Edycja Responsibility – 28.03.22, Warszawa
Odpowiedzialni TOP Twórcy Restauracji na scenie MADE FOR Restaurant
Jak w obliczu pandemii, wojny na Ukrainie, kryzysów i nieładu restaurator ma dbać o swój biznes, ludzi i środowisko? Jakie działania podejmować, aby się rozwijać i jednocześnie nie szkodzić innym? I dlaczego dziś gastronomia bez edukacji i nowoczesnych rozwiązań technologicznych nie ma szans na przetrwanie? Po odpowiedzi zapraszamy na konferencję hybrydową MADE FOR Restaurant, która odbędzie się 28 marca br. w hotelu Novotel Centrum w Warszawie.
Poza TOP 10 Odpowiedzialnymi Restauratorami spotkamy znacznie szersze grono najlepszych w kraju restauratorów, wyróżnionych przez magazyn i ranking FORBES. Wydarzenie będzie miało dwa etapy: konferencję i koktajl wieczorny, podczas którego poznamy zwycięzcę konkursu o stypendium biznesowe MADE FOR Restaurant – TOP Odpowiedzialnego Restauratora oraz TOP Influencera. Bezprecedensowo ogłoszony zostanie też ranking TOP 50 najlepszych restauratorów według magazynu FORBES. Poznamy nazwiska tych, którzy rozpoczynają listę najbardziej liczących się dzisiaj twórców restauracji.
– Pierwsza w tym roku konferencja to aktualności z rynku oraz głos TOP 10 polskich Restauratorów, nominowanych w kategoriiRESPONSIBILITY. Posłuchamy przedsiębiorców odpowiedzialnych za biznes, produkt, gospodarkę odpadami, za ekonomiczne zarządzanie, za przyszłość swoją oraz swoich ludzi. Poprosimy ekspertów biznesu o mikro- i makroekonomiczne „przepowiednie”, które pozwolą nam przygotować się na kolejne miesiące – zapowiada Agnieszka Małkiewicz, Prezes Zarządu FOR Solutions, organizatorka konferencji MADE FOR Restaurant.
Podczas wydarzenia zastanowimy się, czy cyrkularna gospodarka w restauracji ma sens i czy odpowiedzialność biznesowa i za środowisko to tematy na dzisiejsze trudne, bo pandemiczne i wojenne czasy? Miejsce wydarzenia, czyli Novotel Warszawa Centrum zostało wybrane nie przez przypadek. To ambasada zrównoważonych praktyk, o których będzie mówił Jakub Emanuel Malec (doradca AccorInvest) podczas jednego z wykładów, zainicjowanego przez EIT FOOD. Warsztat dot. tego tematu poprowadziKatarzyna Młynarczyk (Socjomania, Handelek i Rebread). Jego uzupełnieniem będzie degustacja menu w duchu less waste od nowego szefa kuchni wspomnianego hotelu – Shehaba Abdelaziz oraz pairing alkoholowy od Partnerów wydarzenia: Kinley i Chopin Vodka. – Zrównoważony rozwój i zgodność z zasadami etyki decydują o reputacji, wiarygodności i rozwoju każdej restauracji, a pespektywy pozafinansowe stają się dla nas coraz ważniejsze – zdradza Wojciech Kęsik, Dyrektor Generalny Novotel Warszawa Centrum, który przywita uczestników wydarzenia.
Kolejne punkty programu pozwolą uczestnikom zrozumieć zawiłości prawne, ekonomiczne i rynkowe. Tu ze wsparciem przyjdą eksperci panelu dyskusyjnego pod patronatem FORBES. Rozpoczniemy rozmowę o rozwoju i optymalizacji biznesowej restauracji, którą będziemy kontynuować po konferencji, już w kwietniu na Webinarze organizowanym wspólnie z firmą Aviko. W możliwościach technologicznych dzisiejszego rynku pomogą odnaleźć się partnerzy strategiczni konferencji Rational, Wintherhalter i Mojstolik.pl oraz ich goście. Nawiązywaniu nowych relacji służyć będzie biznesowy networkingpod patronatem firmy Nespresso.
