Czasopismo specjalistyczne od 1946 r. wspierające polską gastronomię

Selgros Cash & Carry oraz Caritas Polska wsparły potrzebujących

Caritas Polska od lat w ramach swojej działalności wspiera potrzebujących w okresie Bożego Narodzenia. 24 grudnia 2021 r. w 108 miastach obdarowanych zostało 30 tysięcy osób w kryzysie bezdomności, ubogich, chorych i samotnych. Kolejny rok z rzędu ogólnopolskim głównym partnerem wydarzenia i fundatorem produktów potrzebnych do przygotowania dań wigilijnych był Selgros Cash & Carry.

Po raz drugi trwająca pandemia koronawirusa nie pozwalała na zorganizowanie kolacji wigilijnej dla potrzebujących w formie spotkania przy jednym stole. Zamiast tego lokalne diecezje Caritas zorganizowały przekazanie pakietów świątecznych. 24 grudnia 2021 r. wolontariusze wydali 30 tysięcy paczek z zapakowanymi na wynos daniami wigilijnymi oraz z produktami na kolejne dni świąt ufundowanymi przez głównego partnera akcji Selgros Cash & Carry. W tym roku firma przekazała Caritas wszystkie produkty potrzebne do przygotowania tradycyjnych dań świątecznych, w tym m.in. tonę kapusty kiszonej, niemal 1700 l barszczu oraz 2,5 tony karpia. Nie zabrakło również słodyczy do wypełnienia świątecznych paczek i artykułów o przedłużonej przydatności – razem ponad 65 ton żywności  o łącznej wartości ponad 520 tysięcy złotych.

– Akcję z dumą wspieramy od dłuższego czasu – z Caritas współpracujemy od niemal dwóch dekad, a samej Wigilii partnerujemy od dziewięciu lat. Znów nie mogliśmy spotkać się przy wspólnym stole, jednak istota przedsięwzięcia pozostaje ta sama. Cieszy nas, że kolejny rok z rzędu mogliśmy pomóc w organizacji wydarzenia, jakim jest Wigilia Caritas. Na co dzień dostarczamy produkty żywnościowe do restauracji, hoteli, punktów zbiorowego żywienia i zaopatrujemy wielu detalistów, dlatego nie pozostajemy obojętni na osoby samotne i potrzebujące wsparcia. Pamiętamy o tym, co najważniejsze w naszej świątecznej tradycji – życzliwość, otwartość i serdeczność – mówi Cezary Furmanowicz, dyrektor marketingu Selgros Cash & Carry.

Do tak ogromnego przedsięwzięcia potrzeba także rąk do pracy, dlatego w pakowanie i rozdawanie świątecznych paczek zaangażowało się ok. 2000 wolontariuszy z 34 diecezji.
–  Od lat spotykaliśmy się tego wyjątkowego dnia z osobami potrzebującymi przy wigilijnym stole, opłatku i śpiewie kolęd. Z powodu trwającej epidemii, po raz drugi musieliśmy zmienić formułę wydarzenia. Nie pozostawiamy naszych podopiecznych samych sobie i razem z naszym partnerem, zrobiliśmy wszystko, aby nikt z potrzebujących nie poczuł się tego dnia samotny i opuszczony – mówi ks. Marcin Janecki, dyrektor Caritas Archidiecezji Poznańskiej.

Dzięki zaangażowaniu Selgros Cash & Carry, który od wielu lat wspiera działania Caritas Polska, pomoc otrzymują potrzebujący z całego kraju. Wieloletnia współpraca obejmuje różne akcje pomocowe w wymiarze lokalnym, ale też ogólnopolskim, jak na przykład „Tornister pełen uśmiechów” czy „Spiżarnia Caritas”.

Aktualności

Kalifornijska jakość i lata doświadczenia

Carlo Rossi, największa marka wina w Polsce[1], zaskakuje nowościami produktowymi. Razem z mistrzem winiarstwa Darrenem Procsalem wprowadza na rynek linię Winemaker’s Selection. Ta wyjątkowa kolekcja

Wystawa CLEVERFOOD. For everyone

Już 1 lutego w Centrum Nauki Experyment zostanie zainaugurowana wystawa CLEVERFOOD for everyone. Jest ona efektem pracy międzynarodowego zespołu ekspertów z Ecsite (Europejska sieć centrów nauki i muzeów),

Polska nad Porterem Bałtyckim

W ciągu ostatnich 20 lat liczba porterów bałtyckich warzonych co roku w Polsce zwiększyła się kilkunastokrotnie, a sam styl zaczął wyróżniać polskich piwowarów w świecie. Przypadająca

Soft&Sweet Inspiration Day

Firma Primulator zaprasza wszystkich właścicieli cukierni, kawiarni, piekarni oraz sklepów convenience na wyjątkowe wydarzenie – Soft&Sweet Inspiration Day, które odbędzie się 4-5 lutego 2025 roku w

Kilka słów o "Przeglądzie Gastronomicznym"

Czasopismo naukowe docierające poprzez prenumeratę do sprofilowanego odbiorcy z branży gastronomicznej.

Wśród naszych autorów są znawcy skutecznych technik zarządzania i marketingu w gastronomii i hotelarstwie, a także najlepsi w kraju specjaliści z zakresu żywienia oraz technologii gastronomicznych.

Autor za publikację artykułu w "PG" otrzymuje 5 pkt. zgodnie z rozporządzeniem MNiSW z dnia 22.02.2019 r. w sprawie ewaluacji jakości działalności naukowej.

Publikowane artykuły zawierają nie tylko cenne wskazówki dla osób zawodowo związanych z gastronomicznym biznesem, ale służą też nauczycielom i uczniom szkół gastronomiczno-hotelarskich.

ul. Ks. J. Popiełuszki 19/21 pok. 322
01-595 Warszawa

Przegląd Gastronomiczny © 2021. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Projekt i wykonanie Fabryka Dobrych Stron

Skip to content