Czasopismo specjalistyczne od 1946 r. wspierające polską gastronomię

Podsumowanie IV edycji kampanii „Marka Polskie Mięso. Polska Smakuje”

Wspólne gotowanie, smażenie, grillowanie i pieczenie. Naukowe eksperymenty, świąteczne przepisy i nieoczekiwane połączenia smaków. Oficjalne spotkania i nieformalne pikniki. IV edycja kampanii „Marka Polskie Mięso. Polska Smakuje” za nami. W rolach głównych: polskie mięso drobiowe i wieprzowe, a wszystkim działaniom towarzyszyli ambasadorzy – Jakub i Gaja Kuroniowie. Sukces kampanii to zasługa jej inicjatora: Związku Polskie Mięso.

Celem prowadzonych działań́ było zwiększenie wiedzy i uświadomienie przeciętnemu Kowalskiemu walorów odżywczych i ważnej roli mięsa w codziennej diecie. Mówiono o pochodzeniu mięsa i podkreślano potrzebę wspierania polskich producentów i hodowców w tym zakresie. Prezes Zarządu Związku Polskie Mięso Witold Choiński tak mówi o kampanii: –  Merytoryczna dyskusja na temat walorów odżywczych mięsa, jego certyfikowanej jakości, roli w budowaniu zrównoważonej diety to nasz wkład w debatę, która toczy się w wielu polskich domach. Podkreślamy nie tylko istotny udział branży mięsnej w rozwój ekonomiczny i technologiczny polskiego rolnictwa, ale również jej wpływ na podnoszenie szeroko pojętych standardów biznesowych.

Debata, o której mówi Prezes Choiński, była jednym ze spoiw wszystkich kampanijnych aktywności, a jej forma była dopasowana do tego, jaką rolę odgrywa polskie mięso na polskim stole. Twórcy kampanii inspirowali się tradycjami wspólnego gotowania, przekazywania przepisów z pokolenia na pokolenie i wielogodzinnego biesiadowania przy stole. Hasło IV edycji kampanii Związku Polskiego Mięso brzmiało: „Pewne jest jedno. Polskie Mięso. Zawsze w dobrym towarzystwie”. Ostatni element sloganu to nie tylko dodatki i przyprawy, w których towarzystwie mięsne walory nabierają jeszcze lepszego smaku. To przede wszystkim bliscy ludzie, bez których spotkania przy stole nie mają tak serdecznego wymiaru.

Z tego właśnie powodu ambasadorami tegorocznej odsłony kampanii zostało rodzeństwo Gaja i Jakub Kuroniowie, którzy tradycje kulinarne mają we krwi. Za stronę merytoryczną odpowiadali znani i cenieni eksperci. Prof. Agnieszka Wierzbicka z warszawskiej SGGW, która jako ekspert kampanii brała już udział w jej poprzednich edycjach i doskonale porusza się w tematyce trendów oraz nowości w obszarze polskiego mięsa drobiowego i wieprzowego. Do grona ekspertów dołączyła również dietetyczka Dorota Osóbka, która przedstawiała zalety zdrowotne i wartości odżywcze polskiego mięsa potwierdzone wynikami najnowszych badań.

Wszystkie działania kampanijne dla polskiego drobiu i polskiej wieprzowiny były prowadzone w oparciu o wspólny mianownik: wysoką jakość polskiego mięsa. Podkreślano przy tym funkcjonowanie znaku jakości PQS (Pork Quality System) oraz QAFP (Quality Assurance for Food Products). Hasłem przewodnim promującym polski drób zostało: „Polski drób. Różnorodność́ z polotem”. Nie tylko kurczak, indyk, kaczka, gęś, ale też bażant czy perliczka to gwarancja sukcesu w kuchni – udanego dania, zadowolonych i najedzonych, niezależnie od okazji, gości. Mięso wieprzowe promowane było z kolei hasłem: „Polska wieprzowina. Bryluje na stole”, podkreślając wartość smakową i odżywczą polskiej wieprzowiny.