Idzie ład, czy nieład? – panel FORBES
Wspólnie z FORBES został przygotowany panel dyskusyjny. Jakie zmiany już zaszły i co jeszcze się zmieni w polskim prawie, finansach oraz mikro – i makroekonomii? Czego możemy się spodziewać w związku z Nowym Ładem? Jakie konsekwencje będą miały jego zapisy dla branży HoReCa? Jak ze zmianami na rynku radzą sobie inne państwa Europy? Tematy te przeanalizują Adriana Głuchowska z firmy AUDITOR, konsultantka dla klientów ZT Kruszwica – Bunge Polska i Akademii Mistrza, Marcin Mączyński z Izby Gospodarczej Hotelarstwa Polskiego, Aleksandra Batko z Liebherr oraz Katarzyna Dębek z FORBES, która poprowadzi dyskusję.
Odpowiedzialny biznes to nowoczesny biznes
W codziennej pracy restauracji zdecydowanym ułatwieniem są nowoczesne technologie, przed których poznaniem często restauratorzy i szefowie bronią się, zasłaniając brakiem czasu. Przedstawimy argumenty, że dzisiaj to „must have” każdej nowocześniej i dochodowej restauracji. Pokażemy w pigułce, jak się odnaleźć w możliwościach technologicznych i sprzętowych, aby nie tracić pieniędzy na „stare i nieefektywne rozwiązania”.
- Po pierwsze sprzęt
Anna Pycińska (Rational – partner Strategiczny konferencji) podkreśla, że: – Tylko świeże spojrzenie pomoże zmierzyć się z aktualnymi wyzwaniami biznesu. Odpowiedzialna restauracji dba o pracowników, zapewniając im godne warunki pracy, bez obciążenia rutynowymi czynnościami, które mogą zostać powierzone nowoczesnemu wyposażeniu kuchni. Dba o środowisko oszczędzając energię, straty surowców, zużycie wody czy zapotrzebowanie na przestrzeń – opowiada ekspertka.
Z kolei Marcin Wajda (Winterhalter – partner Strategiczny konferencji)zauważa, że odpowiedzialność w dobie pandemii nabrała innego znaczenia. – W obecnych czasach optyka gości restauracji wyostrzyła się na wszystkie kwestie bezpieczeństwa zdrowotnego i higieny, które stały się właściwie nienegocjowalne. Mając na uwadze fakt, że aktualne ceny prądu i gazu bardzo mocno dają się restauratorom we znaki, jedynym słusznym rozwiązaniem jest przemyślana inwestycja w energooszczędny sprzęt, który w długiej perspektywie czasowej znacznie wpłynie na obniżenie kosztów. Tu wiedza o możliwościach technologicznych jest niezbędna – zaznacza.
- Po drugie digitalizacja
Warto trzymać rękę na pulsie w kwestii digitalizacji pracy restauracji. Jeden z największych polskich restauratorów, Artur Jarczyński opowie, jak zmienia politykę rozliczania napiwków w swoich restauracjach dzięki aplikacji TIPTIP. O ułatwieniach w zarządzaniu kontaktem z gośćmi opowie Ewelina Sobiczewska (MojStolik.pl – partner Strategiczny konferencji), szkoląca rynekz aplikacji porządkującej komunikację restauracji i usprawniającej system rezerwacji stolików.
Ranking TOP 50 Polskich Restauratorów wg FORBES i FOR Solutions
Pandemia „przeczołgała” branżę HORECA, a obecnie za wschodnią granicą toczy się wojna, w której polscy restauratorzy biorą udział, wspierając uchodźców. To kolejne wyzwanie dla branży. Na rynku zostali ci wytrwali, kreatywni i mający stałą bazę Gości. Aby dodać wiary, siły do dalszej pracy i prestiżu branży, organizatorzy konferencji rozpoczęli współpracę z FORBES. Jej efektem będzie ranking TOP 50 polskich Restauratorów, opublikowany już w marcu. – To precedens, bo zazwyczaj doceniamy szefów kuchni lub podziwiamy restauracje, których dotyczą rankingi. Czas na przedsiębiorców! – konkluduje Agnieszka Małkiewiczz FOR Solutions.Lista TOP 50 Restauratorów FORBES’a powstaje we współpracy z profesjonalnym JURY oraz w oparciu o rekomendacje TOP Restauratorów z ubiegłorocznych edycji konferencji MADE FOR Restaurant. Nazwiska wyróżnionych przez FORBES i FOR Solutions twórców restauracji poznamy na konferencji 28 marca w Warszawie.
