Czasopismo specjalistyczne od 1946 r. wspierające polską gastronomię

Nowości na Targach EuroGastro 2013

Najbliższa edycja Międzynarodowych Targów Gastronomicznych EuroGastro odbędzie się w dniach 20-22 marca 2013 w Centrum Targowo-Kongresowym MT Polska w Warszawie. Jest to największa w Polsce impreza wystawiennicza poświęcona branży HoReCa. Nowością EuroGastro 2013 będzie sektor „Drink & Bar”, a także pokazy związane z kierunkiem Slow Food. Targi uzupełnią sprawdzone od lat Festiwale Kuchni Greckiej, Carvingu oraz wydarzenia, w trakcie których wyłaniane są talenty sztuki kulinarnej, np. konkurs „Kulinarny Talent 2013” Roberta Sowy.

Międzynarodowe Targi Gastronomiczne EuroGastro to najważniejsza i największa w Polsce biznesowa impreza wystawiennicza dedykowana branży HoReCa. XVII edycja odbędzie się w dniach 20-22 marca 2013 w Centrum Targowo-Kongresowym MT Polska w Warszawie. Nowe elementy w ofercie targowej, tj. sektor „Drink & Bar” oraz pokazy Slow Food, odzwierciedlają kierunki rozwoju branży i zapotrzebowanie klientów.

Sektor „Drink & Bar” – nowość na Targach EuroGastro 2013

Nowością najbliższej edycji będzie sektor tematyczny „Drink & Bar”. Przedstawiciele branży zapoznają się z ofertą alkoholi mocnych, win, piw oraz sprzętu i akcesoriów. Dodatkowo prezentowane będą produkty niezbędne do przyrządzania drinków.

Organizator MT Targi Polska podąża za zapotrzebowaniem rynku, odzwierciedlonym m.in. w najnowszych wynikach opracowania PMR pt. „Rynek HoReCa w Polsce 2012. Analiza rynku i prognozy rozwoju na lata 2012-2014”. Wskazują one na popularność spożywania alkoholu przy posiłkach, co potwierdziło 51% badanych. Najczęściej wybierane jest piwo (55% badanych) i wino (34%), następnie wódka lub wódka zmieszana w drinku (10%). Odpowiadając na potrzebę dostarczania restauratorom informacji o bieżącej ofercie organizator uzupełnił program targów o nowy sektor „Drink & Bar”.

Pokazy Slow Food – po raz pierwszy na EuroGastro

Drugim nowym elementem EuroGastro 2013, który pojawi się w związku ze zmianami widocznymi w branży, będą pokazy kulinarne kierunku Slow Food. Wyżej wymienione opracowanie PMR potwierdza, że oferta polskich lokali gastronomicznych opiera się głównie na serwowaniu dań tradycyjnej kuchni polskiej (46%). Zgodnie z tymi badaniami dobrą perspektywę mają przed sobą lokale oferujące dania przygotowywane według tradycyjnych receptur. Coraz większe znaczenie odegra stosowanie produktów ekologicznych.

Podążając za trendami w trakcie EuroGastro 2013 odbędzie się kulinarny pokaz Marcina Budynka, który zaprezentuje tradycyjne przepisy i produkty regionalne nawiązujące do filozofii Slow Food. Opiera się ona na ochronie i promocji lokalnych i tradycyjnych sposobów produkcji, kultury jedzenia, czyli celebrowaniu i delektowaniu się posiłkami. W trendzie tym mieści się również kupowanie żywności, wytworzonej na bazie tradycyjnych receptur, pochodzącej z lokalnych źródeł.

Sprawdzone elementy Targów EuroGastro

Tradycyjnie już odwiedzający targi będą mogli zapoznać się z ofertą wystawców w zakresie następujących sektorów tematycznych:

  • sprzętu, mebli i akcesoriów do kompleksowego wyposażenia zaplecza kuchennego restauracji;
  • żywności i napojów dla gastronomii;
  • pełnego zakresu urządzeń i produktów do profesjonalnego parzenia i serwowania kawy;

Ważnym aspektem targów jest poszukiwanie talentów i rozwój adeptów sztuki kulinarnej. Dlatego też kontynuowany będzie autorski konkurs kulinarny Roberta Sowy o tytuł „Kulinarnego talentu 2013”. Nie zabraknie cieszącego się popularnością Festiwalu Kuchni Greckiej, a w trakcie Polskiego Festiwalu Carvingu odwiedzający będą mogli poznać sztukę dekorowania potraw i stołów. Jak co roku  bariści zademonstrują swoje umiejętności w zakresie parzenia kawy. Odbędą się także prezentacje nowości produktowych i sprzętowych dla sektora kawowego.

Targi EuroGastro – kompleksowość oferty

Targi EuroGastro już od 16 lat są miejscem spotkań i wszechstronnej prezentacji oferty sektora HoReCa. Ich ideą jest przedstawienie pełnej i różnorodnej oferty produktów, usług i rozwiązań dla  gastronomii, dzięki czemu w jednym miejscu można zobaczyć i nabyć wszystko, co jest potrzebne do prowadzenia biznesu.

Podczas poprzedniej edycji swoją ofertę zaprezentowało 281 wystawców z 21 krajów świata. Każdego roku EuroGastro odwiedza ok. 20 tys. branżowych klientów z Polski i zagranicy.

Więcej informacji: www.eurogastro.com.pl

Agnieszka Kuźma-Filipek, Lawenda Public Relations,

agnieszka@lawendapr.com, tel. 601 99 10 89

Joanna Kuźma, Lawenda Public Relations,

joanna@lawendapr.com, tel. 502 096 072

Ewa Prochowicz, koordynator działu marketingu, MT Targi Polska,

eprochowicz@mttargi.pl, tel. 22 529 39 26

Aktualności

Międzynarodowy Dzień Pizzy

Od słonecznych wybrzeży Włoch po zaułki japońskich dzielnic, pizza podbija serca smakoszy na całym świecie. To klasyczne danie, które zdobyło międzynarodową sławę, stając się symbolem

Kilka słów o Przeglądzie Gastronomicznym

Czasopismo naukowe docierające poprzez prenumeratę do sprofilowanego odbiorcy z branży gastronomicznej.

Wśród naszych autorów są znawcy skutecznych technik zarządzania i marketingu w gastronomii i hotelarstwie, a także najlepsi w kraju specjaliści z zakresu żywienia oraz technologii gastronomicznych.

Autor za publikację artykułu w "PG" otrzymuje 5 pkt. zgodnie z rozporządzeniem MNiSW z dnia 22.02.2019 r. w sprawie ewaluacji jakości działalności naukowej.

Publikowane artykuły zawierają nie tylko cenne wskazówki dla osób zawodowo związanych z gastronomicznym biznesem, ale służą też nauczycielom i uczniom szkół gastronomiczno-hotelarskich.

ul. Ratuszowa 11 pok.  740
03-450 Warszawa
Tel.: (22) 849 09 78
pg@przeglad-gastronomiczny.pl

Przegląd Gastronomiczny © 2021. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Projekt i wykonanie Fabryka Dobrych Stron