Nowy numer „PG”10/2023
Dostęp on-line do wybranych artykułów możliwy jest na stronie portalu naszego Wydawcy
4 PRAWO
Adriana Lotolc
6 ARTYKUŁ PROMOCYJNY
Organicity. Taste the wellness of EU organic food!
9 ARTYKUŁ PROMOCYJNY
Top najlepszych zmywarek dla gastronomii
10 NAUKA
Dorota Czerwińska
Wykorzystanie kulinarne suchych nasion roślin strączkowych
Wszechstronnie odżywcze
14 KULINARNE PODRÓŻE
Lidia Sosnowska
Turysta kulinarny w północnych Włoszech
20 KONKURSY
Kucharze Doskonali rywalizowali w stolicy
24 HOTELE
Arletta Kowalik
Dobry recepcjonista w cenie
27 KORESPONDENCJA Z CHORWACJI
A.W.
Na pół zęba
Pod koniec sezonu
30 COCKTAIL BAR
Branża winiarska podsumowuje wakacje
Drodzy Czytelnicy!
W tym roku dłużej można było cieszyć się letnimi temperaturami, ale wszystko ma swój koniec. Powoli goście z ogródków gastronomicznych przenoszą się do wnętrz, a w karcie menu wielu restauracji zagościły smaki grzybowe, dyniowe, z gęsiną na czele.
Długie jesienne wieczory sprzyjają lekturze. To dobrze się składa, ponieważ w tym wydaniu „PG” jak zwykle mogą się Państwo spodziewać garści ciekawych informacji branżowych i przydatnej wiedzy.
Na początek polecamy zajrzenie do działu prawnego. Adriana Lotolc, adwokat specjalizująca się w obsłudze branży HoReCa porusza bardzo ważny dla branży temat w artykule „Restauracja w sieci”. W tej chwili promocja oferty lokali gastronomicznych przeniosła się w dużej mierze do Internetu, zwłaszcza do social mediów, co ma swoje zalety i wady. Do negatywnych aspektów obecności w sieci na pewno można zaliczyć nieprawdziwe oceny i komentarze, z którymi potem muszą zmagać się restauratorzy. Zważywszy na fakt, że bardzo wiele osób przed pójściem do lokalu zasięga o nim opinii na stronie internetowej lub social mediach, stanowi to poważny problem. Autorka radzi jak postępować w przypadku takich zarzutów oraz podaje wiele innych przydatnych wskazówek dot. działalności restauracji w Internecie.
W numerze nie mogło zabraknąć tematu dla hotelarzy. Arletta Kowalik, ekspert od marketingu i zarządzania w hotelarstwie, w artykule „Dobry recepcjonista w cenie” przybliża cechy i umiejętności, którymi powinien odznaczać się wzorowy pracownik tego działu. Znawcy tematu uważają, że praca recepcji decyduje o opinii hotelu i nawet jego frekwencji. Z artykułu dowiemy się, jakie są wymagania względem pracowników recepcji i że nie jest to zawód dla każdego.
W tym wydaniu zapraszamy Państwa na dwie ciekawe podróże kulinarne. Pierwsza z nich wiedzie do Chorwacji na wybrzeże Kvarnar, gdzie nasza stała korespondentka, Anna Wytrykus, miała okazję spędzić koniec sezonu urlopowego. Jednocześnie czujnym okiem obserwowała lokalną gastronomię oraz degustowała lokalne potrawy. W artykule „Na pół zęba” opisuje swoje wrażenia z tego wyjazdu. Polecamy zaznajomienie się z tą lekturą!
Druga z podróży prowadzi do północnych Włoch, dokąd razem z grupą dziennikarzy jeszcze w czerwcu udała się współpracowniczka redakcji „PG”, Lidia Sosnowska. Wyjazd odbył się w ramach kampanii „Enjoy European Quality Food”, której celem była promocja produktów sygnowanych tymi oznaczeniami. Uczestnicy mieli okazję poznać bliżej regionalne produkty pochodzące z północnych Włoch, głównie sery i wina. Zachęcamy do lektury tej smakowitej relacji.
Warto zatrzymać się również przy artykule naukowym Doroty Czerwińskiej „Wszechstronnie odżywcze”, która porusza temat kulinarnego wykorzystania suchych nasion roślin strączkowych w codziennej diecie. Zagadnienia związane z kuchnią roślinną są teraz w gastronomii bardzo aktualne. Autorka w artykule przedstawiła wartość odżywczą oraz walory kulinarne bogatych w białko roślin strączkowych.
Ponadto w numerze przeczytamy relację z targów POLAGRA, z rozdania nagród Akademii Gastronomicznej w Polsce oraz z jesiennych konkursów kulinarnych; pojawią się też zaproszenia na imprezy, zwłaszcza na jubileuszowe, 30. targi HoReCa w Krakowie.
Mamy dla Państwa ważną wiadomość – od 1.01.2024 roku „PG” stanie się dwumiesięcznikiem, więc w ciągu roku pojawi się 6 wydań pisma.
Zachęcamy Państwa do prenumeraty „PG” na 2024 r. w tej nowej formule Potrzebne informacje i formularz zamówienia znajdą Państwo w środku numeru oraz na naszej stronie internetowej www.przeglad-gastronomiczny.pl.