Czasopismo specjalistyczne od 1946 r. wspierające polską gastronomię

„ale pasztet!” – 12 listopada 2011 roku

Konkurs kulinarny nominowany do KPP 2012

KOMUNIKAT


Ze względu na duże zainteresowanie Konkursem „ale pasztet!”, organizatorzy informują, że zostaje przedłużony termin nadsyłania zgłoszeń do dnia 23 października 2011 roku.
Lista uczestników zakwalifikowanych do udziału w Finale Konkursu „ale pasztet!” zamieszczonabędzie na stronach internetowych do dnia 30 października 2011 roku.
W związku z wieloma zapytaniami, jak również z niejasno sprecyzowanym regulaminem Konkursu – w kwestii przekąski – organizatorzy informują, co następuje:Przedmiotem Konkursu jest przekąska ciepła lub zimna – 5 porcji

Przekąską ma być pasztet w autorskiej odsłonie – dopuszczalne jest przywiezienie przez uczestników Konkursu wcześniej przygotowanego pasztetu.
Wszystkie ekipy kucharskie, które dotychczas dokonały zgłoszeń do Konkursu „ale pasztet!”, proszone są o uzupełnienie zgłoszenia o recepturę na pasztet użyty do przekąski.

REGULAMIN
KONKURSU KULINARNEGO
w kategorii PROFESJONALISTA

I.   SPRAWY OGÓLNE

  1. Organizatorami Konkursu Kulinarnego dla Profesjonalistów odbywającego się w ramach I Ogólnopolskiego Festiwalu Kulinarnego Borów Dolnośląskich”Ale Pasztet” jest, Fundacja Bory Dolnośląskie, Fundacja Pro Cultuare Bono,
    Zamek Kliczków, Dolnośląska Organizacja Turystyczna oraz Ogólnopolskie Stowarzyszenie Szefów Kuchni i Cukierni.
  2. Celem głównym Konkursu jest kultywowanie, propagowanie i pogłębianie wiedzy o tradycji kulinarnej Regionu
  3. Uczestnicy Konkursu powinni wykazać się umiejętnością przygotowywania oryginalnych dań kuchni polskiej i Regionalnej w nowoczesnej aranżacji.
  4. Konkurs odbędzie się w dniu 12 listopada 2011 roku na terenie Zamku Kliczków.
  5. Nad prawidłowością przebiegu Konkursu czuwać będzie jury w składzie :

    – Przewodniczący jury
    – v-c przewodniczący jury
    – Sekretarz jury
    – Komisja techniczna (2 osoby)
    – Profesjonalna Komisja degustacyjna (5 osób)
    – Komisja złożona ze smakoszy VIP (5 osób)

II.   ZASADY UCZESTNICTWA

  1. W Konkursie bierze udział do 10 dwuosobowych zespołów Kucharzy wyłonionych w drodze eliminacji z nadesłanych zgłoszeń z Polski oraz 2 zespoły Kucharzy na podstawie Zielonej Karty przyznanej przez Organizatora.
  1. Uczestnikami Konkursu muszą być zawodowi kucharze.
  2. Członkowie każdej ekipy startujący w Konkursie nie muszą pochodzić z jednej firmy.
  3. Druk zgłoszeniowy dostępny jest na stronach internetowych :
    www.gastromaniak.dbv.pl
    www.newsgastro.pl
    www.borydolnoslaskie.org
    www.bory.org.pl
    www.papaja.pl www.gastrona.pl
  4. Wszystkie zgłoszenia Konkursowe należy przesyłać drogą elektroniczną do dnia 23 października 2011roku na adres: szczygielski.piotr@interia.pl lub sekretarz.osskic@interia.pl
  5. W sprawach merytorycznych i technicznych prosimy o kontakt z: Piotrem Szczygielskim na adres: szczygielski.piotr@op.pl lub szczygielski.piotr@interia.pl
  6. Lista uczestników zakwalifikowanych do udziału w Finale Konkursu zamieszczona będzie na w/w stronach internetowych do dnia 30 października 2011 roku.
  1. Konkurs składa się z dwóch etapów :
     I etap – kwalifikacje (przygotowanie i nadesłanie receptur oraz zdjęcia potrawy z aranżacją)
    II etap – Konkurs Kulinarny
  2. Przedmiotem Konkursu jest przekąska ciepła lub zimna i danie główne
    Przekąską ma być pasztet w autorskiej odsłonie – dopuszczalne jest przywiezienie przez uczestników Konkursu wcześniej przygotowanego pasztetu.
    Obowiązkowymi produktami do przygotowania dania głównego są:
    – udziec z dzika lub schab z jelenia,
    – borowiki mrożone,
    – grzyby suszone,
    – miód (- inne dodatki runa leśnego jak jagody i maliny).
  3. O zakwalifikowaniu drużyny do Konkursu decyduje KAPITUŁA KONKURSU
  4. Każda nadesłana receptura musi zawierać:nazwę potrawy
    – zdjęcie potrawy
    – wyszczególnione składniki z proporcjami podanymi na 5 porcji
    – opis wykonania dań
    – informacje o źródłowym pochodzeniu receptur (własna lub zapożyczona)
  5. Organizator zapewnia :

