5 października 2012 roku oczy całego świata będą zwrócone w stronę Erfurtu, gdzie będzie się odbywać Olimpiada Kulinarna. Polska po raz pierwszy wystartuje w kategorii Senior.
W tym roku aż 42 reprezentacje będą walczyły o złoty medal. Polskę reprezentuje drużyna w składzie: Grzegorz Cielecki (kapitan), Rafał Targosz, Tomasz Purol, Bartosz Budzyński, Krystian Skwierz oraz Tomasz Deker. Członkowie Reprezentacji są zrzeszeni w trzech największych polskich organizacjach szefów kuchni. Kulinarna Kadra to znakomita mieszanka doświadczenia, pasji i wysokich umiejętności.
Jeden za wszystkich…
Olimpiada Kulinarna to przede wszystkim praca w zespole. Zgrane działanie Kadry opiera się na określonych zadaniach, wyznaczonych każdemu kucharzowi. „Każdy z nas wie dokładnie, za co odpowiada. Jeden zajmuje się sprawami technicznymi, drugi cukiernictwem, itd. Podział pracy w zespole to ważny element drogi do sukcesu.”- mówi Grzegorz Cielecki, kapitan Drużyny. W zespole bardzo ważna jest umiejętność zapanowania nad 6 silnymi, męskimi charakterami. Ta rola przypadła Rafałowi Targoszowi -„Jestem łącznikiem między wszystkimi członkami drużyny. Jestem najstarszy w tym teamie i również muszę okiełznać te temperamenty.” Każdy z członków Drużyny wnosi coś od siebie. Jednak zawsze ostateczne słowo należy do Kapitana.
Ćwiczenie czyni mistrza, czyli o treningach słów kilka
5-dniowa Olimpiada jest poprzedzona miesiącami przygotowań i ćwiczeń. Im bliżej Olimpiady, tym więcej treningów, które odbywają się minimum 2-3 dni w tygodniu. Kadrowicze muszą pogodzić treningi z zawodowymi zobowiązaniami, co nie jest łatwym zadaniem. W Erfurcie Kadra zmierzy się z dużym wyzwaniem – aż 4 kategoriami dań: zakąskami, menu wegetariańskim, dziełem cukierniczym oraz zestawem obiadowym. Dlatego też treningi muszą być bardzo zróżnicowane.
Patronat Honorowy nad Kulinarną Kadrą Narodową objęło Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi. Sponsorem Generalnym Drużyny jest Havelland Express. W gronie Sponsorów znalazła się firma Bonduelle oraz Kitle.pl. Gerlach to Partner Kulinarnej Kadry Narodowej. W gronie Patronów Medialnych znaleźli się: Przegląd Gastronomiczny, Papaja.pl, Kuchnia +, Kuchnia – Magazyn Dla Smakoszy, Men’s Health, NewsGastro, FoodService, TVP Poznań. Marketingiem i komunikacją zajęła się Agencja RiverWood.
Sponsorem Generalnym Drużyny jest Havelland Express.