Czasopismo specjalistyczne od 1946 r. wspierające polską gastronomię

Współpraca łódzkiego Gastronomika i Selgros Cash & Carry

27 października w Zespole Szkół Gastronomicznych w Łodzi odbył się finał I Ogólnopolskiego Konkursu Gastronomicznego „Kuchnia Roślinna” im. Zbigniewa Kopyckiego. W konkursie wzięli udział uczniowie z całej Polski. Finaliści zmierzyli się w dwóch kategoriach – kuchnia wegetariańska oraz carving. Partnerem strategicznym wydarzenia był Selgros Cash & Carry, a w jury zasiadali eksperci Instytutu Kulinarnego Transgourmet – Bartosz Peter oraz Marek Burkacki.

Konkurs podzielony był na dwa etapy – w pierwszym uczniowie szkół gastronomicznych – w zależności od konkurencji – przesyłali receptury i zdjęcia potraw lub prac w technice carvingu. W drugim autorzy tych najlepszych, wyłonionych przez jury, wzięli udział w finale. Konkurs cieszył się dużym zainteresowaniem, napłynęło ponad 100 zgłoszeń. Były one oceniane na podstawie kilku kryteriów, m.in. nawiązania do tematyki, kreatywności oraz użytych technik. W trakcie zmagań uczestnicy przygotowali dwa talerze degustacyjne i jeden do zaprezentowania przed publicznością. Oceniane  było wszystko – przygotowanie i czystość stanowiska, zastosowanie prawidłowych technik kulinarnych, ale przede wszystkim wygląd, smak i aromat przygotowanej potrawy. W konkurencji carvingowej wszyscy finaliści kierowali się sezonowością i wybrali do swojej pracy dynię. Byli oni oceniani pod względem kreatywności, użytych technik, staranności oraz trudności cięć. Obecność ekspertów kulinarnych sprawiła, że emocje były porównywalne z udziałem w telewizyjnym show.

Kuchnia wegetariańska i wegańska to nieskończone możliwości. Zachęcanie uczniów szkół gastronomicznych do przygotowania dań kuchni roślinnej, pokazywanie możliwości włączenia ich w różnej formie do codziennego menu niesamowicie rozbudza ich kreatywność. Udział w konkursach kulinarnych oraz szkolenie się jest niezbędne w karierze młodego kucharza – mówi Bartosz Peter, ekspert Instytutu Kulinarnego Transgourmet i Kapitan Reprezentacji Narodowej Kucharzy Polski. Bez solidnych podstaw nie jest możliwy dalszy rozwój. Podczas warsztatów, szkoleń czy pokazów można zaobserwować umiejętności innych kucharzy, ale także otrzymać wiedzę na temat produktów, technik kulinarnych i najnowszych trendów – dodaje.

Uczniowie mieli możliwość przygotowania dań pod okiem najlepszych fachowców oraz nawiązania kontaktów, które mogą pomóc im po zakończeniu szkoły w znalezieniu pracy w najlepszych polskich restauracjach. Zwycięzcami zostali Marta Szcześniak i Krzysztof Krawczyk z łódzkiego Gastronomika. Przygotowali gołąbki z kurkami na maśle, czosnkiem, cebulą, ciecierzycą, olejem truflowym na puree szczawiowym z olejem z pestek dyni aromatyzowanym tymiankiem, z flambirowaną dynią jako dodatkiem. Konkurencję carvingową wygrała Monika Konieczny z Zespołu Szkół Zawodowych nr 4 w Opolu. Jurorzy byli pod ogromnym wrażeniem prac. Wszyscy finaliści zostali nagrodzeni przez partnera strategicznego Selgros Cash & Carry bonami zakupowymi.

Laureaci I miejsca

We wrześniu tego roku łódzki Gastronomik oraz Selgros Cash & Carry podpisali umowę o współpracy. Dzięki niej uczniowie mogą korzystać z wszechstronnego doświadczenia Firmy. Selgros od lat pomaga szkołom gastronomicznym, inwestując w najmłodsze pokolenie przyszłych szefów kuchni i ekspertów gastronomii. W ramach współdziałania uczniowie mogą korzystać z wiedzy ekspertów kulinarnych, poznać najnowsze trendy i rozwinąć swoje umiejętności poprzez regularne zaproszenia do Instytutu Kulinarnego Transgourmet. Mają również możliwość odbycia praktyk zawodowych w hali Selgros Cash & Carry, co pozwala uczniom na poznanie realiów branży HoReCa od momentu powstania produktu, aż do chwili gdy trafia on na talerz w restauracji. Ponadto zaznajomienie się z nowoczesnymi technologiami i standaryzowanymi procesami podczas wizyt w hali Selgros ułatwia start kariery zawodowej.

Aktualności

VI Tydzień Kuchni Włoskiej na Świecie

Na specjalnym spotkaniu promocyjnym, które odbyło się 18 listopada w Warszawie, Ambasada Włoch zaprezentowała oficjalnie program inicjatyw, które odbędą się w Polsce z okazji VI

Kilka słów o Przeglądzie Gastronomicznym

Czasopismo naukowe docierające poprzez prenumeratę do sprofilowanego odbiorcy z branży gastronomicznej.

Wśród naszych autorów są znawcy skutecznych technik zarządzania i marketingu w gastronomii i hotelarstwie, a także najlepsi w kraju specjaliści z zakresu żywienia oraz technologii gastronomicznych.

Autor za publikację artykułu w "PG" otrzymuje 5 pkt. zgodnie z rozporządzeniem MNiSW z dnia 22.02.2019 r. w sprawie ewaluacji jakości działalności naukowej.

Publikowane artykuły zawierają nie tylko cenne wskazówki dla osób zawodowo związanych z gastronomicznym biznesem, ale służą też nauczycielom i uczniom szkół gastronomiczno-hotelarskich.

ul. Ratuszowa 11 pok.  740
03-450 Warszawa

Tel.: (22) 849 09 78
pg@przeglad-gastronomiczny.pl

Przegląd Gastronomiczny © 2021. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Projekt i wykonanie Fabryka Dobrych Stron