Czasopismo specjalistyczne od 1946 r. wspierające polską gastronomię

International Trophies Calvados Nouvelle Vogue 2011

Stowarzyszenie Polskich Barmanów otrzymało zaproszenie do udziału w Międzynarodowych Zawodach Barmańskich z Calvadosem w roli głównej. Impreza, która odbyła się 4.04.2011 r. w Deauville w Normandii ma już 15-letnią historię i zgromadziła przedstawicieli następujących krajów Europy: Belgia, Estonia, Finlandia, Francja, Holandia, Luksemburg, Niemcy, Szwajcaria, Szwecja, Wielka Brytania, Włochy i pierwszy raz w tym roku Polska.

Międzynarodowe konkursy rozgrywane były w trzech kategoriach: młodzi barmani – uczniowie szkół gastronomicznych, profesjonalni barmani oraz dziennikarze. W każdej konkurencji braliśmy udział.

 

Nasz kraj reprezentowali:

– w kategorii  „uczniowie”  – Mateusz Ociński z drinkiem  Le Merteau de Thor

– w kategorii „ profesjonalni barmani” Wojciech Urbański z drinkiem Violet Hill (fiołkowe wzgórze)

– w kategorii „dziennikarze” Maria Burska – redaktor naczelna „Przeglądu Gastronomicznego” z drinkiem Apple Dream.

Międzynarodowe jury za zamkniętymi drzwiami oceniało smak i wygląd drinków, a jury technicznie patrzyło na ręce każdemu z uczestników. Poziom konkursów był bardzo wysoki, ale też dopisało szczęście naszej reprezentacji. Byliśmy jedynym krajem, który zdobył nagrody w dwóch konkurencjach. Mateusz Ociński – I miejsce w kategorii „uczniowie” i Maria Burska – II miejsce w kategorii „dziennikarze”.

Poza konkursami międzynarodowymi odbyły się konkursy dla uczestników francuskich w dwóch kategoriach: uczniowie i profesjonaliści, a na zakończenie wszystkich rozgrywek odbył się konkurs producentów Calvadosów. Dwunastu producentów zaprezentowało swoje autorskie drinki.

I miejsce w tej konkurencji zajął Didier Bedu – dyrektor generalny Cateau du Breuill.

Cała impreza  zorganizowana przez Stowarzyszenie Producentów Calvadosu w Normandii we współpracy ze Stowarzyszeniem Barmanów – Okręg Normandii – przygotowana była z wielkim rozmachem.

Aktualności

Kalifornijska jakość i lata doświadczenia

Carlo Rossi, największa marka wina w Polsce[1], zaskakuje nowościami produktowymi. Razem z mistrzem winiarstwa Darrenem Procsalem wprowadza na rynek linię Winemaker’s Selection. Ta wyjątkowa kolekcja

Wystawa CLEVERFOOD. For everyone

Już 1 lutego w Centrum Nauki Experyment zostanie zainaugurowana wystawa CLEVERFOOD for everyone. Jest ona efektem pracy międzynarodowego zespołu ekspertów z Ecsite (Europejska sieć centrów nauki i muzeów),

Polska nad Porterem Bałtyckim

W ciągu ostatnich 20 lat liczba porterów bałtyckich warzonych co roku w Polsce zwiększyła się kilkunastokrotnie, a sam styl zaczął wyróżniać polskich piwowarów w świecie. Przypadająca

Soft&Sweet Inspiration Day

Firma Primulator zaprasza wszystkich właścicieli cukierni, kawiarni, piekarni oraz sklepów convenience na wyjątkowe wydarzenie – Soft&Sweet Inspiration Day, które odbędzie się 4-5 lutego 2025 roku w

Kilka słów o "Przeglądzie Gastronomicznym"

Czasopismo naukowe docierające poprzez prenumeratę do sprofilowanego odbiorcy z branży gastronomicznej.

Wśród naszych autorów są znawcy skutecznych technik zarządzania i marketingu w gastronomii i hotelarstwie, a także najlepsi w kraju specjaliści z zakresu żywienia oraz technologii gastronomicznych.

Autor za publikację artykułu w "PG" otrzymuje 5 pkt. zgodnie z rozporządzeniem MNiSW z dnia 22.02.2019 r. w sprawie ewaluacji jakości działalności naukowej.

Publikowane artykuły zawierają nie tylko cenne wskazówki dla osób zawodowo związanych z gastronomicznym biznesem, ale służą też nauczycielom i uczniom szkół gastronomiczno-hotelarskich.

ul. Ks. J. Popiełuszki 19/21 pok. 322
01-595 Warszawa

Przegląd Gastronomiczny © 2021. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Projekt i wykonanie Fabryka Dobrych Stron

Skip to content