    -stół roboczy ze zlewem
    -piec konwekcyjno-parowy
    -kuchenkę indukcyjną jednopłytową – 2 szt.< – robot kuchenny z przystawką – maszynka do mięs, misa z rózgą lub hakiem
    – blender elektryczny
    – zestaw noży kuchennych na każde stanowisko
    -stół prezentacyjny
    – zabezpieczy produkty obowiązkowe tj. :

    Udziec z dzika- 1500 g
    Schab z jelenia – 1500 g
    Borowik – 500 g
    Jagody – 200 g
    grzyby suszone – 50 g
    mix miody – 100 g

    Pozostałe produkty niezbędne do przygotowania dań konkursowych każda z ekip
    zabezpiecza we własnym zakresie (przywozi ze sobą).

  6. Organizator Konkursu dopuszcza przywiezienie ze sobą produktów obowiązkowych w formie nieprzetworzonej – wyjątek stanowi pasztet wykorzystywany do przyrządzenie przekąski .
  7. Niezbędny drobny sprzęt potrzebny do przygotowania dań konkursowych, porcelanę do prezentacji potraw, garnki i patelnie (przystosowane do kuchenek indukcyjnych),drobny sprzęt kuchenny, itp. każda z ekip zabezpiecza we własnym zakresie (przywozi ze sobą).
  8. Ekipy startują w przepisowym ubraniu kucharskim (bluza, spodnie kucharskie, zapaska i czapka kucharska).
  9. Ekipy będą wpuszczane na stanowiska według wylosowanej kolejności co 15 minut.
  10. Na przygotowanie potraw uczestnicy mają 75 minut.
  11. Dania konkursowe do oceny jury powinny być wydawane zgodnie z zasadami serwisu, danie gorące w ilości 5 szt.
  12. Każda ze startujących ekip przygotowuje 5 porcji dania Konkursowego (2 dla profesjonalnego jury degustacyjnego, 2 dla jury smakoszy VIP i 1 danie do ekspozycji).
  13. Zabrania się :
    – Używania dodatkowych źródeł energii cieplnej (np. frytownica, dodatkowe kuchenki indukcyjne itp.)
    – Stosowania sztucznych dekoracji
    -Przygotowanych wcześniej dekoracji i dodatków (Wszelkie elementy dekoracyjne powinny być wykonane podczas konkursu w regulaminowym czasie konkursowym)
    -Stosowania gotowych sosów
    -Stosowania gotowych farszów
    -Stosowania wcześniej uformowanego lub wyporcjowanego mięsa – wyjątek stanowi pasztet wykorzystywany do przyrządzenie przekąski
  14. Dopuszcza się zastosowanie następująco przygotowanych produktów :

    – Warzywa, zioła i owoce – umyte, obrane, nie krojone
    – Grzyby – umyte, blanszowane, nie krojone
    – Ziemniaki / cebula – obrane, nie krojone
    – inne mięsa nie dostarczone przez organizatora – Mięso – odkostnione, obrane z błon, nie zamarynowane
    – Ciasto podstawowe – neutralny smak

