Czasopismo specjalistyczne od 1946 r. wspierające polską gastronomię

Pasjonuje nas obcowanie z produktami 

Selgros jest obecny na polskim rynku już od 25 lat. Ten wyjątkowy jubileusz świętuje z wyjątkowymi osobami Klientami, którzy są z firmą od samego początku. Z Państwem Agnieszką i Łukaszem Ozorkiewiczami, właścicielami m.in. restauracji Leonardo w Pniewach, rozmawiamy o rozwoju rodzinnego biznesu gastronomicznego.

Jak zaczęła się Państwa przygoda z branżą gastronomiczną? 

Zaczynaliśmy na początku lat 90. Zarówno branża gastronomiczna, jak i ówczesny klient nie mieli nic wspólnego z tym, co znamy teraz. Lokal znajdował się przy trasie tranzytowej do granicy niemiecko-polskiej, a głównymi odbiorcami usługi byli kierowcy ciężarówek. Uznaliśmy, że jest zapotrzebowanie na ofertę prostych, domowych posiłków w przystępnych cenach, które zaczęliśmy serwować w Barze Pod Wierzbą w Podrzewiu. Pamiętamy pierwszy dzień działalności – w magazynie mieliśmy torbę kiełbasy, 4 słoiki musztardy i skrzynkę oranżady, bo na tyle wystarczyło nam gotówki. Do południa sprzedaliśmy wszystko, następnego dnia podwoiliśmy więc zapasy magazynowe. Praca trwała od wczesnego rana do późnych godzin nocnych, nie istniały miejsca, w których można zaopatrzyć we wszystko, co potrzebne do prowadzenia biznesu gastronomicznego.

Posiadacie Państwo restaurację, bar oraz firmę cateringową. Czy takie poszerzenie działalności było odpowiedzią na potrzeby i oczekiwania klientów? 

Nasz pierwszy obiekt przeszedł wiele modernizacji – po pierwszym sezonie  powstał bar adaptowany z wiaty, przez kolejne lata był wielokrotnie rozbudowywany. Właściwie każdy z powstałych obiektów był odpowiedzią na potrzeby rynku. I tak w 2005 roku podjęliśmy decyzję o zainwestowaniu w działalność cateringową w pobliskich Pniewach, naszym rodzinnym mieście. 2 lata później zaprosiliśmy pierwszych gości do Restauracji Leonardo, gdzie oferujemy kuchnię europejską. Kolejne kroki to Gościniec Bracki, klimatyczny obiekt z zapleczem hotelowym, co pozwala nam na organizację wesel dla 120 osób oraz Le Moniada – miejsce spotkań nad jeziorem, serwujące pizzę, burgery, a także lody naturalne własnej produkcji. Jesteśmy dumni z tego, że jako firma rodzinna – bo pomagają nam synowie – wyznaczamy trendy i odkrywamy nowe smaki.

W jaki sposób obecność na rynku Państwa partnera biznesowego jakim jest Selgros Cash & Carry ułatwia prowadzenie tak szerokiej działalności?

Zakupy to codzienność w naszej branży. Kiedyś musieliśmy odwiedzać kilka punktów, często działających tylko w nocy, dzisiaj sytuacja wygląda zgoła inaczej.  Zakupy produktów, które mają istotny udział w obrotach, realizujemy w hali Selgros Cash & Carry. Samodzielne wybieranie towarów pozwala na bieżąco śledzić nowości oraz wymieniać doświadczenia z pracownikami działów. 

Jakie produkty najczęściej Państwo wybieracie z oferty Selgros dla restauracji, baru i działalności cateringowej?

Najchętniej wybieramy świeże mięso i jego elementy – dobre relacje z obsługą znacząco usprawniają nam zamawianie towaru. Produkty takie jak golonka czy schab z kością są porcjowane w elementach o potrzebnej nam gramaturze. Chętnie korzystamy też z ryb oraz owoców morza. Doceniamy duży wybór warzyw i owoców.

Co najbardziej lubicie Państwo w swojej pracy? 

Staramy się podążać własną drogą, inwestujemy w szkolenia warsztaty, uczestniczymy w targach.  Wspólnie z zespołem układamy menu, inspirujemy się wzajemnie. To bardzo przyjemna część naszej pracy. Pasjonuje nas obcowanie z produktami, nadawanie daniom własnej tożsamości.   

Materiał promocyjny otrzymany od Selgros Cash & Carry.

Aktualności

Międzynarodowy Dzień Pizzy

Od słonecznych wybrzeży Włoch po zaułki japońskich dzielnic, pizza podbija serca smakoszy na całym świecie. To klasyczne danie, które zdobyło międzynarodową sławę, stając się symbolem

Kilka słów o Przeglądzie Gastronomicznym

Czasopismo naukowe docierające poprzez prenumeratę do sprofilowanego odbiorcy z branży gastronomicznej.

Wśród naszych autorów są znawcy skutecznych technik zarządzania i marketingu w gastronomii i hotelarstwie, a także najlepsi w kraju specjaliści z zakresu żywienia oraz technologii gastronomicznych.

Autor za publikację artykułu w "PG" otrzymuje 5 pkt. zgodnie z rozporządzeniem MNiSW z dnia 22.02.2019 r. w sprawie ewaluacji jakości działalności naukowej.

Publikowane artykuły zawierają nie tylko cenne wskazówki dla osób zawodowo związanych z gastronomicznym biznesem, ale służą też nauczycielom i uczniom szkół gastronomiczno-hotelarskich.

ul. Ratuszowa 11 pok.  740
03-450 Warszawa
Tel.: (22) 849 09 78
pg@przeglad-gastronomiczny.pl

Przegląd Gastronomiczny © 2021. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Projekt i wykonanie Fabryka Dobrych Stron