Czasopismo specjalistyczne od 1946 r. wspierające polską gastronomię

Przegląd Gastronomiczny 10/2023

Nowy numer „PG”10/2023

Dostęp on-line do wybranych artykułów możliwy jest na stronie portalu naszego Wydawcy

4 PRAWO

Adriana Lotolc

Restauracja w sieci

6 ARTYKUŁ PROMOCYJNY

Organicity. Taste the wellness of EU organic food!

9 ARTYKUŁ PROMOCYJNY

Top najlepszych zmywarek dla gastronomii

 

10 NAUKA

Dorota Czerwińska

Wykorzystanie kulinarne suchych nasion roślin strączkowych

Wszechstronnie odżywcze

14 KULINARNE PODRÓŻE

Lidia Sosnowska

Turysta kulinarny w północnych Włoszech

20 KONKURSY

Kucharze Doskonali rywalizowali w stolicy

24 HOTELE

Arletta Kowalik

Dobry recepcjonista w cenie

27  KORESPONDENCJA Z CHORWACJI

A.W.

Na pół zęba

Pod koniec sezonu

 

30 COCKTAIL BAR

Branża winiarska podsumowuje wakacje

Drodzy Czytelnicy!

W tym roku dłużej można było cieszyć się letnimi temperaturami, ale wszystko ma swój koniec. Powoli goście z ogródków gastronomicznych przenoszą się do wnętrz, a w karcie menu wielu restauracji zagościły smaki grzybowe, dyniowe, z gęsiną na czele.

Długie jesienne wieczory sprzyjają lekturze. To dobrze się składa, ponieważ w tym wydaniu „PG” jak zwykle mogą się Państwo spodziewać garści ciekawych informacji branżowych i przydatnej wiedzy.

Na początek polecamy zajrzenie do działu prawnego. Adriana Lotolc, adwokat specjalizująca się w obsłudze branży HoReCa porusza bardzo ważny dla branży temat w artykule „Restauracja w sieci”. W tej chwili promocja oferty lokali gastronomicznych przeniosła się w dużej mierze do Internetu, zwłaszcza do social mediów, co ma swoje zalety i wady. Do negatywnych aspektów obecności w sieci  na pewno można zaliczyć nieprawdziwe oceny i komentarze, z którymi potem muszą zmagać się restauratorzy. Zważywszy na fakt, że bardzo wiele osób przed pójściem do lokalu zasięga o nim opinii na stronie internetowej lub social mediach, stanowi to poważny problem. Autorka radzi jak postępować w przypadku takich zarzutów oraz podaje wiele innych przydatnych wskazówek dot. działalności restauracji w Internecie.

W numerze nie mogło zabraknąć tematu dla hotelarzy. Arletta Kowalik, ekspert od marketingu i zarządzania w hotelarstwie, w artykule „Dobry recepcjonista w cenie” przybliża cechy i umiejętności, którymi powinien odznaczać się wzorowy pracownik tego działu. Znawcy tematu uważają, że praca recepcji decyduje o opinii hotelu i nawet jego frekwencji. Z artykułu dowiemy się, jakie są wymagania względem pracowników recepcji i że nie jest to zawód dla każdego.

W tym wydaniu zapraszamy Państwa na dwie ciekawe podróże kulinarne. Pierwsza z nich wiedzie do Chorwacji na wybrzeże Kvarnar, gdzie nasza stała korespondentka, Anna Wytrykus, miała okazję spędzić koniec sezonu urlopowego. Jednocześnie czujnym okiem obserwowała lokalną gastronomię oraz degustowała lokalne potrawy. W artykule „Na pół zęba” opisuje swoje wrażenia z tego wyjazdu. Polecamy zaznajomienie się z tą lekturą!

Druga z podróży prowadzi do północnych Włoch, dokąd razem z grupą dziennikarzy jeszcze w czerwcu udała się współpracowniczka redakcji „PG”, Lidia Sosnowska. Wyjazd odbył się w ramach kampanii „Enjoy European Quality Food”, której celem była promocja produktów sygnowanych tymi oznaczeniami. Uczestnicy mieli okazję poznać bliżej regionalne produkty pochodzące z północnych Włoch, głównie sery i wina. Zachęcamy do lektury tej smakowitej relacji.

Warto zatrzymać się również przy artykule naukowym Doroty Czerwińskiej „Wszechstronnie odżywcze”, która porusza temat kulinarnego wykorzystania suchych nasion roślin strączkowych w codziennej diecie. Zagadnienia związane z kuchnią roślinną są teraz w gastronomii bardzo aktualne. Autorka w artykule przedstawiła wartość odżywczą oraz walory kulinarne bogatych w białko roślin strączkowych.

Ponadto w numerze przeczytamy relację z targów POLAGRA, z rozdania nagród Akademii Gastronomicznej w Polsce oraz z jesiennych konkursów kulinarnych; pojawią się też zaproszenia na imprezy, zwłaszcza na jubileuszowe, 30. targi HoReCa w Krakowie.

Mamy dla Państwa ważną wiadomość – od 1.01.2024 roku „PG” stanie się dwumiesięcznikiem, więc w ciągu roku pojawi się 6 wydań pisma.

Zachęcamy Państwa do prenumeraty „PG” na 2024 r. w tej nowej formule Potrzebne informacje i formularz zamówienia znajdą Państwo w środku numeru oraz na naszej stronie internetowej www.przeglad-gastronomiczny.pl.

Aktualności

Międzynarodowy Dzień Pizzy

Od słonecznych wybrzeży Włoch po zaułki japońskich dzielnic, pizza podbija serca smakoszy na całym świecie. To klasyczne danie, które zdobyło międzynarodową sławę, stając się symbolem

Kilka słów o Przeglądzie Gastronomicznym

Czasopismo naukowe docierające poprzez prenumeratę do sprofilowanego odbiorcy z branży gastronomicznej.

Wśród naszych autorów są znawcy skutecznych technik zarządzania i marketingu w gastronomii i hotelarstwie, a także najlepsi w kraju specjaliści z zakresu żywienia oraz technologii gastronomicznych.

Autor za publikację artykułu w "PG" otrzymuje 5 pkt. zgodnie z rozporządzeniem MNiSW z dnia 22.02.2019 r. w sprawie ewaluacji jakości działalności naukowej.

Publikowane artykuły zawierają nie tylko cenne wskazówki dla osób zawodowo związanych z gastronomicznym biznesem, ale służą też nauczycielom i uczniom szkół gastronomiczno-hotelarskich.

ul. Ratuszowa 11 pok.  740
03-450 Warszawa
Tel.: (22) 849 09 78
pg@przeglad-gastronomiczny.pl

Przegląd Gastronomiczny © 2021. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Projekt i wykonanie Fabryka Dobrych Stron