Czasopismo specjalistyczne od 1946 r. wspierające polską gastronomię

Światowy dzień kremu Nutella®

Wystawa we Włoskim Narodowym Muzeum Sztuki XXI wieku, utwór muzyczny autorstwa agencji Massive Music, a nawet premiera książki kulinarnej: w tym roku obchodzonemu 5 lutego Światowemu Dniu kremu Nutella® towarzyszyć będą interesujące wydarzenia w różnych zakątkach świata. Globalny zasięg celebracji nie powinien dziwić, ponieważ przysmak z orzechów laskowych i kakao, stworzony ponad 60 lat temu przez firmę Ferrero, jest dostępny w około 170 krajach.

Światowy Dzień kremu Nutella został spontanicznie wymyślony przez amerykańską blogerkę Sarę Rosso w 2007 roku. Wówczas Nutella była jeszcze dostępna wyłącznie jako krem orzechowo-czekoladowy. Obecnie fani na całym świecie mogą cieszyć się nią pod wieloma postaciami – jako ciastkiem, przekąską, mrożonym wypiekiem, a nawet lodami. Kilka miesięcy temu Nutella wprowadziła także nową wersję roślinną, umożliwiając jeszcze większej liczbie osób delektowanie się jej smakiem.

„Światowy Dzień kremu Nutella to świadectwo trwałej siły naszej marki i pasji naszych fanów, które ugruntowały pozycję kremu Nutella jako ikony kultury – celebrowanej nawet w książkach i na wystawach. W Ferrero zobowiązujemy się do nieustannej innowacji, aby Nutella pozostała nieodłącznym elementem życia ludzi” – mówi Thomas Chatenier, Global President brandu Nutella w Ferrero.

Rzeczywiście, tegoroczne obchody Światowego Dnia kremu Nutella cechować się będą wyjątkowym rozmachem. Do 20 kwietnia we Włoskim Narodowym Muzeum Sztuki XXI wieku (MAXXI Museum) w Rzymie można podziwiać specjalną wystawę, upamiętniającą sześć dekad międzynarodowego i międzypokoleniowego sukcesu marki.

Z kolei kreatywna agencja muzyczna Massive Music przygotowała wyjątkowy utwór „Nutella® Sound”, odzwierciedlający wartości, z którymi identyfikuje się brand – takie jak optymizm i poczucie wspólnoty. Inspiracją do powstania utworu stał się jeden z kluczowych składników, bez którego nie wyobrażamy sobie kremu Nutella – orzechy laskowe. Wysypywano je na instrumenty klawiszowe, potrząsano nimi w słoikach, a nawet rzucano nimi o zestawy perkusyjne czy gitary, by wydobyć nieoczywiste dźwięki.

Kremowi Nutella poświęcona jest także nowa edycja książki „The New Nutella World” autorstwa Gigi Padovaniego, włoskiego dziennikarza i pisarza specjalizującego się w tematyce kulinarnej. Opowiada ona o drodze, jaką pokonała Nutella od powstania do miana popularnej na całym świecie marki i jej roli w popkulturze na przestrzeni lat.

Grupa Ferrero zadeklarowała w komunikacie z okazji zbliżającego się święta, że będzie kontynuować poszukiwania nowych sposobów na zaskakiwanie i zachwycanie swoich fanów, rozwijając jednocześnie dziedzictwo kremu Nutella i swoje doświadczenie w branży cukierniczej. Przykładem tego jest premiera i rozszerzenie nowej gamy mrożonych wypieków: muffinek, croissantów, naleśników i pączków.

Początki Grupy Ferrero sięgają 1946 roku, kiedy to w małym miasteczku Alba we włoskim Piemoncie powstała cukiernia. Dziś Grupa Ferrero jest jednym z największych na świecie producentów słodyczy w opakowaniach i przekąsek (w tym m.in. Nutella®, Kinder®, Tic Tac® i Ferrero Rocher®), sprzedającą je w ponad 170 krajach.

Obchody Światowego Dnia kremu Nutella można śledzić na oficjalnych kanałach wydarzenia. Warto również dołączyć do wielomilionowej społeczności fanów przysmaku dzielącej się relacjami w mediach społecznościowych z użyciem hashtagów: #WorldNutellaDay #spreadanutellasmile.

Aktualności

Targi EXPO SWEET 2025

Zapraszamy do odwiedzenia stoiska naszej redakcji podczas największych targów branży cukierniczej i lodziarskiej EXPO SWEET, które odbędą się w Warszawie w dniach 16-19 lutego. Czekamy

Przegląd Gastronomiczny 01/2025

Nowy numer „PG” 1/2025 Zmiany w prawie w 2025 roku – Adrianna Lotolc    2 Trendy w branży żywności i napojów    4 Lokalnie i tradycyjnie            6

Wielkopolski Kucharz Roku 2025

Przed nami 10. edycja Konkursu im. Rafała Jelewskiego – Wielkopolski Kucharz Roku 2025. Odbędzie się on 17 czerwca br. w Villa Natura Dolsk k. Śremu.

Kilka słów o "Przeglądzie Gastronomicznym"

Czasopismo naukowe docierające poprzez prenumeratę do sprofilowanego odbiorcy z branży gastronomicznej.

Wśród naszych autorów są znawcy skutecznych technik zarządzania i marketingu w gastronomii i hotelarstwie, a także najlepsi w kraju specjaliści z zakresu żywienia oraz technologii gastronomicznych.

Autor za publikację artykułu w "PG" otrzymuje 5 pkt. zgodnie z rozporządzeniem MNiSW z dnia 22.02.2019 r. w sprawie ewaluacji jakości działalności naukowej.

Publikowane artykuły zawierają nie tylko cenne wskazówki dla osób zawodowo związanych z gastronomicznym biznesem, ale służą też nauczycielom i uczniom szkół gastronomiczno-hotelarskich.

ul. Ks. J. Popiełuszki 19/21 pok. 322
01-595 Warszawa

Przegląd Gastronomiczny © 2021. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Projekt i wykonanie Fabryka Dobrych Stron

Skip to content