości na bardzo konkurencyjnym rynku, służy podnoszeniu standardów i zachęca do odwiedzania miejsc o sprawdzonej renomie. 

W dotychczasowych edycjach akcji nominowanych było ponad 4 500 restauracji, 1 250 z nich uczestniczyło w akcji, 525 laureatów odebrało nagrodę Złotego Widelca. 10 restauracjom przyznano wyróżnienie TOP BRAND ZLOTEGO WIDELCA. W tym  roku po  raz czwarty zostaną wręczone godła promocyjne CHEF’S CHOICE (wybór szefów kuchni) dla najlepszych produktów dla gastronomii. Najlepsi szefowie kuchni odbiorą również czepki Arcymistrza Sztuki Kulinarnej  

Tegoroczna akcja odbywa się w niezmienionej formule. Restauracje, które chciałyby się znaleźć w gronie najlepszych, mogą zgłaszać się do 20  marca br. za pośrednictwem formularza znajdującego się na stronie konkursu www.polskaodkuchni.com.pl. Formularz Zgłoszenia oraz komplet dokumentów dotyczących uczestnictwa w konkursie, w tym podstemplowany Bon konsumpcyjny dla jurora konkursu należy przesłać drogą mailową na adres biuro@polskaodkuchni.com.pl  Tegoroczna Gala wręczenia nagród Złotego Widelca odbędzie się  24 kwietnia  br. w Warszawie .

Partnerem merytorycznym konkursu jest Europejskie Stowarzyszenie zrzeszające kucharzy i szefów kuchni w Zjednoczonej Europie, polski oddział Euro-Toques Polska (ETP) oraz Stowarzyszenie Kucharzy Polskich. Prtnerem Głównym jest MUSZYNIANKA  Organizatorem akcji „Polska od Kuchni” jest Fundacja WIP Warto im Pomóc, która prowadzi trzy projekty. Projekt „Polska od Kuchni”, którego celem jest upowszechnianie zasad zdrowego stylu życia oraz promowanie gastronomii w Polsce. Konkurs WIKTORIA – Znak Jakości Przedsiębiorców – promocja etyki i rzetelnego wykonywania działalności gospodarczej. Projekt WIP Warto im Pomóc – Fundusz pomocy osobom niepełnosprawnym rozpoczynającym działalność gospodarczą.

Celem akcji „Polska od Kuchni” jest zarekomendowanie najlepszych restauracji, przedstawienie gastronomii jako produktu turystycznego miasta czy regionu, wytyczenie gastronomicznych tras w mieście, przekierowanie strumienia konsumentów do miejsc o sprawdzonej renomie – do restauracji nagrodzonych Złotym Widelcem, promowanie i wykreowanie potraw regionalnych, prezentacja kuchni z różnych regionów świata. Jurorami akcji są eksperci z Fundacji WIP oraz osoby ze strony Partnerów, znamienite osoby ze świata kultury, nauki i mediów oraz wybrani blogerzy kulinarni, którzy w oparciu o regulamin dokonują oceny restauracji. Jurorzy przekazują organizatorowi oraz Kapitule recenzje restauracji zawierające ocenę uwzględniającą: menu i forma prezentacji menu, ocena serwowanych dań wraz z formą podania i wyglądem posiłku, smak, dodatkowo premiowane jest danie specjalne promowane w menu, lokal i jego klimat, aranżacja wnętrz, jakość obsługi oraz czas oczekiwania na obsługę, umiejętność doradzania klientowi w wyborze dań, wygląd personelu, sposób podawania rachunku. Informacja na temat Akcji „Polska od Kuchni” wraz z listą zwycięskich restauracji co roku jest umieszczana na stronach internetowych patronów medialnych konkursu, stronie konkursowej oraz w social mediach.

Aktualności

Nowoczesne oblicze niemieckiego winiarstwa

3 kwietnia 2025 roku w warszawskiej Reducie Banku Polskiego odbyła się kolejna edycja wydarzenia Riesling, Pinot & Co., organizowanego przez Niemiecki Instytut Wina. Tegoroczne spotkanie

Rośnie rola własnych wypieków w gastronomii

Współczesna gastronomia przeżywa prawdziwy renesans świeżych, jeszcze ciepłych wypieków prosto z pieca, które stają się coraz ważniejszym elementem oferty restauracji, kawiarni czy nawet hoteli. Trend

Kilka słów o "Przeglądzie Gastronomicznym"

Czasopismo naukowe docierające poprzez prenumeratę do sprofilowanego odbiorcy z branży gastronomicznej.

Wśród naszych autorów są znawcy skutecznych technik zarządzania i marketingu w gastronomii i hotelarstwie, a także najlepsi w kraju specjaliści z zakresu żywienia oraz technologii gastronomicznych.

Autor za publikację artykułu w "PG" otrzymuje 5 pkt. zgodnie z rozporządzeniem MNiSW z dnia 22.02.2019 r. w sprawie ewaluacji jakości działalności naukowej.

Publikowane artykuły zawierają nie tylko cenne wskazówki dla osób zawodowo związanych z gastronomicznym biznesem, ale służą też nauczycielom i uczniom szkół gastronomiczno-hotelarskich.

ul. Ks. J. Popiełuszki 19/21 pok. 322
01-595 Warszawa

Przegląd Gastronomiczny © 2021. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Projekt i wykonanie Fabryka Dobrych Stron