Jest program jesiennej konferencji MADE FOR Restaurant pełen „INTERNAL POWER”! Już 18 listopada na zaproszenie miasta SOPOT w gronie ponad 500 restauratorów z całej Polski będzie można dotknąć przełomowego punktu polskiej gastronomii i zrozumieć, o co chodzi w tym biznesie w 2026 roku. To spotkanie poważne biznesowo, ale lekkostrawne i z przymrużeniem oka w formacie dla każdego ambitnego restauratora, który chce, aby jego biznes się liczył. Do zobaczenia w Hotelu Radisson Blu, Sopot oraz na After Party w restauracji L’Entre Villes.
INTERNAL POWER to koncepcja, która pokazuje, że prawdziwa i długotrwała siła restauracji – tak jak
i każdej firmy – nie bierze się z zewnętrznych dekoracji, krzykliwych komunikatów, szokujących trendów czy chwilowych sukcesów na pokaz. Źródło rozwoju tkwi wewnątrz – w strategii, w ludziach, w wartościach, w postawie, w pochodzeniu, w rozwoju i… technologii.
Kropką nad i zbudowanego na podstawie powyższego przekazu programu będzie obecność gościa specjalnego – brytyjskiego naukowca, prof. Oxfordu Charlesa Spence’a, autora „Gastrofizyki” oraz najnowszej publikacji „Digital Dining”. Opowie on uczestnikom konferencji, jaki wpływ na jedzenie mają innowacje w dobie wszechobecnych technologii. Zostanie także zaprezentowana trzecia edycja Badania i Raportu MADE FOR RESTAURANT o stanie polskiej gastronomii, który ma ułatwić przedsiębiorcom działania w branży HORECA w 2026 roku. Do boju!
Co jeszcze w programie?
- Merytoryczne złote strzały dla dochod owych restauracji – wykłady, debaty, prezentacje
i rozpasane konsumpcje - MADE TANK –nowy dynamiczny format biorący na warsztat realne wyzwania dzisiejszej gastronomii
- SHOW KULINARNE “Internal Power”, czyli połączenie gastrofizyki, digitalizacji i psychologii,
by wykreować menu idealne - FOR DATING – ulubione debaty restauratorów przy okrągłych stołach w poszukiwaniu niuansów INTERNAL POWER
- Ogłoszenie nagrodzonych TOP 10 Restauratorów w kategorii Evergreen
- DEGUSTACJE gastrofizycznych dzieł najlepszych szefów kuchni i restauracji w Polsce prezentowanych w REALU, DIGITALU i w pełnym SMAKU
W szczegółach wygląda to jeszcze lepiej:
- porównana zostanie perspektywa gości restauracji i restauratorów na podstawie twardych danych z najnowszego Badania i Raportu MADE FOR Restaurant 2025/2026. Autorzy badania podadzą na tacy trendy, liczby i „power” do decyzji biznesowych, które wywindują lokale na wyżyny w nurcie FAST GROWING w 2026 roku;
- zainicjowana zostanie dyskusja nad CONCEPT and BUSINESS STORE dla gastronomii 2025/2026, bo umiejętne połączenie kreatywności z biznesem to klucz do emocji i sukcesu w tej branży;
- restauratorzy i eksperci poszukają najlepszego konceptu na nowy lokal w 2026 roku:
czy otwierać bistro, winiarnię, miejsce fine dininig, a może stołówkę pracowniczą? - uczestnicy wraz z partnerami i znawcami rynku poszukają złotych strzał biznesowych: czy to matcha, bąble w herbacie czy bezalkoholowe imprezy?
- podczas części mentoringowej restauratorzy dowiedzą się, jak szukać własnej MENTAL POWER, by odzyskać energię, wzmocnić swój wizerunek oraz zespół i zachwycić klientów/gości poprzez niestandardowe działania CSR, jak zachęcanie do poczynania dzieci w hotelowych pokojach (sic!);
- będą się także zastanawiać, jak na ochronie środowiska, odpadach, gospodarce opakowaniami nie tylko nie umoczyć finansowo i wizerunkowo, ale nawet zyskać. Czy to jest dla restauracji INTERNAL POWER czy może jednak INTERNAL PROBLEM;
- przeanalizują, jak wypada INTERNAL POWER polskich restauracji na arenie międzynarodowej.
A do tego:
- FOR DATING i wspólne rozgryzanie problemów w podgrupach, takich jak sezonowość i wpływ pogody na biznes, filozofia rozliczania napiwków, dobrodziejstwo sztucznej inteligencji, przedpłaty, organizacja wydarzeń, uzyskiwanie wysokich not w Google, a nawet wieczorna prohibicja;
- warsztaty i mnóstwo gotowych rozwiązań z różnych restauracji do zaimplementowania
z zakresu technologii, produkcji, zysku i delivery – wysłuchamy i przetestujemy; - MADE TANK, czyli absolutna nowość. Format z genialnymi rozwiązaniami dla branży gastro, które pomogą stawić czoła wyzwaniom kadrowym, ułatwią przyciąganie gości i poszerzanie działalności, podpowiedzą, jak wyróżnić się w wartościowy sposób i zatrudnić automatyzację.
- SHOW KULINARNE wyjątkowo w dwóch odsłonach: w pierwszej pokażemy matrycę menu nowoczesnej restauracji w trzech wymiarach: DIGITAL, TASTE i REALITY, w drugiej – sprawdzimy i spróbujemy, jaka jest przemyślana INTERNAL POWER restauracji hotelowej BLUGRASS naszego gospodarza, hotelu Radisson Blu, Sopot;
- tradycyjne AFTER PARTY – tym razem w restauracji L’Entre Villes, wyróżnionej w 2024 i 2025 roku rekomendacją przewodnika Michelin.
Hasło przewodnie sopockiej konferencji INTERNAL POWER przypomina, że prawdziwy rozwój restauracji zaczyna się ze środka: z postawy mentalnej i odwagi, z relacji i współpracy w zespole,
z umiejętności organizacyjnych i biznesowych, z lokalnych korzeni i polskości oraz z lojalności wobec gości i partnerów. A polscy restauratorzy dzięki słowiańskiej fantazji i rodzimemu uporowi nie boją się eksperymentów i odważnie podnoszą poprzeczkę nie tylko sobie, ale także gościom.
https://madeforrestaurant.pl/madeforrestaurant-sopot-2025/
29. Konferencja MADE FOR Restaurant, INTERNAL POWER
Termin: 18 listopada 2025
Miejsce: Radisson Blu Hotel, Sopot