W dobrym towarzystwie przy polskim drobiu i polskiej wieprzowinie spotykano się kilkanaście razy. IV edycja kampanii „Marka Polskie Mięso. Polska Smakuje” to m.in. oficjalne wydarzenia dla mediów z udziałem jej ambasadorów. Jakub i Gaja byli gospodarzami „Domówki u Kuroniów”, „Wielkanocy u Kuroniów” oraz „Pikniku z Kuroniami”. Spotykano się także w naukowej atmosferze Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie („Laboratorium kulinarne w SGGW”), czy w mniej formalnych okolicznościach trasy foodtrucka Związku Polskie Mięso (m.in. Targi Śniadaniowe, 500-lecie Grodziska Mazowieckiego, Street Food Festiwal czy Piknik Poznaj Dobrą Żywność). Wydarzenia oficjalne zainspirowały również inne, już poza oficjalnym harmonogramem kampanii, co potwierdziły indywidualne spotkania z mediami, instytucjami, kuluarowe rozmowy i mikrodebaty.

To, co zasługuje na szczególne podkreślenie to swoisty efekt domina. O kampanii, o polskim mięsie, mówiło się również w środowiskach, które do tej pory rzadko zajmowały się tą tematyką. Stworzyliśmy także przestrzeń do mniej formalnych dyskusji, dzięki czemu – co uważam za szczególnie cenne – skutecznie zmierzyliśmy się ze stereotypowym postrzeganiem drobiu czy wieprzowiny – zauważa Witold Choiński.

Kampania „Marka Polskie Mięso. Polska Smakuje” miała swoją odsłonę również w kanale digital. Jej osią były autorskie dania serwowane przez Jakuba i Gaję Kuroniów. Działania prowadzone były na Facebooku, Instagramie, Twitterze oraz YouTube. Do akcji zaproszeni zostali również znani i cenieni kulinarni influencerzy: Anna Starmach, Grzegorz Zawierucha, Damian Kordas, Tomasz Strzelczyk, Piotr Ogiński. W telewizji działania kampanijne objęły lokowanie TVP („Pytanie na śniadanie”), TVN („Dzień dobry TVN” i Polsat (Ewa Gotuje) oraz placementy w Food Network TV. Nie zapomniano również o obecności w prasie drukowanej.

Ostatnie kilka miesięcy to dla polskiego drobiu i polskiej wieprzowiny bardzo udany czas. Już dawno o flagowych okrętach naszej kuchni nie było tak głośno i tak merytorycznie. Slogan kampanii „Pewne jest jedno. Polskie Mięso. Zawsze w dobrym towarzystwie” wybrzmiał wielokrotnie i zapewne będzie przywoływany niejeden raz, gdy na stole brylować będzie polska wieprzowina, a polski drób zachwycać nas będzie „różnorodnością z polotem.”

Więcej informacji na temat kampanii znajduje się na stronie: www.pewnejestjedno.pl

Kampania w całości została sfinansowana z Funduszu Promocji Mięsa Drpbiowego oraz Funduszu Promocji Mięsa Wieprzowego.

Aktualności

Międzynarodowy Dzień Pizzy

Od słonecznych wybrzeży Włoch po zaułki japońskich dzielnic, pizza podbija serca smakoszy na całym świecie. To klasyczne danie, które zdobyło międzynarodową sławę, stając się symbolem

Kilka słów o Przeglądzie Gastronomicznym

Czasopismo naukowe docierające poprzez prenumeratę do sprofilowanego odbiorcy z branży gastronomicznej.

Wśród naszych autorów są znawcy skutecznych technik zarządzania i marketingu w gastronomii i hotelarstwie, a także najlepsi w kraju specjaliści z zakresu żywienia oraz technologii gastronomicznych.

Autor za publikację artykułu w "PG" otrzymuje 5 pkt. zgodnie z rozporządzeniem MNiSW z dnia 22.02.2019 r. w sprawie ewaluacji jakości działalności naukowej.

Publikowane artykuły zawierają nie tylko cenne wskazówki dla osób zawodowo związanych z gastronomicznym biznesem, ale służą też nauczycielom i uczniom szkół gastronomiczno-hotelarskich.

ul. Ratuszowa 11 pok.  740
03-450 Warszawa
Tel.: (22) 849 09 78
pg@przeglad-gastronomiczny.pl

Przegląd Gastronomiczny © 2021. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Projekt i wykonanie Fabryka Dobrych Stron