Czasopismo specjalistyczne od 1946 r. wspierające polską gastronomię

Międzynarodowy Dzień Pizzy

Rynek pizzy w Polsce wyceniany jest na blisko 4 mld złotych. To jeden z najszybciej rosnących sektorów gastronomicznych w naszym kraju, a analizy przewidują dalszy wzrost wartości o ok. 6-7 proc. rocznie. Od wielu lat wiodącym graczem na rodzimym rynku jest Da Grasso, posiadające w swojej ofercie 190 lokali. Z okazji Międzynarodowego Dnia Pizzy prezentujemy fakty i ciekawostki dotyczące największej franczyzowej sieci pizzerii w naszym kraju.

Wprowadzanie trendów rynkowych

Sieć Da Grasso obecna jest na polskim rynku nieprzerwanie od 27 lat. Pierwsza restauracja powstała w Łodzi, jednak szybko zasięg pizzerii rozszerzył się poza granice fabrycznego miasta. W ciągu kolejnych lat marka budowała swoją pozycję i rozpoznawalność w kolejnych polskich miejscowościach, a wraz z intensywnym rozwojem, stała się również pionierem rozwiązań obecnych na rynku do dziś. Dotyczyły one zarówno charakteru współpracy między siecią, a partnerami biznesowymi (m.in. franczyzobiorcami), jak i samej oferty dostępnej w restauracjach. Da Grasso jako pierwsza sieć w naszym kraju wprowadziła do sprzedaży pizzę o średnicy 42 cm, a do zamówień bezpłatnie dołączane są dwa sosy.

Dołączenie do międzynarodowego koncernu Orkla

Intensywny rozwój na polskim rynku sprawił, że sieć podjęła decyzję o nawiązaniu współpracy z zagranicznym inwestorem. W 2022 r. po pozytywnej opinii Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów 74 proc. udziałów w Da Grasso uzyskała firma Orkla – europejski lider dostarczający rozwiązania konsumpcyjne w sektorze gastronomii. Od 2018 r. skandynawski koncern jest również aktywnym inwestorem na rynku pizzerii w europejskich krajach – obecnie restauracje znajdują się w Finlandii (298 lokali), Holandii (263 lokale) i Niemczech (105 lokali). Pozyskanie strategicznego partnera pozwoli polskiej marce na wytyczanie kolejnych obszarów rozwoju, korzystnych zarówno dla Da Grasso, jak i franczyzobiorców oraz klientów.

Umacnianie pozycji na polskim rynku

Pozyskanie międzynarodowego partnera nie wpłynie jednak na tożsamość marki. Da Grasso wciąż funkcjonować będzie pod dotychczasową marką i logo, a Magdalena Piróg pozostanie na stanowisku prezesa zarządu. Firmę czekają jednak zmiany, a jedna z nich dotyczy zintensyfikowania działalności w południowej części kraju, również w miejscowościach nieprzekraczających 15 tys. mieszkańców. Ostateczne decyzje dotyczące nowych inwestycji zostaną podjęte na podstawie oceny potencjału danego miejsca, przeanalizowaniu rynku i omówieniu wizji rozwoju restauracji z potencjalnymi franczyzobiorcami. Sieć zapowiada również odświeżenie menu (na podstawie obserwacji trendów konsumenckich) oraz wprowadzenie specjalnych ofert sezonowych.

Aktualności

Konferencja MADE FOR Restaurant, New Rules

23 kwietnia 2024 Miejsce: Novotel Centrum Warszawa Tego dnia w gronie ponad 600 liderów  czołowych restauratorów i ich pracowników – skonstruujemy prototyp innowacyjnej restauracji 2024;

Kilka słów o Przeglądzie Gastronomicznym

Czasopismo naukowe docierające poprzez prenumeratę do sprofilowanego odbiorcy z branży gastronomicznej.

Wśród naszych autorów są znawcy skutecznych technik zarządzania i marketingu w gastronomii i hotelarstwie, a także najlepsi w kraju specjaliści z zakresu żywienia oraz technologii gastronomicznych.

Autor za publikację artykułu w "PG" otrzymuje 5 pkt. zgodnie z rozporządzeniem MNiSW z dnia 22.02.2019 r. w sprawie ewaluacji jakości działalności naukowej.

Publikowane artykuły zawierają nie tylko cenne wskazówki dla osób zawodowo związanych z gastronomicznym biznesem, ale służą też nauczycielom i uczniom szkół gastronomiczno-hotelarskich.

ul. Ratuszowa 11 pok.  740
03-450 Warszawa
Tel.: (22) 849 09 78
pg@przeglad-gastronomiczny.pl

Przegląd Gastronomiczny © 2021. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Projekt i wykonanie Fabryka Dobrych Stron