Skip to content
Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich. Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Czasopismo specjalistyczne od 1946 r. wspierające polską gastronomię

Światowy dzień kremu Nutella®

Wystawa we Włoskim Narodowym Muzeum Sztuki XXI wieku, utwór muzyczny autorstwa agencji Massive Music, a nawet premiera książki kulinarnej: w tym roku obchodzonemu 5 lutego Światowemu Dniu kremu Nutella® towarzyszyć będą interesujące wydarzenia w różnych zakątkach świata. Globalny zasięg celebracji nie powinien dziwić, ponieważ przysmak z orzechów laskowych i kakao, stworzony ponad 60 lat temu przez firmę Ferrero, jest dostępny w około 170 krajach.

Światowy Dzień kremu Nutella został spontanicznie wymyślony przez amerykańską blogerkę Sarę Rosso w 2007 roku. Wówczas Nutella była jeszcze dostępna wyłącznie jako krem orzechowo-czekoladowy. Obecnie fani na całym świecie mogą cieszyć się nią pod wieloma postaciami – jako ciastkiem, przekąską, mrożonym wypiekiem, a nawet lodami. Kilka miesięcy temu Nutella wprowadziła także nową wersję roślinną, umożliwiając jeszcze większej liczbie osób delektowanie się jej smakiem.

„Światowy Dzień kremu Nutella to świadectwo trwałej siły naszej marki i pasji naszych fanów, które ugruntowały pozycję kremu Nutella jako ikony kultury – celebrowanej nawet w książkach i na wystawach. W Ferrero zobowiązujemy się do nieustannej innowacji, aby Nutella pozostała nieodłącznym elementem życia ludzi” – mówi Thomas Chatenier, Global President brandu Nutella w Ferrero.

Rzeczywiście, tegoroczne obchody Światowego Dnia kremu Nutella cechować się będą wyjątkowym rozmachem. Do 20 kwietnia we Włoskim Narodowym Muzeum Sztuki XXI wieku (MAXXI Museum) w Rzymie można podziwiać specjalną wystawę, upamiętniającą sześć dekad międzynarodowego i międzypokoleniowego sukcesu marki.

Z kolei kreatywna agencja muzyczna Massive Music przygotowała wyjątkowy utwór „Nutella® Sound”, odzwierciedlający wartości, z którymi identyfikuje się brand – takie jak optymizm i poczucie wspólnoty. Inspiracją do powstania utworu stał się jeden z kluczowych składników, bez którego nie wyobrażamy sobie kremu Nutella – orzechy laskowe. Wysypywano je na instrumenty klawiszowe, potrząsano nimi w słoikach, a nawet rzucano nimi o zestawy perkusyjne czy gitary, by wydobyć nieoczywiste dźwięki.

Kremowi Nutella poświęcona jest także nowa edycja książki „The New Nutella World” autorstwa Gigi Padovaniego, włoskiego dziennikarza i pisarza specjalizującego się w tematyce kulinarnej. Opowiada ona o drodze, jaką pokonała Nutella od powstania do miana popularnej na całym świecie marki i jej roli w popkulturze na przestrzeni lat.

Grupa Ferrero zadeklarowała w komunikacie z okazji zbliżającego się święta, że będzie kontynuować poszukiwania nowych sposobów na zaskakiwanie i zachwycanie swoich fanów, rozwijając jednocześnie dziedzictwo kremu Nutella i swoje doświadczenie w branży cukierniczej. Przykładem tego jest premiera i rozszerzenie nowej gamy mrożonych wypieków: muffinek, croissantów, naleśników i pączków.

Początki Grupy Ferrero sięgają 1946 roku, kiedy to w małym miasteczku Alba we włoskim Piemoncie powstała cukiernia. Dziś Grupa Ferrero jest jednym z największych na świecie producentów słodyczy w opakowaniach i przekąsek (w tym m.in. Nutella®, Kinder®, Tic Tac® i Ferrero Rocher®), sprzedającą je w ponad 170 krajach.

Obchody Światowego Dnia kremu Nutella można śledzić na oficjalnych kanałach wydarzenia. Warto również dołączyć do wielomilionowej społeczności fanów przysmaku dzielącej się relacjami w mediach społecznościowych z użyciem hashtagów: #WorldNutellaDay #spreadanutellasmile.

Aktualności

590 lat króla rieslinga

13 marca 2025 roku przypada 590. rocznica pierwszej historycznej wzmianki o rieslingu, najważniejszej odmianie winogron w Niemczech. Tego dnia w 1435 roku Klaus Kleinfisch, administrator

Mistrzostwa Młodych Kelnerów 2025

Przed nami VII edycja ogólnopolskich Mistrzostw Młodych Kelnerów 2025, które odbędą się 20 marca br. o godz. 10.00  w budynku Zespołu Szkół Ponadpodstawowych  nr 3

THE BEST PIZZA AWARDS 2025

Już 25 czerwca 2025 r. Mediolan stanie się światową stolicą pizzy – The Best Pizza Awards powróci z trzecią odsłoną wydarzenia. Ta długo wyczekiwana gala

Kilka słów o "Przeglądzie Gastronomicznym"

Czasopismo naukowe docierające poprzez prenumeratę do sprofilowanego odbiorcy z branży gastronomicznej.

Wśród naszych autorów są znawcy skutecznych technik zarządzania i marketingu w gastronomii i hotelarstwie, a także najlepsi w kraju specjaliści z zakresu żywienia oraz technologii gastronomicznych.

Autor za publikację artykułu w "PG" otrzymuje 5 pkt. zgodnie z rozporządzeniem MNiSW z dnia 22.02.2019 r. w sprawie ewaluacji jakości działalności naukowej.

Publikowane artykuły zawierają nie tylko cenne wskazówki dla osób zawodowo związanych z gastronomicznym biznesem, ale służą też nauczycielom i uczniom szkół gastronomiczno-hotelarskich.

ul. Ks. J. Popiełuszki 19/21 pok. 322
01-595 Warszawa

Przegląd Gastronomiczny © 2021. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Projekt i wykonanie Fabryka Dobrych Stron