Do końca stycznia trwa głosowanie w plebiscycie na „Najlepszą Restaurację 2024”. Konkurs organizowany jest w ramach programu Polskie Skarby Kulinarne przez sieć hurtowni MAKRO Polska. Głosy oddają konsumenci, którzy oceniają smak dań, wystrój oraz ogólne doświadczenie w restauracji.
Blisko 600 lokali z 15 szlaków kulinarnych walczy o głosy konsumentów. Klienci oceniają atmosferę, smak dań oraz obsługę. Głosowanie odbywa się poprzez kliknięcie symbolu korony, wyrażającej uznanie klienta dla lokalu na stronie internetowej www.polskieskarbykulinarne.pl Potrwa do końca stycznia.
W plebiscycie biorą udział restauracje z dużych i małych miejscowości w całej Polsce. Konkurs jest okazją do odwiedzenia ulubionych miejsc bądź poznania nowych lokali. Goście mają szansę spróbować dań kuchni regionalnej, w menu restauracji biorących udział w akcji można znaleźć między innymi dzyndzałki warmińskie, zawijanego sandacza z warzywami, burgera z oscypkiem, moskole czy tradycyjną w Warszawie wuzetkę.
Zwieńczeniem ubiegłorocznej edycji plebiscytu było uroczyste wręczenie nagród, które odbyło się w Winnicy Srebrna Góra w Krakowie. Tytuł zdobyło 37 lokali, które zostały opisane w albumie „Kulinarna podróż po Polsce.”
O programie Polskie Skarby Kulinarne
Początki programu Polskie Skarby Kulinarne sięgają 2018 roku. Inicjatywa wywodzi się z prowadzonego przez MAKRO Polska projektu Kulinarne Zjednoczenie Polski, którego zwieńczeniem była książka kucharska „Sto receptur na sto lat niepodległości”. Polskie Skarby Kulinarne to przede wszystkim program edukacyjny, którego celem jest zwiększanie świadomości Polaków na temat kulinarnej tradycji naszego kraju. Poprzez program MAKRO Polska chce przede wszystkim pokazać i uświadomić konsumentom, jak wyjątkowa i bogata w różnorodne smaki i przepisy jest rodzima kuchnia polska. W ramach programu organizowany jest plebiscyt konsumencki „Najlepsza Restauracja”. Lokale, które otrzymały największą liczbę koron, zdobyły tytuł Najlepszej Restauracji programu Polskie Skarby Kulinarne i zostały zaprezentowane w wyjątkowym albumie, wydanym przez MAKRO Polska.
„Przegląd Gastronomiczny” jest patronem medialnym plebiscytu..