  1. Ilość ekip startujących jest ściśle określona (zgodnie z pkt.2. ust. 1).
  2. Organizator zapewnia nocleg ze śniadaniem wraz z obiadokolacją dla ekip po preferencyjnej cenie 100 zł / osobę w pokoju 2 osobowym
  3. Każdy z kucharzy powinien mieć prawidłowe ubranie kucharskie (zgodnie z pkt.3. ust. 7).
  4. Jury profesjonalne przyzna I, II i III miejsce na podstawie łącznej ilości punktów.
  5. Jury smakoszy przyzna dla jednej ekipy oddzielną nagrodę niespodziankę na podstawie najwyższej łącznej ilości punktów spośród wszystkich ekip.
  6. Każda ekipa otrzyma pamiątkowe dyplomy oraz upominki od sponsorów.
  7. Wyniki Konkursu zostaną ogłoszone na uroczystej gali tego samego wieczoru.
  8. Organizator konkursu zastrzega sobie prawo do publikacji danych osobowych uczestników konkursu, nazw, przepisów oraz wykorzystywanie zdjęć wykonanych podczas konkursu w tym zdjęć osób i potraw.
  9. Organizator zastrzega sobie prawo do zmiany terminu i lokalizacji Konkursu bez podania przyczyny.
  10. Organizator zastrzega sobie prawo do odwołania Konkursu bez podania przyczyny.
  1. Nad prawidłowością punktacji czuwają :
    – Przewodniczący jury
    – v-c przewodniczący jury
    – Sekretarz jury
  2. Dania konkursowe będą oceniane przez trzy składy jury :

    Jury techniczne – dwuosobowe :
     przygotowanie stanowiska pracy – maks. 5 punktów
    – zużyty surowiec – maks. 5 punktów
    – czystość pracy – maks. 5 punktów
    – profesjonalizm pracy- – maks. 10 punktów
    – wygląd stanowiska po pracy – maks. 5 punktów

    Każdy członek jury technicznego może przyznać maksymalnie 30 punktów.

    Profesjonalne Jury degustacyjne – pięcioosobowe :
    – wygląd i aranżację – maks. 15 punktów
    – dobór składników – maks. 15 punktów
    – smak – maks. 40 punktów

    Każdy członek jury degustacyjnego może przyznać maksymalnie 70 punktów.

    Jury smakoszy VIP – pięcioosobowe :
    – wygląd i aranżację – maks. 15 punktów
    – dobór składników – maks. 15 punktów
    – smak – maks. 40 punktów

    Każdy członek jury degustacyjnego może przyznać maksymalnie 70 punktów.

  3. Przekroczenie czasu przeznaczonego na przygotowanie dań Konkursowych karane będzie punktami ujemnymi 1 minuta = (-) 1 punkt. Po 15 minutach przekroczenia czasu konkursowego praca ekipy kucharskiej zostanie zatrzymana i dania zostaną poddanie ocenie jury.

Aktualności

Konkurs Lady Amarena 2024

Rozpoczęła się 7. edycja międzynarodowego konkursu dla barmanek Lady Amarena. Zwyciężczyni polskiej części będzie reprezentować nasz kraj we Włoszech. Do 14 kwietnia polskie barmanki mogą

Kilka słów o Przeglądzie Gastronomicznym

Czasopismo naukowe docierające poprzez prenumeratę do sprofilowanego odbiorcy z branży gastronomicznej.

Wśród naszych autorów są znawcy skutecznych technik zarządzania i marketingu w gastronomii i hotelarstwie, a także najlepsi w kraju specjaliści z zakresu żywienia oraz technologii gastronomicznych.

Autor za publikację artykułu w "PG" otrzymuje 5 pkt. zgodnie z rozporządzeniem MNiSW z dnia 22.02.2019 r. w sprawie ewaluacji jakości działalności naukowej.

Publikowane artykuły zawierają nie tylko cenne wskazówki dla osób zawodowo związanych z gastronomicznym biznesem, ale służą też nauczycielom i uczniom szkół gastronomiczno-hotelarskich.

ul. Ratuszowa 11 pok.  740
03-450 Warszawa
Tel.: (22) 849 09 78
pg@przeglad-gastronomiczny.pl

Przegląd Gastronomiczny © 2021. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Projekt i wykonanie Fabryka Dobrych Stron