Już 14 marca poznamy TOP 10 Odpowiedzialnych Twórców Restauracji
Niezależnie od rankingu FORBES, wskazujemy TOP Odpowiedzialnych Restauratorów 2022 Roku, aby szerzyć dobre praktyki i dać szansę tym najlepszym opowiedzieć o swoich działaniach biznesowych na scenie MADE FOR Restaurant. Poznamy ich nazwiska już 14 marca i od tego dnia będzie można oddawać głosy na swoich faworytów, spośród których najbardziej doceniony otrzyma stypendium finansowe. Nazwisko zwycięzcy poznamy w dniu konferencji, 28 marca na wieczornym koktajlu.
– Restaurator to dla nas nie tylko twórca konceptu gastronomicznego. To przedsiębiorca stojący na straży lojalności swoich pracowników, dochodowego funkcjonowania biznesu, nawet w obliczu kryzysu. To autor miejsca z misją, który musi myśleć o środowisku, bo gastro to biznes mocno go zanieczyszczający. Dlatego ta edycja konferencji odbędzie się pod hasłem RESPONSIBILITY – kontynuuje Agnieszka Małkiewicz.
W jury przyznającym nagrody zasiądą dziennikarze i blogerzy kulinarni, przedstawiciele partnerskich firm oraz eksperci biznesowi. Wśród nagród w konkursie o stypendium biznesowe w kategorii Responsibility są:
– 5000 zł w gotówce dla restauratora i jego zespołu
– zaproszenie na JRE International Congress, który odbędzie się 11 i 12 września w Berlinie
– tour po warszawskich restauracjach, z noclegiem w hotelu Mamaison Hotel Le Regina w Warszawie i opowieścią kulinarną od Warszawskiej Organizacji Turystycznej
– 3 kolacje w restauracjach – ambasadach aplikacji MojStolik.pl oraz tablet i abonament roczny na system do zarządzania rezerwacjami
– wartościowy prezent rzeczowy od firmy Chopin Vodka i inne.
Informacje praktyczne
Konferencja hybrydowa MADE FOR Restaurant, edycja RESPONSIBILITY – poniedziałek, 28 marca 2022, godz. 12:00 – 22:00, Novotel Warszawa Centrum
Udział w konferencji i wieczornym koktajlu, które odbędą się w hotelu Novotel Warszawa Centrum lub w konferencji on-line jest bezpłatny dla właścicieli i pracowników lokali gastronomicznych. Dla producentów, sprzedawców, dostawców produktów i usług dla branży HORECA oraz pozostałych przedstawicieli rynku gastronomicznego bilety wstępu kosztują 120 zł za udział w wydarzeniu on-line oraz 250 zł za wydarzenie stacjonarne. Media, które chcą wziąć udział w wydarzeniu, muszą uzyskać akredytację od organizatora. W tym celu należy napisać wiadomość na adres: kkawka@forsolutions.pl lub aborysiak@forsolutions.pl.
Wszyscy zarejestrowani na konferencję uczestnicy otrzymują dostęp do materiałów i nagrań z wydarzenia, aż do 28 kwietnia 2022 r.
Strona www konferencji, Program wydarzenia i sprzedaż biletów na stronie: https://forsolutions.pl/made-for-restaurant-responsibility/
Bezpłatna rejestracja na stronie:
https://meeting15.com/pl/join-event/for-solutions-made-for-restaurant
Wydarzenie na Facebooku Konferencja hybrydowa MADE FOR Restaurant – RESPONSIBILITY, Warszawa: https://www.facebook.com/events/1227968487730071