Czasopismo specjalistyczne od 1946 r. wspierające polską gastronomię

Pasjonuje nas obcowanie z produktami 

Selgros jest obecny na polskim rynku już od 25 lat. Ten wyjątkowy jubileusz świętuje z wyjątkowymi osobami Klientami, którzy są z firmą od samego początku. Z Państwem Agnieszką i Łukaszem Ozorkiewiczami, właścicielami m.in. restauracji Leonardo w Pniewach, rozmawiamy o rozwoju rodzinnego biznesu gastronomicznego.

Jak zaczęła się Państwa przygoda z branżą gastronomiczną? 

Zaczynaliśmy na początku lat 90. Zarówno branża gastronomiczna, jak i ówczesny klient nie mieli nic wspólnego z tym, co znamy teraz. Lokal znajdował się przy trasie tranzytowej do granicy niemiecko-polskiej, a głównymi odbiorcami usługi byli kierowcy ciężarówek. Uznaliśmy, że jest zapotrzebowanie na ofertę prostych, domowych posiłków w przystępnych cenach, które zaczęliśmy serwować w Barze Pod Wierzbą w Podrzewiu. Pamiętamy pierwszy dzień działalności – w magazynie mieliśmy torbę kiełbasy, 4 słoiki musztardy i skrzynkę oranżady, bo na tyle wystarczyło nam gotówki. Do południa sprzedaliśmy wszystko, następnego dnia podwoiliśmy więc zapasy magazynowe. Praca trwała od wczesnego rana do późnych godzin nocnych, nie istniały miejsca, w których można zaopatrzyć we wszystko, co potrzebne do prowadzenia biznesu gastronomicznego.

Posiadacie Państwo restaurację, bar oraz firmę cateringową. Czy takie poszerzenie działalności było odpowiedzią na potrzeby i oczekiwania klientów? 

Nasz pierwszy obiekt przeszedł wiele modernizacji – po pierwszym sezonie  powstał bar adaptowany z wiaty, przez kolejne lata był wielokrotnie rozbudowywany. Właściwie każdy z powstałych obiektów był odpowiedzią na potrzeby rynku. I tak w 2005 roku podjęliśmy decyzję o zainwestowaniu w działalność cateringową w pobliskich Pniewach, naszym rodzinnym mieście. 2 lata później zaprosiliśmy pierwszych gości do Restauracji Leonardo, gdzie oferujemy kuchnię europejską. Kolejne kroki to Gościniec Bracki, klimatyczny obiekt z zapleczem hotelowym, co pozwala nam na organizację wesel dla 120 osób oraz Le Moniada – miejsce spotkań nad jeziorem, serwujące pizzę, burgery, a także lody naturalne własnej produkcji. Jesteśmy dumni z tego, że jako firma rodzinna – bo pomagają nam synowie – wyznaczamy trendy i odkrywamy nowe smaki.

W jaki sposób obecność na rynku Państwa partnera biznesowego jakim jest Selgros Cash & Carry ułatwia prowadzenie tak szerokiej działalności?

Zakupy to codzienność w naszej branży. Kiedyś musieliśmy odwiedzać kilka punktów, często działających tylko w nocy, dzisiaj sytuacja wygląda zgoła inaczej.  Zakupy produktów, które mają istotny udział w obrotach, realizujemy w hali Selgros Cash & Carry. Samodzielne wybieranie towarów pozwala na bieżąco śledzić nowości oraz wymieniać doświadczenia z pracownikami działów. 

Jakie produkty najczęściej Państwo wybieracie z oferty Selgros dla restauracji, baru i działalności cateringowej?

Najchętniej wybieramy świeże mięso i jego elementy – dobre relacje z obsługą znacząco usprawniają nam zamawianie towaru. Produkty takie jak golonka czy schab z kością są porcjowane w elementach o potrzebnej nam gramaturze. Chętnie korzystamy też z ryb oraz owoców morza. Doceniamy duży wybór warzyw i owoców.

Co najbardziej lubicie Państwo w swojej pracy? 

Staramy się podążać własną drogą, inwestujemy w szkolenia warsztaty, uczestniczymy w targach.  Wspólnie z zespołem układamy menu, inspirujemy się wzajemnie. To bardzo przyjemna część naszej pracy. Pasjonuje nas obcowanie z produktami, nadawanie daniom własnej tożsamości.   

Materiał promocyjny otrzymany od Selgros Cash & Carry.

Aktualności

Zdrowie z warzyw i owoców

Warzywa i owoce w codziennej diecie pomagają zachować zdrowie, zwiększają naszą odporność i chronią organizm przed wieloma chorobami cywilizacyjnymi. Obniżają poziom „złego” cholesterolu Dieta na

Wesołych Świąt!

Wszystkim naszym Czytelnikom, Reklamodawcom, firmom współpracującym i sympatykom życzymy zdrowych, spokojnych i radosnych świąt Bożego Narodzenia oraz wszelkiej pomyślności w nadchodzącym roku. Redakcja Fot. Wytwórnia

Co czeka rynek alkoholi w Polsce w 2025 roku?

Klienci coraz częściej wybierają napoje pozbawione alkoholu lub o niewielkiej jego zawartości. Ale to niejedyne zmartwienie branży. Coraz wyższe koszty działalności oraz zapowiedź zaostrzenia przepisów

Kilka słów o "Przeglądzie Gastronomicznym"

Czasopismo naukowe docierające poprzez prenumeratę do sprofilowanego odbiorcy z branży gastronomicznej.

Wśród naszych autorów są znawcy skutecznych technik zarządzania i marketingu w gastronomii i hotelarstwie, a także najlepsi w kraju specjaliści z zakresu żywienia oraz technologii gastronomicznych.

Autor za publikację artykułu w "PG" otrzymuje 5 pkt. zgodnie z rozporządzeniem MNiSW z dnia 22.02.2019 r. w sprawie ewaluacji jakości działalności naukowej.

Publikowane artykuły zawierają nie tylko cenne wskazówki dla osób zawodowo związanych z gastronomicznym biznesem, ale służą też nauczycielom i uczniom szkół gastronomiczno-hotelarskich.

ul. Ks. J. Popiełuszki 19/21 pok. 322
01-595 Warszawa

Przegląd Gastronomiczny © 2021. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Projekt i wykonanie Fabryka Dobrych Stron

Skip to content