Skip to content
Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich. Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Czasopismo specjalistyczne od 1946 r. wspierające polską gastronomię

8. edycja targów WorldFood Poland

Największe targi w Polsce i Europie Środkowo-Wschodniej poświęcone sektorowi spożywczemu WorldFood Poland odbyły się w dniach 5-7 kwietnia 2022 r. w Expo XXI w Warszawie. Już po raz ósmy, mimo wielu przeciwności, organizatorzy połączyli całą branżę w trakcie jednego wydarzenia.

Podczas tegorocznej edycji organizatorzy targów starali się odpowiedzieć na największe potrzeby oraz wyzwania dotyczące sytuacji rolno-spożywczej w Polsce. W debacie inauguracyjnej udział wzięli: Maciej Golubiewski, szef gabinetu komisarza UE ds. rolnictwa oraz Norbert Kaczmarczyk, Pełnomocnik Rządu ds. Przetwórstwa i Rozwoju Rynków Rolnych, Andrzej Gantner –Wiceprezes Zarządu Polska Federacja Producentów Żywności Związek Pracodawców, Witold Choiński – Prezes Zarządu Związku Polskie Mięso, Maciej Ptaszyński – Wiceprezes Zarządu Polskiej Izby Handlu oraz Łukasz Ambroziak z Zakładu Ekonomiki Agrobiznesu i Biogospodarki. Moderatorem dyskusji był Andrzej Wierzchoń z Wiadomości Spożywczych. Eksperci zastanawiali się nad realnym wpływem konfliktu Rosja-Ukraina na bezpieczeństwo żywnościowe w Polsce i Europie oraz wspólnie stwierdzili, że Polska jest bezpiecznym obszarem jeśli chodzi o produkcję żywności, przodując w eksporcie żywności, ale należy zachować ostrożność, jeśli chodzi o wzrost cen, który w obecnej sytuacji jest nieunikniony.

Rozmowy i prelekcje

Razem z FoodTalks przeprowadzone zostały rozmowy na temat przyszłości branży spożywczej. Emilia Hahn, Prezes Zarządu PR Hub wraz z panelistami omówiła działanie Systemu Nutri-Score i jego wpływ na branżę rolno-przetwórczą. Nie zabrakło również dalej mocno utrzymującego się trendu eko, żywności funkcjonalnej i kategorii BIO. Karol Przybylak z Biokuriera omówił najnowsze dane z raportu Koalicji na Rzecz BIO oraz temat e-commerce dla produktów ekologicznych. W kolejnej prelekcji Żaneta Geltz z magazynu Hipoalergiczni podkreśliła znaczenie niezależnej wiedzy naukowej niezbędnej do produkcji żywności. Drugi dzień konferencji obfitował w wiele merytorycznych treści. Pojawił się m.in. temat trendów konsumenckich w zestawieniu z kategorią żywności i napojów 2022, który przybliżyła Honorata Jarocka z Mintel. Z kolei kwestię zafałszowania żywności poruszyli Janusz Olejnik, Magdalena Wolska oraz Michał Snopkiewicz z FoodFakty. Nie zabrakło również fachowej wiedzy na temat znaków towarowych, dodatków do żywności oraz rynku e-commerce.

Wystawcy i stoiska

Oprócz konferencji oraz debat, które poruszyły bieżące problemy sektora FMCG, WorldFood Poland to przede wszystkim stoiska targowe wielu firm. Podczas tegorocznej edycji odwiedzający mogli zobaczyć ponad 250 stoisk wystawców z całego świata, w tym pawilony narodowe Sri Lanki, Tajlandii, Tunezji, Korei, Grecji oraz specjalny sektor Bellavita i Iberica z szeroką ofertą produktów spożywczych i alkoholi z Włoch i Hiszpanii. Mimo sytuacji geopolitycznej na targach nie zabrakło przedsiębiorców z Ukrainy. Na uwagę zasługują również pokazy kulinarne najlepszych kucharzy, a także program Pizza Academy, prowadzony przez wystawców z Włoch.

Jak co roku, ogromnym zainteresowaniem cieszył się konkurs o Złoty Medal Targów WorldFood Poland, w którym Jury testowało aż 153 produkty. W tym roku w gronie Jury gościliśmy decydentów z sieci handlowych: Mirosława Oleksieja z Grupy Chorten, Justynę Rytel-Andrianik z Carrefour, Bartosza Petera z sieci Selgros, Renatę Kazimierczak eksperta z Instytutu Nauk o Żywieniu Człowieka SGGW oraz Prezesa Stowarzyszenia Szefów Kuchni i Cukierni, Jarosława Uścińskiego. Złote Medale otrzymało 10 produktów w różnych kategoriach, a dodatkowo 6 produktów zostało wyróżnionych nagrodą specjalną.

Program VIP-Buyer

W czasie trwania targów WorldFood Poland zrealizowano z sukcesem program VIP-Buyer, w którym za pomocą platformy online połączono kupców z Wystawcami, a następnie zaaranżowano około 200 spotkań B2B w specjalnie wyznaczonej strefie do matchmakingu. W spotkaniach wzięli udział kupcy z sieci handlowych Auchan, Carrefour, Biosklep, Barbora, cateringu NFTY oraz specjaliści ds. zakupów z Wietnamu i Rumunii.

Ostatniego dnia targów odbyła się zbiórka żywności współorganizowana z Bankiem Żywności SOS w Warszawie, dzięki której udało się zebrać aż 700 kg produktów spożywczych na rzecz potrzebujących z Ukrainy. Organizatorzy serdecznie dziękują Wystawcom za przekazane dary, które będą dystrybuowane potrzebującym przebywającym na terenie Polski.

Już teraz organizatorzy zapraszają wszystkich do kolejnej edycji targów WorldFood Poland, która odbędzie się w dniach 18-20 kwietnia 2023 r. w EXPO XXI Warszawa.

Więcej informacji: https://www.worldfood.pl/

Aktualności

Gastronomiczne 3E: ekonomia, ekologia, ergonomia

Od 26 lat aktywnie uczestniczymy w przemianach branży, która przeszła niezwykłą ewolucję – od powstawania unikalnych konceptów po sukcesy międzynarodowe wybitnych szefów kuchni. Jesteśmy dumni,

Bocuse d’Or 2025

W Lyonie podczas targów Sirha odbył się wielki finał 20. edycji konkursu Bocuse d’Or. 24 ekipy z całego świata zaprezentowały wyjątkowe talenty i typowe smaki

Kilka słów o "Przeglądzie Gastronomicznym"

Czasopismo naukowe docierające poprzez prenumeratę do sprofilowanego odbiorcy z branży gastronomicznej.

Wśród naszych autorów są znawcy skutecznych technik zarządzania i marketingu w gastronomii i hotelarstwie, a także najlepsi w kraju specjaliści z zakresu żywienia oraz technologii gastronomicznych.

Autor za publikację artykułu w "PG" otrzymuje 5 pkt. zgodnie z rozporządzeniem MNiSW z dnia 22.02.2019 r. w sprawie ewaluacji jakości działalności naukowej.

Publikowane artykuły zawierają nie tylko cenne wskazówki dla osób zawodowo związanych z gastronomicznym biznesem, ale służą też nauczycielom i uczniom szkół gastronomiczno-hotelarskich.

ul. Ks. J. Popiełuszki 19/21 pok. 322
01-595 Warszawa

Przegląd Gastronomiczny © 2021. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Projekt i wykonanie Fabryka Dobrych Stron