Czasopismo specjalistyczne od 1946 r. wspierające polską gastronomię

Przegląd Gastronomiczny 10/2023

Nowy numer „PG”10/2023

Dostęp on-line do wybranych artykułów możliwy jest na stronie portalu naszego Wydawcy

4 PRAWO

Adriana Lotolc

Restauracja w sieci

6 ARTYKUŁ PROMOCYJNY

Organicity. Taste the wellness of EU organic food!

9 ARTYKUŁ PROMOCYJNY

Top najlepszych zmywarek dla gastronomii

 

10 NAUKA

Dorota Czerwińska

Wykorzystanie kulinarne suchych nasion roślin strączkowych

Wszechstronnie odżywcze

14 KULINARNE PODRÓŻE

Lidia Sosnowska

Turysta kulinarny w północnych Włoszech

20 KONKURSY

Kucharze Doskonali rywalizowali w stolicy

24 HOTELE

Arletta Kowalik

Dobry recepcjonista w cenie

27  KORESPONDENCJA Z CHORWACJI

A.W.

Na pół zęba

Pod koniec sezonu

 

30 COCKTAIL BAR

Branża winiarska podsumowuje wakacje

Drodzy Czytelnicy!

W tym roku dłużej można było cieszyć się letnimi temperaturami, ale wszystko ma swój koniec. Powoli goście z ogródków gastronomicznych przenoszą się do wnętrz, a w karcie menu wielu restauracji zagościły smaki grzybowe, dyniowe, z gęsiną na czele.

Długie jesienne wieczory sprzyjają lekturze. To dobrze się składa, ponieważ w tym wydaniu „PG” jak zwykle mogą się Państwo spodziewać garści ciekawych informacji branżowych i przydatnej wiedzy.

Na początek polecamy zajrzenie do działu prawnego. Adriana Lotolc, adwokat specjalizująca się w obsłudze branży HoReCa porusza bardzo ważny dla branży temat w artykule „Restauracja w sieci”. W tej chwili promocja oferty lokali gastronomicznych przeniosła się w dużej mierze do Internetu, zwłaszcza do social mediów, co ma swoje zalety i wady. Do negatywnych aspektów obecności w sieci  na pewno można zaliczyć nieprawdziwe oceny i komentarze, z którymi potem muszą zmagać się restauratorzy. Zważywszy na fakt, że bardzo wiele osób przed pójściem do lokalu zasięga o nim opinii na stronie internetowej lub social mediach, stanowi to poważny problem. Autorka radzi jak postępować w przypadku takich zarzutów oraz podaje wiele innych przydatnych wskazówek dot. działalności restauracji w Internecie.

W numerze nie mogło zabraknąć tematu dla hotelarzy. Arletta Kowalik, ekspert od marketingu i zarządzania w hotelarstwie, w artykule „Dobry recepcjonista w cenie” przybliża cechy i umiejętności, którymi powinien odznaczać się wzorowy pracownik tego działu. Znawcy tematu uważają, że praca recepcji decyduje o opinii hotelu i nawet jego frekwencji. Z artykułu dowiemy się, jakie są wymagania względem pracowników recepcji i że nie jest to zawód dla każdego.

W tym wydaniu zapraszamy Państwa na dwie ciekawe podróże kulinarne. Pierwsza z nich wiedzie do Chorwacji na wybrzeże Kvarnar, gdzie nasza stała korespondentka, Anna Wytrykus, miała okazję spędzić koniec sezonu urlopowego. Jednocześnie czujnym okiem obserwowała lokalną gastronomię oraz degustowała lokalne potrawy. W artykule „Na pół zęba” opisuje swoje wrażenia z tego wyjazdu. Polecamy zaznajomienie się z tą lekturą!

Druga z podróży prowadzi do północnych Włoch, dokąd razem z grupą dziennikarzy jeszcze w czerwcu udała się współpracowniczka redakcji „PG”, Lidia Sosnowska. Wyjazd odbył się w ramach kampanii „Enjoy European Quality Food”, której celem była promocja produktów sygnowanych tymi oznaczeniami. Uczestnicy mieli okazję poznać bliżej regionalne produkty pochodzące z północnych Włoch, głównie sery i wina. Zachęcamy do lektury tej smakowitej relacji.

Warto zatrzymać się również przy artykule naukowym Doroty Czerwińskiej „Wszechstronnie odżywcze”, która porusza temat kulinarnego wykorzystania suchych nasion roślin strączkowych w codziennej diecie. Zagadnienia związane z kuchnią roślinną są teraz w gastronomii bardzo aktualne. Autorka w artykule przedstawiła wartość odżywczą oraz walory kulinarne bogatych w białko roślin strączkowych.

Ponadto w numerze przeczytamy relację z targów POLAGRA, z rozdania nagród Akademii Gastronomicznej w Polsce oraz z jesiennych konkursów kulinarnych; pojawią się też zaproszenia na imprezy, zwłaszcza na jubileuszowe, 30. targi HoReCa w Krakowie.

Mamy dla Państwa ważną wiadomość – od 1.01.2024 roku „PG” stanie się dwumiesięcznikiem, więc w ciągu roku pojawi się 6 wydań pisma.

Zachęcamy Państwa do prenumeraty „PG” na 2024 r. w tej nowej formule Potrzebne informacje i formularz zamówienia znajdą Państwo w środku numeru oraz na naszej stronie internetowej www.przeglad-gastronomiczny.pl.

Aktualności

Zdrowie z warzyw i owoców

Warzywa i owoce w codziennej diecie pomagają zachować zdrowie, zwiększają naszą odporność i chronią organizm przed wieloma chorobami cywilizacyjnymi. Obniżają poziom „złego” cholesterolu Dieta na

Wesołych Świąt!

Wszystkim naszym Czytelnikom, Reklamodawcom, firmom współpracującym i sympatykom życzymy zdrowych, spokojnych i radosnych świąt Bożego Narodzenia oraz wszelkiej pomyślności w nadchodzącym roku. Redakcja Fot. Wytwórnia

Co czeka rynek alkoholi w Polsce w 2025 roku?

Klienci coraz częściej wybierają napoje pozbawione alkoholu lub o niewielkiej jego zawartości. Ale to niejedyne zmartwienie branży. Coraz wyższe koszty działalności oraz zapowiedź zaostrzenia przepisów

Kilka słów o "Przeglądzie Gastronomicznym"

Czasopismo naukowe docierające poprzez prenumeratę do sprofilowanego odbiorcy z branży gastronomicznej.

Wśród naszych autorów są znawcy skutecznych technik zarządzania i marketingu w gastronomii i hotelarstwie, a także najlepsi w kraju specjaliści z zakresu żywienia oraz technologii gastronomicznych.

Autor za publikację artykułu w "PG" otrzymuje 5 pkt. zgodnie z rozporządzeniem MNiSW z dnia 22.02.2019 r. w sprawie ewaluacji jakości działalności naukowej.

Publikowane artykuły zawierają nie tylko cenne wskazówki dla osób zawodowo związanych z gastronomicznym biznesem, ale służą też nauczycielom i uczniom szkół gastronomiczno-hotelarskich.

ul. Ks. J. Popiełuszki 19/21 pok. 322
01-595 Warszawa

Przegląd Gastronomiczny © 2021. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Projekt i wykonanie Fabryka Dobrych Stron

Skip to content